Úrad preveruje stavbu diaľnic a rýchlostných ciest

NKÚ spustil koncom septembra kontrolnú akciu, ktorej účelom je preveriť uzatváranie zmlúv, dodržiavanie zmluvných podmienok a hospodárnosť.

BRATISLAVA. Výstavba diaľnic a rýchlostných ciest sa v súčasnosti nachádza pod drobnohľadom Najvyššieho kontrolného úradu.

Úrad spustil koncom septembra kontrolnú akciu, ktorej účelom je preveriť uzatváranie zmlúv, dodržiavanie zmluvných podmienok a hospodárnosť vynakladania financií pri výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest.

Podľa riaditeľky odboru komunikácie NKÚ Ivety Bielikovej sa ukončenie kontroly predpokladá koncom novembra tohto roku. "Výsledky kontroly by mali byť známe v decembri 2013," spresnila Bieliková pre TASR.

Kontrola preverí hospodárenie s verejnými financiami pri príprave a realizácii vybraných investičných akcií na výstavbe pozemných komunikácií. Teda diaľnic, rýchlostných ciest, ale aj diaľničných mostov, tunelov a privádzačov.

Zároveň na ministerstve dopravy skontrolujú stanovenie priorít prípravy investičných akcií, ich vlastnú prípravu a realizáciu. V Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) sa kontrolóri zamerajú na preverenie hospodárnosti, efektívnosti a účelovosti použitia finančných prostriedkov na vybranej investičnej akcii.

Napríklad, či sa projekt realizuje v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní alebo či sa stavia podľa projektovej dokumentácie.

Podobnú kontrolu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest uskutočnil NKÚ v roku 2010. Preveroval, či finančné prostriedky EÚ a štátneho rozpočtu poskytnuté na výstavbu diaľničného úseku D1 Sverepec - Vrtižer boli použité v súlade s medzinárodnými zmluvami a kontraktačnými záväzkami.

Z výsledkov kontroly podľa Bielikovej vyplynulo, že stavba úseku diaľnice D1 bola poznačená veľmi dlhým prípravným obdobím.

Výber trasy a jej schválenie pre prvý a druhý úsek napríklad trval deväť rokov a sedem mesiacov. NKÚ zistil nedostatky v procese verejného obstarávania.

Problémom boli tiež vyvolané investície, ktoré sa do financovania stavby dostávali cez rôzne schvaľovacie konania, podmieňujúce začiatok výstavby a priamo s výstavbou diaľnice nesúviseli. Podľa NKÚ išlo takmer o 13,8 milióna eur. Tie potom zvyšovali náklady na výstavbu diaľnice.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Borguľa požiadal o okamžité uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  2. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. Leto nekončí!
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  8. Už aj seniori presadajú do SUV
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 443
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 4 096
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 148
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 693
  5. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 440
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 329
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 061
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 041
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 649
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 553

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko zatiaľ nepovedal, ako ďalej, krízu budú riešiť v piatok

Predseda SNS vraj esemeskou oznámil, že jeho ministri na rokovanie vlády tak skoro neprídu. Matečná prísť ani neplánovala.

DOMOV

Soták nie je jediným podnikateľom, ktorý zachraňoval politikov

Podnikateľ sa k školstvu vyjadrovať nechce.

KOMENTÁRE

Spotený Plavčan, Kysučan v maskáčoch. To je výsmech

Pričasto sa na úvod diskusie dozvieme, že niekto ráčkuje.

EKONOMIKA

Penta bude v Petit Presse slabšia

Akcionári spoločnosti Petit Press, vydavateľa denníka SME, sa dohodli na novom usporiadaní vzťahov.

Neprehliadnite tiež

Smrť blízkeho majú platiť poisťovne, rozhodol súd. Tie nesúhlasia

Spor, či majú poisťovne platiť blízkym bolestné, sa na Slovensku vlečie už desať rokov.

Nemecká Arriva kúpila väčšinu v chorvátskej autobusovej spoločnosti

Arriva považuje dopravný trh strednej a juhovýchodnej Európy za rastový.

Vysoké odmeny v automobilkách nie sú spravodlivé, myslí si Merkelová

Kancelárka pripomenula, že nie je na politikoch, aby určovali strop pre odmeny vedúcim pracovníkom v súkromných firmách.

Taliani pestujú rajčiny, Poliaci čerešne. Kde rastie najviac ovocia a zeleniny v Únii?

Slovensko prispieva len zanedbateľným množstvom ovocia a zeleniny do celkovej európskej produkcie.