PARÍŽ. Francúzsky maloobchodný reťazec Carrefour oznámil za 3. kvartál tohto roka medziročný pokles tržieb.
Dôvodom sú pokračujúce ekonomické problémy krajín na juhu Európy, čo sa odráža aj na výdavkoch spotrebiteľov. Informovala o tom agentúra AP.
Druhý najväčší maloobchodný reťazec na svete uviedol, že tržby za obdobie od júla do konca septembra 2013 dosiahli 21,1 miliardy eur. Oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka to znamená pokles o 1,3 %.
Napriek horším tržbám nebol 3. kvartál až taký negatívny. Pre Carrefour je pozitívom najmä skutočnosť, že tržby vo Francúzsku zaznamenali po viac než dvoch rokoch rast, a to o 1,4 %.
Práve francúzsky trh, kde Carrefour generuje až polovicu svojich tržieb, je pre spoločnosť kľúčový.
Krajiny južnej Európy, najmä Taliansko, však naďalej komplikujú výsledky francúzskej spoločnosti.
Maloobchodný reťazec tento rok vymenil v Taliansku manažment a ako uviedol finančný riaditeľ Carrefouru Pierre-Jean Sivignon, objavili sa náznaky zlepšenia. Organické tržby však klesli medziročne o 4,6 %.