Tesco propaguje bločkovú lotériu za kotúče do pokladníc

Za propagáciu lotérie na zadnej strane bločkov zaplatil Tipos 15-­tisíc eur.

Pokladničný bloček, ktorý na zadnej strane láka na novú lotériu, dostanete v Tescu. Kampaň na bločkoch potrvá asi tri týždne.(Zdroj: FOTO SME – GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Vyhrajte až desaťtisíc eur alebo skvelé vecné ceny. Tento slogan na zadnej strane bločkov v obchodoch Tesco láka zákazníkov, aby sa zapojili do Národnej bločkovej lotérie.

Obchodná sieť síce ešte nekývla na ponuku štátu, aby umožnila registráciu do tejto lotérie pri platení nákupu, no lotériu napriek tomu propaguje.

Tesco priestor na zadnej strane blokov štátu neponúkalo, urobil to prostredník.

Česká reklamná agentúra In Hand Media totiž Tesco u nás oslovila s ponukou, aby za bezplatné poskytnutie kotúčov s bločkami do pokladníc prenajímala reklamný priestor na rubovej strane bločkov.

Tesco súhlasilo a až neskôr sa dozvedelo, že prvá kampaň bude na bločkovú lotériu.

S týmto konceptom chcela česká firma In Hand Media vstúpiť na slovenský trh. „Už máme dohodnuté ďalšie partnerstvá, po Tipose príde reklama na ďalšie produkty,“ vysvetľuje Karel Suk z českej firmy.

Šesť miliónov bločkov

Propagácia
  • Tipos dá 150-­tisíc až 200-tisíc eur za vymyslenie reklamy,
  • 300-­tisíc až 350-­tisíc eur zaplatí za reklamný priestor,
  • z tohto rozpočtu zaplatil aj 15-­tisíc eur za potlač blokov a aj šoty s Evou Mázikovou.

Tipos za reklamu na bločkoch zaplatil 15-tisíc eur, čo podľa informácií SME vychádza na 15­ až 20-tisíc kotúčov pokladničných pások. Mohli by vystačiť na šesť miliónov bločkov priemernej dĺžky.

„Vyrokovali sme zníženie ceny o 70 percent oproti štandardným cenníkovým cenám a dohodli sme sa na trojtýždňovej kampani,“ vysvetľuje hovorca štátnej lotérie Tipos Rastislav Čépe.

Štát na ponuku In Hand Media kývol, pretože reklamu na bločkovú lotériu priamo na bločkov považuje za efektívny nástroj, ako ľudí na novú hru nalákať.

„Aj preto sme optimalizovali náklady na kampaň a na úkor iných pripravovaných reklamných formátov sme presunuli potrebnú časť rozpočtu na potlač bločkov,“ povedal Čépe.

Výdavky na tlač bločkov tak nezvýšia rozpočet na propagáciu lotérie. Ten odhadol šéf lotériovej firmy Ladislav Kriška (nominant Smeru) na 300-tisíc až 350-tisíc eur.

Po Tipose môžu prísť iní

Pokiaľ si Tipos zaplatil napríklad 17­tisíc kotúčov papiera, za jeden zaplatil asi 88 centov a objednávku nepreplatil.

Kotúč teplocitlivého papiera do pokladníc rovnakej kvality, akú používa Tesco vrátane farebnej potlače, vychádza vyše eura.

Tipos zdôraznil, že táto kampaň nesúvisí s úvahami obchodnej siete Tesco, či zákazníkom umožní registráciu do lotérie už pri platení. To potvrdzuje aj Tesco.

„Zadnú stranu bločkov ponúka ako reklamný priestor externá spoločnosť. Medzi nami a Tiposom nie je pri poskytovaní priestoru na bločkoch žiadny právny vzťah,“ vraví hovorca siete Tesco Tomáš Ferenčák.

Tak, ako si môže tento reklamný priestor kúpiť Tipos, môže si ho kúpiť ktokoľvek iný, zdôraznil obchodný reťazec.

COOP uvažuje o priamej registrácii

BRATISLAVA. Keď budete o pár týždňov platiť v obchodoch COOP Jednota, budete môcť zrejme požiadať o registráciu do bločkovej lotérie.

COOP Jednota má 2350 predajní vo veľkých mestách aj v obciach. O tom, že reťazec rokuje s Tiposom o prepojení pokladníc, informoval denník Pravda.

„Zvažujeme to, zatiaľ nepadlo rozhodnutie,“ potvrdil SME podpredseda predstavenstva COOP Jednota Slovensko Martin Katriak.

Zdôraznil, že prípadná účasť v lotérii si vyžiada náklady na obnovu pokladníc, pretože ich možnosti sa naprieč Slovenskom líšia.

Na otázku, či preto budú účtovať za registráciu pár centov, povedal, že zvažujú rôzne možnosti. Podľa informácií SME COOP štátu navrhla, aby za registrácie platil Tipos. Štátna firma sa taký krok zdráha urobiť, lebo by peniaze mohli žiadať aj ďalší podnikatelia.

Zapojiť sa do lotérie zvažuje aj Tesco, no ráta s možnosťou, že bude vyberať päť až desať centov. Poplatok má pokryť náklady na prepojenie pokladníc s Tiposom a ľudí odradiť, aby si delili veľké nákupy na viac bločkov.

Už dnes sa dá pri platení do lotérie registrovať v sieti Ševt, onedlho pribudnú aj obchody FaxCopy.

Adam Valček

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  2. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  5. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  6. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  7. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  8. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  9. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  10. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 15 465
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 717
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 727
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 306
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 839
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 644
  7. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 4 408
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 907
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 809
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 493

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Prečo Slováci nechcú prísť na MS? Na vine nie sú hráči, tvrdí Staňa

Hokejová reprezentácia nemá pred majstrovstvami sveta ani jedného hráča z NHL.

PLUS

Kňažko: Usadilo sa tu klamstvo a zakráda sa k nám aj strach

Keď nie ste aktívny v obrane svojich práv, prídete o ne.

SVET

Preteky v zbrojení? KĽDR sa vyhráža útokmi, Trump presúva armádu

Američania chcú posilniť Južnú Kóreu, ich severný sused môže o pár rokov ohrozovať aj Kaliforniu.

KOMENTÁRE

Dankova čitáreň búra hranice slovenskej politiky

Aký trest by si aktéri kauzy zaslúžili?

Neprehliadnite tiež

Nezmyselné zákazy aj bezbrehé rozdávanie peňazí. Sedem príkladov, kedy Smer pochybil

Pod vedením ministrov či poslancov za stranu Smer už bolo napísaných, aj prijatých veľa nezmyselných zákonov.

Richter zavádza 90-ročných dôchodcov, penzie všetkým nezvýši

Minister práce sľubuje, že zvýši penzie najstarším dôchodcom. Viac dostane len každý štvrtý.

Biely dom predstavil daňovú reformu, najväčšiu od čias Reagana

Zníženie daní bolo tiež jedným zo základných pilierov Trumpovej predvolebnej kampane.

Európska komisia prijala návrh piliera sociálnych práv

Pilier pozostáva z 20 kľúčových zásad a práv na podporu dobre fungujúcich trhov práce a systémov sociálneho zabezpečenia.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop