Nový Parndorf stavajú pri Trnave, otvoria ho ešte na jeseň

Prvý slovenský outlet bude vo Voderadoch, blízkosť D1 chce využiť na budúci rok aj senecký projekt.

Otvorenie Outletu vo Voderadoch sa očakáva ešte túto jeseň.(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Kopy tovaru s prelepenými cenovkami a zľavy na značkový tovar spôsobili obľúbenosť návštev outletu v Parndorfe neďaleko Bratislavy. Ich úspech urobil na developerov taký dojem, že na Slovensku sa čoskoro otvoria až dva outlety.

BRATISLAVA. „Slováci milujú nákupy, milujú značky, ale keby to bolo všetko lacnejšie,“ hovorí šéf projektu One Fashion Outlet Vladimír Kozár. Otvoriť nové centrum plánuje koncom októbra pri Voderadoch vedľa diaľnice Bratislava - Trnava.

Hovorilo sa o ňom už od roku 2010, no developerská firma Realiz sa presvedčila, že svetové značky váhajú, či Slovensko nie je pre biznis so zlacnenými drahými značkami primalé a primladé.

Ďalšou komplikáciou bol konkurenčný projekt – D1 Outlet City pri Senci. Nejaký čas sa centrá prekárali v tom, či Adidas, Nike, alebo Gant podpísali zmluvu v Senci alebo vo Voderadoch.

Stavať sa začalo najskôr v Senci, po pár mesiacoch sa práce zasekli a rozbehli sa Voderady. Kým v Senci ešte bude treba na obchodoch celú zimu pracovať, zdá sa, že o kúsok severnejšie naozaj finišujú. „Dokončujeme spevnené plochy, sadové úpravy, už je hotové jazierko s leknami,“ vysvetľuje Kozár.

Pred štartom

Väčšina obchodníkov si už prevzala priestory, aj keď niektoré ostanú prázdne. Obsadenosť počas otvorenia na konci októbra má byť zhruba z troch štvrtín, hoci šéf projektu si pochvaľuje, že pred otvorením sa „výrazne oživil záujem nájomníkov“.

Tí ešte na jar vyčkávali, či sa outlet vôbec postaví a či ho otvoria skôr ako konkurenti pri Senci.

„Nevýhoda je, že nie všetci stihnú naplniť obchody tovarom do oficiálneho otvorenia,“ vysvetľuje Kozár. Ťahúňmi majú byť najväčšie svetové športové značky Adidas, Nike a Puma so samostatnými predajňami. K nim sa pridá rakúsky francúzsky Salomon s prvým vlastným obchodom na Slovensku.

Voderady riadené britskou firmou Freeport ponúknu okrem športovej módy obuv, drahšie značky, ale aj domáce potreby, obchod s náradím, optikou alebo s vínom a, samozrejme, dve reštaurácie a dve kaviarne.

Po prvej fáze by mala podľa Kozára nasledovať do dvoch rokov druhá so zhruba 40 novými obchodmi. Miesto by v nej mali nájsť práve značky, ktoré si počkajú, či bude centrum úspešné.

Percento ľudí, ktorí odpovedali na otázku v prieskume agentúry MEDIAN SK ; Národný prieskum MML-TGI, 1+2/2013. Termín opytovania 7.1.2013 - 23.6.2013, respondenti boli vo veku 14 - 79 rokov. Veľkosť výberovej vzorky je 4076 respondentov.

Čo je outlet

Predstava, že v outletoch sa predávajú ležiaky z klasických predajní v nákupných centrách, je značne naivná. Svetoví výrobcovia už dávno pochopili, ako využiť záľubu zákazníkov v prehrabávaní sa v zlacnenom tovare a pocit, že ten istý výrobok kúpili o 80 percent lacnejšie ako sused.

Vybudovali preto sieť outletových predajní po Európe, premyslený distribučný systém so špeciálnymi outletovými oddeleniami.

Vďaka tejto sieti rozlišujú, čo zákazníkom ponúknu v klasických predajniach a čo v outletoch.

Popri reálne zlacnenom tovare napríklad z minulej sezóny predávajú aj outletovú fikciu – výrobky špeciálne pre tento formát.

Oproti bežnému štandardu majú tieto modely napríklad menší rozsah farieb, jednoduchšie spracovanie alebo ide o skúšobné modely na testovanie trhu. Spoločným menovateľom je polovičná alebo ešte nižšia cena oproti zvyčajnej úrovni.

Lepšia Čína

Na Slovensku by sa podľa Kozára ponuka mala skladať zo zmesi týchto zdrojov. Niektoré značky na Slovensku zatiaľ ani nie sú, takže tu budú dopredávať tovar zo západoeurópskych predajní, iné zo slovenských. Predajňa Luxury Mall napríklad dovezie zlacnené luxusné talianske značky.

„Našimi nájomníkmi sú priamo módne značky, to je záruka kvality a pôvodu tovaru v každom obchode,“ zdôrazňuje šéf projektu. „Musíme mať istotu, že je to pravé, tovar priamo od výrobcu, nie tretia, štvrtá trieda.

Nový outlet chce Slovákom poskytnúť to, za čím museli cestovať do zahraničia. „My budeme otvorení sedem dní v týždni, takmer 365 dní v roku, sme bližšie, hovoríme našou rečou, prostredie bude príťažlivé,“ vyratúva výhody voderadského projektu.

Sľubuje, že tam budú zľavy „dvanásť mesiacov v roku a minimálne o 30 percent“. V obdobiach, keď dávajú zľavy aj bežné nákupné centrá, by outlet mal ponúknuť 50­ až 70-percentné zlacnenia.

Kto tam pôjde

V zahraničí chodia do outletov hlavne mladí a menej zarábajúci zákazníci. V najväčšom českom outlete Freeport pri Znojme prichádzajú návštevníci z polovice z Česka a z Rakúska, pričom medzi Rakúšanmi sú najmä tureckí a balkánski prisťahovalci.

Niektoré outlety sa však rokmi stali turistickou atrakciou, ktorú ľudia vyhľadávajú ako doplnok svojej dovolenky. Príkladom môže byť Serravalle Designer Outlet medzi Milánom a Janovom v Taliansku alebo Parndorf.

Jednodňové nákupné výlety z Viedne obľubuje najmä ruská a čínska klientela, pre ktorú sú európske značky významným príspevkom k budovaniu imidžu. Podobné plány má centrum vo Voderadoch so zahraničnými kúpeľnými hosťami z Piešťan. Plánuje ich s outletom spojiť príležitostnými autobusovými linkami.

Pravidelná bezplatná linka desaťkrát denne sa pripravuje z Trnavy. Na jednej strane má slúžiť zamestnancom obchodov, na druhej strane má do Voderád prilákať Trnavčanov. Krajské mesto má totiž najmenej nákupných centier z veľkých slovenských miest. Dôvodom je konkurencia Bratislavy.

Cieľová skupina One Fashion Outlet:

  • Zákazníci vo veku zhruba od 16 do 50 rokov, pre ktorých sú značky hodnotou. Čím sú ľudia mladší, tým viac sú ochotní minúť za značky. Móda je pre nich dôležitá, aby dobre vyzerali, a sú ochotní do nej investovať, sú ochotní preto aj cestovať, dokonca aj do zahraničia. Ďalšou cieľovou skupinou sú rodiny, pretože sa pozerajú na rozpočet, nakupujú viac naraz, aby ušetrili.
  • Geograficky je cieľovou skupinou Slovensko, najmä okolie Bratislavy a Trnavy, kde žije vyše milióna obyvateľov. Spádová oblasť sa však rozprestiera do 90 - 120 minút jazdy autom od outletového centra, teda za Žilinu a Banskú Bystricu, - zhruba tri milióny Slovákov.
  • Ďalšou cieľovou skupinou sú motoristi prechádzajúci po diaľnici D1 – dovolenkári, smerujúci v lete k moru do Talianska a Chorvátska či v zime do alpských stredísk – okrem Slovákov aj Poliaci a Moravania či českí turisti v okolí Senca.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 751
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 550
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 042
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 475
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 910
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 650
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 498
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 295
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 887
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop