Nespokojným klientom bánk má pomôcť nová asociácia

Asociácia bankových klientov bude nespokojných klientov združovať či bezplatne zastupovať v sporoch s bankami.

BRATISLAVA. Nespokojným klientom bánk chce pomáhať nová asociácia, a to Asociácia bankových klientov. Za vznikom stojí advokát Ľubomír Čigáš.

Podľa neho počet sťažností klientov na konanie bánk neustále rastie. Nová asociácia bude nespokojných klientov združovať, či bezplatne zastupovať v sporoch s bankami.

Ako skonštatoval Čigáš, byť nespokojným bankovým klientom na Slovensku je náročné. Kompetentné orgány obvykle podľa neho len skonštatujú nedostatok právomocí.

Zatlačia na banky

"Ešte aj bankový ombudsman je viac výtvorom bánk ako obhajcom klientov. Jediným riešením býva súdna cesta, na ktorú klienti častokrát nemajú odvahu, vedomosti alebo financie. Je čas s tým niečo robiť," zdôvodnil vznik Asociácie bankových klientov jej zakladateľ a predseda Ľubomír Čigáš.

Cieľom Asociácie bankových klientov však nie je len boj proti bankám, ale i vytvorenie systémových pravidiel rovnocenného fungovania bánk a ich klientov.

"Som presvedčená, že Asociácia bankových klientov bude prínosom všetkých. Aj banky sa budú môcť poučiť zo svojich chýb a zlepšiť svoje služby," povedala členka predsedníctva novej asociácie Soňa Hajdúková.

Slovenská banková asociácia vznikla podľa jej vyjadrení ako združenie zastupujúce záujmy bánk pôsobiacich na Slovensku, najmä v oblasti tvorby a implementácie legislatívy.

"Partnermi asociácie sú preto prirodzene štátne a verejné organizácie, ako Národná banka Slovenska, rezort financií, ministerstvo spravodlivosti, či profesijné združenia ako napr. Republiková únia zamestnávateľov. Slovenská banková asociácia svojich členov v súdnych sporoch nezastupuje," povedala hovorkyňa bankovej asociácia Monika Klobušická.

Význam ombudsmana spochybnili

Inštitút bankového ombudsmana založila Slovenská banková asociácia po vzore nemeckého, talianskeho a poľského modelu v roku 2007. Jeho úlohou je monitorovanie a vyhodnocovanie podnetov spotrebiteľov a mimosúdne riešenie sporov medzi bankou a klientom.

Čigáš skonštatoval, že vlani klienti bánk uspeli so svojim podnetom na bankového ombudmsana len v necelých 3,5 % prípadoch. No Zuzana Takácsová z kancelárie bankového ombudsmana uviedla, že bankový ombudsman v roku 2012 vyriešil v prospech bankových klientov viac ako 46 % podnetov.

"Reálne prešetrovaných podnetov, ktoré sa týkali bánk, bolo 123, z nich kancelária ombudsmana pomohla 57 vyriešiť v prospech klienta," povedala Takácsová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 679
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 6 958
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 236
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 156
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 5 722
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 523
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 760
  8. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 4 438
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 973
  10. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 2 805

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Anna Remiášová pri pomníku syna: Nikdy to nevzdám

21. výročie vraždy Róberta Remiáša si prišli k jeho pamätníku pripomenúť aj študenti, ktorí organizovali Veľký protikorupčný pochod.

Neprehliadnite tiež

Érsek napomenul šéfov diaľničiarov, udeľovali privysoké odmeny

Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti nariadil prípad preveriť.

Rozvoju regiónov bráni vzdelávací systém či slabá dopravná infraštruktúra

Slovensko patrí medzi štáty OECD s najväčšími regionálnymi rozdielmi vo výške príjmov a v miere nezamestnanosti.

Analytik: Hotovosť by mala zostať medzi nami aj pre zachovanie súkromia

Ak sa v EÚ prestanú vyrábať 500-eurové bankovky, sporitelia podľa analytika pôjdu do banky a svoje úspory v miliónoch si odnesú v taške.

Posledná uránová baňa v strednej Európe definitívne ukončila ťažbu

Zásoby uránu v Rožnej boli objavené v roku 1956 a o rok neskôr sa tam začala ťažba.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop