Slovinskí vinohradníci sú proti zaradeniu svojich viníc do zóny C1 a C2

Ľubľana 14. októbra (TASR) - "Ak nám niekto zoberie víno, môže nám zobrať aj Európsku úniu; lebo naše víno máme ešte radšej ako naše ženy," tieto slova ...

Ľubľana 14. októbra (TASR) - "Ak nám niekto zoberie víno, môže nám zobrať aj Európsku úniu; lebo naše víno máme ešte radšej ako naše ženy," tieto slova odzneli na jednom predvolebnom zhromaždení v severovýchodnom Slovinsku.

Slovinskí vinári sú nespokojní so zaradením svojich viníc do zóny C1 a C2, ktoré im podľa predpisov neumožňujú, aby do zlatého moku pridávali cukor. Avšak ich kolegovia v Rakúsku, ktorí o kúsok ďalej na sever hospodária v identických pôdnych a klimatických podmienkach, sa dostali do zóny B, v ktorej ho možno prisládzať.

Hoci v Slovinsku má poľnohospodárstvo podiel na hrubom domácom produkte (HDP) podiel len 3,1 %, stáva sa prvým vážnym problémom v prístupovom procese krajiny do EÚ. Podľa rozhodnutia jej vedenia slovinskí poľnohospodári majú totiž dostávať presne také subvencie ako ich chudobnejší kolegovia v Poľsku alebo na Slovensku, len 25 % sumy, ktorú dostávajú roľníci "starých" členských krajín. Na Slovinsko sa použije rovnaký meter napriek tomu, že krajina dosahuje 70 % úrovne priemeru HDP na obyvateľa spoločenstva.

Keďže EÚ nechce urobiť pre Slovinsko výnimku, vláda v Ľubľani sa rozhodla vyplácaťzo štátneho rozpočtu svojim roľníkom na budúci rok 75 % a v roku 2004 až 100 % terajšej úrovne poľnohospodárskych dotácií EÚ.

* jns

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 503
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 437
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 6 530
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 964
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 181
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 602
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 314
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 303
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 221
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 695

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan, Sagan a opäť Sagan. Chlapec bez nervov je tretí raz majstrom sveta

Pre mňa je to neuveriteľné, výnimočné, vravel slovenský cyklista.

ŠPORT

Čo všetko sa stalo, aby zo Sagana bola superstar

Začínal na sestrinom bicykli, teraz zarába milióny ročne.

ŠPORT

Peter Sagan: Superstar made in Slovakia

Začínal na sestrinom bicykli, dnes zarába šesť miliónov ročne.

Neprehliadnite tiež

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.