Tesco propaguje bločkovú lotériu za kotúče do pokladníc

Za propagáciu lotérie na zadnej strane bločkov zaplatil Tipos 15-­tisíc eur.

Pokladničný bloček, ktorý na zadnej strane láka na novú lotériu, dostanete v Tescu. Kampaň na bločkoch potrvá asi tri týždne.(Zdroj: FOTO SME – GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Vyhrajte až desaťtisíc eur alebo skvelé vecné ceny. Tento slogan na zadnej strane bločkov v obchodoch Tesco láka zákazníkov, aby sa zapojili do Národnej bločkovej lotérie.

Obchodná sieť síce ešte nekývla na ponuku štátu, aby umožnila registráciu do tejto lotérie pri platení nákupu, no lotériu napriek tomu propaguje.

Tesco priestor na zadnej strane blokov štátu neponúkalo, urobil to prostredník.

Česká reklamná agentúra In Hand Media totiž Tesco u nás oslovila s ponukou, aby za bezplatné poskytnutie kotúčov s bločkami do pokladníc prenajímala reklamný priestor na rubovej strane bločkov.

Tesco súhlasilo a až neskôr sa dozvedelo, že prvá kampaň bude na bločkovú lotériu.

S týmto konceptom chcela česká firma In Hand Media vstúpiť na slovenský trh. „Už máme dohodnuté ďalšie partnerstvá, po Tipose príde reklama na ďalšie produkty,“ vysvetľuje Karel Suk z českej firmy.

Šesť miliónov bločkov

Propagácia
  • Tipos dá 150-­tisíc až 200-tisíc eur za vymyslenie reklamy,
  • 300-­tisíc až 350-­tisíc eur zaplatí za reklamný priestor,
  • z tohto rozpočtu zaplatil aj 15-­tisíc eur za potlač blokov a aj šoty s Evou Mázikovou.

Tipos za reklamu na bločkoch zaplatil 15-tisíc eur, čo podľa informácií SME vychádza na 15­ až 20-tisíc kotúčov pokladničných pások. Mohli by vystačiť na šesť miliónov bločkov priemernej dĺžky.

„Vyrokovali sme zníženie ceny o 70 percent oproti štandardným cenníkovým cenám a dohodli sme sa na trojtýždňovej kampani,“ vysvetľuje hovorca štátnej lotérie Tipos Rastislav Čépe.

Štát na ponuku In Hand Media kývol, pretože reklamu na bločkovú lotériu priamo na bločkov považuje za efektívny nástroj, ako ľudí na novú hru nalákať.

„Aj preto sme optimalizovali náklady na kampaň a na úkor iných pripravovaných reklamných formátov sme presunuli potrebnú časť rozpočtu na potlač bločkov,“ povedal Čépe.

Výdavky na tlač bločkov tak nezvýšia rozpočet na propagáciu lotérie. Ten odhadol šéf lotériovej firmy Ladislav Kriška (nominant Smeru) na 300-tisíc až 350-tisíc eur.

Po Tipose môžu prísť iní

Pokiaľ si Tipos zaplatil napríklad 17­tisíc kotúčov papiera, za jeden zaplatil asi 88 centov a objednávku nepreplatil.

Kotúč teplocitlivého papiera do pokladníc rovnakej kvality, akú používa Tesco vrátane farebnej potlače, vychádza vyše eura.

Tipos zdôraznil, že táto kampaň nesúvisí s úvahami obchodnej siete Tesco, či zákazníkom umožní registráciu do lotérie už pri platení. To potvrdzuje aj Tesco.

„Zadnú stranu bločkov ponúka ako reklamný priestor externá spoločnosť. Medzi nami a Tiposom nie je pri poskytovaní priestoru na bločkoch žiadny právny vzťah,“ vraví hovorca siete Tesco Tomáš Ferenčák.

Tak, ako si môže tento reklamný priestor kúpiť Tipos, môže si ho kúpiť ktokoľvek iný, zdôraznil obchodný reťazec.

COOP uvažuje o priamej registrácii

BRATISLAVA. Keď budete o pár týždňov platiť v obchodoch COOP Jednota, budete môcť zrejme požiadať o registráciu do bločkovej lotérie.

COOP Jednota má 2350 predajní vo veľkých mestách aj v obciach. O tom, že reťazec rokuje s Tiposom o prepojení pokladníc, informoval denník Pravda.

„Zvažujeme to, zatiaľ nepadlo rozhodnutie,“ potvrdil SME podpredseda predstavenstva COOP Jednota Slovensko Martin Katriak.

Zdôraznil, že prípadná účasť v lotérii si vyžiada náklady na obnovu pokladníc, pretože ich možnosti sa naprieč Slovenskom líšia.

Na otázku, či preto budú účtovať za registráciu pár centov, povedal, že zvažujú rôzne možnosti. Podľa informácií SME COOP štátu navrhla, aby za registrácie platil Tipos. Štátna firma sa taký krok zdráha urobiť, lebo by peniaze mohli žiadať aj ďalší podnikatelia.

Zapojiť sa do lotérie zvažuje aj Tesco, no ráta s možnosťou, že bude vyberať päť až desať centov. Poplatok má pokryť náklady na prepojenie pokladníc s Tiposom a ľudí odradiť, aby si delili veľké nákupy na viac bločkov.

Už dnes sa dá pri platení do lotérie registrovať v sieti Ševt, onedlho pribudnú aj obchody FaxCopy.

Adam Valček

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  3. Cíťte sa v priestore príjemne
  4. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  7. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  9. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  10. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 881
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 792
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 550
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 3 374
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 224
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 039
  7. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 2 798
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 999
  9. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 035
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 881

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Spolupracuje aj s firmou Apple. Peniaze na výskum ale nedostal

Spoločnosť Highchem s pätnástimi zamestnancami a vyše miliónovými tržbami nemá podľa hodnotenia dostatočné odborné kapacity.

Neprehliadnite tiež

Brusel chce regulovať hranolčeky, môžu chutiť inak

Únia rokuje o nariadení, ktoré obmedzí teplotu fritovania zemiakov. Chuť hranolčekov to môže zmeniť.

Chcete stovky eur? Firmy zvyšujú odmeny za odporučenie nových ľudí

Na úradoch práce sa míňajú šikovní ľudia, preto firmy začali robiť nábor inak.

Zadržaný manažér VW v kauze emisií chce priznať vinu

Schmidta zatkli začiatkom januára na Floride.

Bratislava môže dostať novú linku, v Maďarsku vznikli nové aerolinky

Aerolínie založil honorárny konzul Maďarska na Srí Lanke, pôvodne chcel lietať dlhé trasy do Číny či Thajska.