Férovosť volieb do VÚC narúšajú aj správy v krajských médiách

TIS tvrdí, že takzvané župné periodiká fungujú často ako reklama pre jednotlivých predsedov vyšších územných celkov, a to nielen v predvolebnom období.

(Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Transparency International Slovensko tvrdí, že takzvané župné periodiká fungujú často ako PR a reklama pre jednotlivých predsedov vyšších územných celkov, a to nielen v predvolebnom období.

BRATISLAVA. Krajské periodiká by šéfovia a politici vyšších územných celkov nemali zneužívať na svoju predvolebnú kampaň.

Na tento neetický trend upozorňuje šéf mimovládnej organizácie Transparency International Slovensko Gabriel Šípoš. Pridáva sa k nemu aj podpredseda Medzinárodného tlačového inštitútu IPI Pavol Múdry, ktorý dodáva, že i keď je jednostranná propagácia predsedov bežná, stále je reč o použití niečoho, čo im nepatrí.

Transparency International Slovensko (TIS) zostavilo rebríček otvorenosti krajských samospráv. Jedným z indikátorov v hodnotení bol aj stav tlačovín krajskej úrovne.

Celkovo sa ukázalo, že takzvané župné periodiká fungujú skôr ako PR a reklama pre jednotlivých predsedov vyšších územných celkov, a to nielen v predvolebnom období. Obyvatelia sa z nich dozvedia viac-menej výlučne pozitívne informácie a len málokedy sa v nich vyskytne kritika.

Podľa mimovládky sú periodiká krajov výrazne spolitizované. Aby sa situácia zlepšila, mali by dávať oveľa väčší priestor názorovej opozícii. Okrem toho TIS odporúča, aby sa v krajmi platených periodikách zaviedli pravidelné diskusné dvojstrany a zrušili akékoľvek pravidelné príhovory politikov. Raz za rok by mal kraj poslancom predložiť správu o pluralite v médiách, meranej napríklad počtom zmienok o jednotlivých politikoch regiónu v článkoch či fotkách.

Múdry sa novinárom pracujúcim v týchto periodikách čuduje, že pristupujú na takúto filozofiu. Zákon síce neporušujú, je to však podľa neho skôr etický problém. Šípoš hovorí, že v ideálnom prípade na toto netreba žiadne špeciálne prostriedky.

"Nemôžete prikázať, aký presný priestor by mala mať župa, kedy má vystúpiť opozičný poslanec. To je jednoducho niečo, čo dobrý novinár vie," konštatuje riaditeľ TIS. Múdry zase hovorí, že takéto správy sa dotknú najmä tých čitateľov, ktorí konzumujú správy v tej podobe, v akej im ich médiá ponúknu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 386
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 087
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 605
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 212
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 814
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 466
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 193
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 505
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 703
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 563

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop