Značka O2 sa môže z Česka vytratiť skôr ako od nás

Nový vlastník nezmení značku hneď. Musí vyčkať, kým obchod schváli regulátor.

Podobu predajní si môže nový majiteľ zmeniť, ale nebude to hneď po tom, čo O2 na slovenskom a českom trhu ovládne.(Zdroj: SME/Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Pod akým menom a logom sa bude PPF prihovárať klientom, aby si kúpili paušál či internetové pripojenie?

Keby Telefónica privolila, PPF by mohla ďalej využívať modro-biele logo O2 a španielskemu koncernu by za to platili licenčné poplatky.

Taký scenár je však málo pravdepodobný.

Nemohla by byť odlišná

Keby si PPF nechal logo O2, mal by rešpektovať obchodné plány zo španielskej centrály.

„Pôvodný majiteľ asi nedovolí, aby existovala Telefónica, ktorá vyzerá úplne inak ako vo svete,“ vysvetľuje šéf konzultačnej firmy Accenture Peter Škodný, prečo si myslí, že operátor zmení logo a názov.

O2 s iným majiteľom, no s rovnakým logom by podľa neho fungovala podobne ako sieť McDonald’s, kde sa o reklamu či produkty nestarajú miestni majitelia, ale nadnárodná centrála.

„Možnosť nového majiteľa maximalizovať výnosnosť jeho investície by tým bola výrazne obmedzená,“ dodal Škodný.

Neznamená to však, že názov a logo zmiznú hneď na budúci mesiac, keď sa má oficiálne oznámiť obchod. Operátor bude podnikať pod logom O2, až kým regulačné úrady obchod neschvália, to môže trvať mesiace.

Keby sa Telefónica dohodla s PPF tak ako s firmou Hutchison Whampoa, ktorá prevzala O2 v Írsku, značka O2 by sa z nášho trhu mohla vytratiť do troch až dvanástich mesiacov po oznámení obchodu.

Analytička spoločnosti Gartner Gyanee Dewnarainová je zdržanlivejšia. Očakáva, že sa PPF pustí do budovania novej značky len vtedy, keď to bude myslieť s podnikaním v telekomunikačnom sektore vážne a nebude chcieť firmu rýchlo predať.

„Investičné skupiny majú zriedka chuť meniť značku, lebo to znamená peniaze na jej presadenie na trhu. To by znižovalo ich zisk pri predaji biznisu niekomu inému,“ tvrdí pre SME.

Zmena identity podnikateľa, teda nové logo, obchodné meno, prospekty či produkty nie sú lacné. Keď sa v roku 2005 menil EuroTel na T-Mobile, Deutsche Telekom dal za zmenu 10,3 milióna eur.

U nás inak ako v Česku?

011247269.jpgPo zmene majiteľa by sa česká Telefónica mohla premenovať na EuroTel, čo jej starší názov, špekuluje idnes.cz.

Meno AirMobile, čo si PPF registroval, by totiž svedčal skôr ľudovému operátorovi. Česká Telefónica ním nie je, sú to bývalé štátne telekomunikácie, čo prešli privatizáciou.

Situácia na našom trhu nahráva zeleno-čiernemu logu AirMobile. Značku EuroTel má totiž do roku 2015 registrovaný Telekom. Na rozdiel od Česka u nás vznikla O2 na zelenej lúke a na konkurentov útočili práve ľudovými cenami.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 328
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 15 762
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 14 355
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 12 143
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 867
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 943
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 412
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 001
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 341
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 333

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Rodičia trojičiek: Nie je jednoduché prejsť po ulici bez povšimnutia

Deň s trojičkami sa takmer nedá naplánovať.

PRIMÁR

Od štyridsatky po sedemdesiatku. Ako sa mení sexualita?

Kvalita závisí od psychiky milencov.

Neprehliadnite tiež

Známe e-shopy kopírujú nové trendy rýchlejšie než Zara

Kým sa oblečenie inšpirované najnovšími trendmi dostane do on-line obchodov, trvá to len pár týždňov.

Plat bez práce môže fungovať v niektorých štátoch, na Slovensku nie

Obhajcovia základného príjmu tvrdia, že pomôže zlepšiť životnú úroveň chudobných a štátu sa vďaka nemu znížia výdavky.

Trump sa na summite prihlásil k voľnému trhu, obavy však zostali

Na stretnutí G7 došlo rýchlo k zhode, že sa musí zachovať otvorený globálny trh.