1. Dopravcovia zaplatia mýto za používanie ďalších 225 kilometrov ciest prvej triedy. Ide najmä o cesty na východe Slovenska v okolí Stropkova či Vranova nad Topľou. Dnes sa platí mýto na 2033 kilometroch ciest, z toho 1414 kilometrov majú cesty prvej triedy.
2. Pribudnú zákazy tranzitu na cestách druhej triedy. Na cestách tretej triedy plánuje ministerstvo dopravy zakázať prejazd kamiónom nad 12 ton. Na cesty tretej triedy by mohli ísť len keď budú na danom území nakladať alebo vykladať tovar.
3. Ekologickým kamiónom mýto zlacnie. Za tie, ktoré vypúšťajú do vzduchu najviac spalín, si naopak dopravcovia priplatia. Za 12-tonový kamión zo skupiny s najnižšími emisiami dnes dopravcovia platia po 17,9 centa za každý kilometer, ktorý nákladiak prejde po diaľnici. Platí to v prípade, že ide o kamión s dvoma nápravami. Po novom takéto auto za kilometer použitej diaľnice vyplatí 17,2 centa. Naopak, ak prejde kilometer diaľnice obdobný kamión, ktorý však viac znečisťuje životné prostredie, môže zaplatiť aj 22,2 centa za kilometer. Po starom to bolo 19,3 centa.
4. Dopravcovia dostanú množstvové zľavy. Najvyššiu, 11-percentnú úsporu získajú majitelia kamiónov, ktoré najazdia viac ako 50-tisíc kilometrov a vážia menej ako 12 ton.
5. Mýtne sa bude pravidelne zvyšovať o infláciu. Zmeny sa majú pretaviť do praxe na začiatku každého roka.
6. Všetky autá nad 3,5 tony budú musieť mať povinne palubnú jednotku. Dnes vozidlá, ktoré nejazdili po spoplatnených diaľniciach a cestách prvej triedy, toto zariadenie nepotrebujú. Po novom bude štát cez satelitné mýto snímať pohyb kamiónov na cestách druhej a tretej triedy. Chce tak zistiť, či a kde kamionisti obchádzajú spoplatnené diaľnice a jednotky cez cesty nižšej kategórie.
7. Plánuje sa spoplatniť aj prejazd intravilánmi obcí, ktoré ležia na spoplatnenej ceste. Dnes sa vstupom do obce mýtne neplatí a pokračuje sa po výstupe z obce. Výnimku majú mať tí, čo v obci nakladajú či vykladajú tovar.