Nechutí vám jogurt? V Tescu ho vrátite bez bločku a aj rozjedený

Potraviny, na ktorých je logo Tesca, sa dajú vrátiť aj načaté a bez pokladničného bločku. Obchodná sieť vám vráti plnú cenu.

(Zdroj: Ilustračné - SME/Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Sprchovací gél s logom Tesco, ktorého vôňa sa vám nezdá po piatich sprchách taká skvelá, ako keď ste gél kupovali.

Alebo ovocný jogurt značky Tesco Value, ktorý ste po troch lyžičkách nedojedli, pretože bol príliš sladký.

Všetky takéto výrobky, i keď načaté, môžete od minulého týždňa vrátiť na akejkoľvek predajni Tesco.

Britský obchodný reťazec u nás spustil vlastnú verziu programu garancie spokojnosti zákazníkov, ktorá nemá takmer žiadne háčiky.

Vrátiť možno všetky potraviny, drogériu, kozmetiku či potreby pre zvieratá, ktoré majú na sebe značku obchodnej siete. Ide teda o výrobky z produktových radov Tesco Value, Tesco, Tesco Finest, Tesco Pravá chuť, Vitakids a Light Choices.

Na dôvod sa síce opýtajú, odpoveď nezaváži

Spotrebný tovar, drogériu čo kozmetiku možno vrátiť v záručnej dobe, čerstvé potraviny, zelenina či ovocie sa dajú vrátiť najneskôr 24 hodín po kúpe.

Personál obchodnej siete nebude žiadať ani bloček o kúpe, no v takom prípade zákazníkovi vrátia aktuálnu cenu výrobku. Pokiaľ si prinesie aj pokladničný doklad, vyplatia mu sumu, ktorú za výrobok skutočne zaplatil.

Pri nebalených potravinách ako je čerstvé mäso, zelenina, ovocie či pečivo je bloček povinný, pretože Tesco nevie rozlíšiť, či ste si potraviny nekupovali v inej obchodnej sieti.

„To isté platí aj v prípade, že zákazník vráti výrobok, ktorý sa už nepredáva. I vtedy bude potrebovať bloček,“ vysvetľuje marketingová šéfka Tesca Andrea Lapuniková.

Pracovníci obchodnej siete sa síce budú pýtať na dôvod vrátenia, no ten nebude mať žiaden vplyv na vrátanie peňazí za tovar.

Analytik: Silný marketingový nástroj

Samotné Tesco priznáva, že extrémny rozsah programu spokojnosti je na Slovensku nezvyčajný. „Napríklad ak zákazník otvorí a ochutná jogurt našej značky Tesco Pravá chuť a zistí, že nesplnil jeho očakávania, môže tovar vrátiť a obchod mu zaplatí celú cenu,“ tvrdí Lapuniková.

Analytik obchodu z agentúry Terno Ľubomír Drahovský si nemyslí, že program budú zákazníci vo veľkom zneužívať.

„Takýto program by bol zneužívaný aj v Česku, Maďarsku či kdekoľvek inde, kde by fungoval. Ten počet zneužití nebude taký veľký, aby to bol problém,“ reagoval Drahovský.

Myslí si, že Tesco sa novým programom bez háčikov snaží podporiť predaj svojich vlastných výrobkov, pretože tento rok je z pohľadu tržieb obchodných reťazcov kritický. Za osem mesiacov totiž podľa agentúry Terno zinkasovali menej tržieb ako vlani v rovnakom období a tržby ďalej klesajú.

„Marketingovo je to veľmi silný nástroj, pretože je to netradičná aktivita oproti tomu, čo je medzi slovenskými reťazcami zaužívané,“ hodnotí Drahovský.

Výrobcom kontrolujú aj linky

Keď dá obchodná sieť na potraviny svoje logo, zvyčajne si preveruje použité suroviny, zloženie či čistotu vo fabrike, kde ich vyrábajú.

BRATISLAVA. Tesco novým programom zákazníckej spokojnosti propaguje svoje privátne značky. Niektorí zákazníci ich vnímajú ako menej kvalitné oproti značkovým výrobkom, no ich kvalita sa v skutočnosti v mnohom nelíši.

Podobne ako pri značkových výrobkoch, aj medzi privátnymi značkami zodpovedá ich kvalita konkrétnemu produktovému radu. Pokiaľ si napríklad niekto kúpi párky z radu Tesco Value, nemôže očakávať vysoký podiel mäsa.

Tesco a ďalšie obchodné siete, ktoré predávajú potraviny pod vlastnými značkami, pri svojich potravinových radoch garantujú bezpečnosť a zloženie.

Niektoré obchodné reťazce totiž monitorujú výrobcov svojich produktov priamo vo fabrikách, čo úzko súvisí s obavou o reputáciu značky.

Keď totiž značkový výrobca klame a do šunky dá menej mäsa, ako napísal na obal, dostane maximálne pokutu od štátnej kontroly a zákazníci si tento produkt prestanú kupovať.

V skutočnosti to má na výrobcu minimálne ekonomické dopady, pretože na pultoch má ďalších sto iných výrobkov.

Keď sa niečo podobné stane obchodnej sieti, ktorá produkty predáva pod svojim vlastným názvom, zákazník nestráca dôveru len v konkrétny výrobok, ale oslabí sa aj jeho dôvera voči obchodnej sieti, ktorá prepožičala názov potravinám.

Adam Valček

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  2. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Priemerné ceny bytov v júni boli vyššie ako pred rokom
  2. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  3. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  4. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  5. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  6. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  7. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  8. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  9. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  10. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 10 265
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 639
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 221
  4. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 4 201
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 923
  6. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 204
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 724
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 357
  9. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 2 084
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 661

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Na ministerstve prežil Mečiara, Dzurindu aj Fica. Prečo by mal Plavčan odstúpiť

Aj keď ďalšie kauzy pribúdajú, odstúpiť zatiaľ neplánuje.

EKONOMIKA

Flash končí, Tatra banka zmení internet banking

Flashové internetové bankovníctvo je bezpečné, uisťuje Tatra banka.

Neprehliadnite tiež

Voda zdražela, ľudia si na severe a strede priplatia viac

Zvýšenie cien vody sa dotklo asi jedného milióna domácností, Jahnátek to dá preveriť.

Chuť hranolčekov z ulice Únia nezmení

Zmenu v návrhu nariadenia vyrokovalo Belgicko, aby sa nezmenila výroba dvakrát smažených hranolčekov z pouličných stánkov.

Starbucks urobil miliardový obchod, získa ďalšie kaviarne v Číne

Reťazec získa zhruba 1300 prevádzok v mestách Šanghaj a Ťiang-su a v provincii Če-ťiang.