Nechutí vám jogurt? V Tescu ho vrátite bez bločku a aj rozjedený

Potraviny, na ktorých je logo Tesca, sa dajú vrátiť aj načaté a bez pokladničného bločku. Obchodná sieť vám vráti plnú cenu.

(Zdroj: Ilustračné - SME/Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Sprchovací gél s logom Tesco, ktorého vôňa sa vám nezdá po piatich sprchách taká skvelá, ako keď ste gél kupovali.

Alebo ovocný jogurt značky Tesco Value, ktorý ste po troch lyžičkách nedojedli, pretože bol príliš sladký.

Všetky takéto výrobky, i keď načaté, môžete od minulého týždňa vrátiť na akejkoľvek predajni Tesco.

Britský obchodný reťazec u nás spustil vlastnú verziu programu garancie spokojnosti zákazníkov, ktorá nemá takmer žiadne háčiky.

Vrátiť možno všetky potraviny, drogériu, kozmetiku či potreby pre zvieratá, ktoré majú na sebe značku obchodnej siete. Ide teda o výrobky z produktových radov Tesco Value, Tesco, Tesco Finest, Tesco Pravá chuť, Vitakids a Light Choices.

Na dôvod sa síce opýtajú, odpoveď nezaváži

Spotrebný tovar, drogériu čo kozmetiku možno vrátiť v záručnej dobe, čerstvé potraviny, zelenina či ovocie sa dajú vrátiť najneskôr 24 hodín po kúpe.

Personál obchodnej siete nebude žiadať ani bloček o kúpe, no v takom prípade zákazníkovi vrátia aktuálnu cenu výrobku. Pokiaľ si prinesie aj pokladničný doklad, vyplatia mu sumu, ktorú za výrobok skutočne zaplatil.

Pri nebalených potravinách ako je čerstvé mäso, zelenina, ovocie či pečivo je bloček povinný, pretože Tesco nevie rozlíšiť, či ste si potraviny nekupovali v inej obchodnej sieti.

„To isté platí aj v prípade, že zákazník vráti výrobok, ktorý sa už nepredáva. I vtedy bude potrebovať bloček,“ vysvetľuje marketingová šéfka Tesca Andrea Lapuniková.

Pracovníci obchodnej siete sa síce budú pýtať na dôvod vrátenia, no ten nebude mať žiaden vplyv na vrátanie peňazí za tovar.

Analytik: Silný marketingový nástroj

Samotné Tesco priznáva, že extrémny rozsah programu spokojnosti je na Slovensku nezvyčajný. „Napríklad ak zákazník otvorí a ochutná jogurt našej značky Tesco Pravá chuť a zistí, že nesplnil jeho očakávania, môže tovar vrátiť a obchod mu zaplatí celú cenu,“ tvrdí Lapuniková.

Analytik obchodu z agentúry Terno Ľubomír Drahovský si nemyslí, že program budú zákazníci vo veľkom zneužívať.

„Takýto program by bol zneužívaný aj v Česku, Maďarsku či kdekoľvek inde, kde by fungoval. Ten počet zneužití nebude taký veľký, aby to bol problém,“ reagoval Drahovský.

Myslí si, že Tesco sa novým programom bez háčikov snaží podporiť predaj svojich vlastných výrobkov, pretože tento rok je z pohľadu tržieb obchodných reťazcov kritický. Za osem mesiacov totiž podľa agentúry Terno zinkasovali menej tržieb ako vlani v rovnakom období a tržby ďalej klesajú.

„Marketingovo je to veľmi silný nástroj, pretože je to netradičná aktivita oproti tomu, čo je medzi slovenskými reťazcami zaužívané,“ hodnotí Drahovský.

Výrobcom kontrolujú aj linky

Keď dá obchodná sieť na potraviny svoje logo, zvyčajne si preveruje použité suroviny, zloženie či čistotu vo fabrike, kde ich vyrábajú.

BRATISLAVA. Tesco novým programom zákazníckej spokojnosti propaguje svoje privátne značky. Niektorí zákazníci ich vnímajú ako menej kvalitné oproti značkovým výrobkom, no ich kvalita sa v skutočnosti v mnohom nelíši.

Podobne ako pri značkových výrobkoch, aj medzi privátnymi značkami zodpovedá ich kvalita konkrétnemu produktovému radu. Pokiaľ si napríklad niekto kúpi párky z radu Tesco Value, nemôže očakávať vysoký podiel mäsa.

Tesco a ďalšie obchodné siete, ktoré predávajú potraviny pod vlastnými značkami, pri svojich potravinových radoch garantujú bezpečnosť a zloženie.

Niektoré obchodné reťazce totiž monitorujú výrobcov svojich produktov priamo vo fabrikách, čo úzko súvisí s obavou o reputáciu značky.

Keď totiž značkový výrobca klame a do šunky dá menej mäsa, ako napísal na obal, dostane maximálne pokutu od štátnej kontroly a zákazníci si tento produkt prestanú kupovať.

V skutočnosti to má na výrobcu minimálne ekonomické dopady, pretože na pultoch má ďalších sto iných výrobkov.

Keď sa niečo podobné stane obchodnej sieti, ktorá produkty predáva pod svojim vlastným názvom, zákazník nestráca dôveru len v konkrétny výrobok, ale oslabí sa aj jeho dôvera voči obchodnej sieti, ktorá prepožičala názov potravinám.

Adam Valček

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  2. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  3. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  6. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  7. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  8. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  9. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  10. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 11 083
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 820
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 874
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 251
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 535
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 858
  7. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 4 099
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 045
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 667
  10. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 2 336

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polícia zasahovala u kotlebovcov, prehľadáva Mizíkovu kanceláriu

Poslanec je obvinený z extrémistických trestných činov.

DOMOV

ĽSNS chce ochrannú známku na dvojkríž Hlinkovej gardy

Štyri ochranné známky nemusí extrémistická strana dostať.

ŠPORT

Prečo Slováci nechcú prísť na MS? Na vine nie sú hráči, tvrdí Staňa

Hokejová reprezentácia nemá jediného hráča z NHL.

Neprehliadnite tiež

Čistý zisk Fordu klesol o vyše tretinu

Výsledky poškodilo nákladné zvolávanie áut na opravy, nižší predaj a stúpajúce ceny ocele.

Na Slovensku vyrobili desaťmiliónty automobil

Slovensko si naďalej udržuje pozíciu lídra v počte vyrobených áut na hlavu.

V Únii sa dohodli na nových pravidlách v energetike

Energetická bezpečnosť je kľúčovou súčasťou budovania Energetickej únie.

Poľsko podpísalo prvú dohodu o nákupe plynu z USA

Krajina sa snaží zredukovať svoju závislosť od dodávok z Ruska.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop