Lidl zverejnil tabule o predaji slovenských potravín

Reťazec zverejnil zákonom stanovené informácie v predstihu. Neobáva sa, že to odradí zákazníkov.

(Zdroj: SME/Denisa Čimová)

BRATISLAVA. Necelé dva týždne po vyhodnotení a o dva týždne skôr, ako podľa zákona musel, zverejnil reťazec Lidl na dverách svojich predajní tabuľku predajcov potravín aj s informáciou, aký podiel tvorí predaj slovenských výrobkov z ich obratu.

Lidl pritom skončil v rebríčku, ktorý zostavilo z podkladov obchodníkov ministerstvo pôdohospodárstva, na poslednom, 61. mieste. Slovenské potraviny podľa údajov, ktoré agrorezort zverejnil, v tomto reťazci tvorili v prvom polroku 17 percent z jeho tržieb.

Povinnosť si splnil

"Ako jeden z lídrov trhu sme chceli ísť príkladom a splniť si zákonnú povinnosť čo najskôr," povedal pre SME hovorca reťazca Tomáš Bezák. Dodal, že Lidl každú zmenu legislatívy rešpektuje a prispôsobuje sa jej v čo najkratšom čase.

Tabuľka, ktorú Lidl vyvesil na obchode v centre Bratislavy, má doporučenú veľkosť aj formu. Na výklade predajne ju však môžu spotrebitelia prehliadnuť, pretože sa vedľa nej nachádzajú ďalšie dva oznamy o možnosti platby stravnými lístkami a informácia o elektronickej ochrane tovaru z predajne.

Metodika bola divná

Analytik obchodu Ľubomír Drahovský tvrdí, že Lidl vyvesením oznamu v predajni naplnil literu zákona. Metodiku, podľa ktorej rezort pôdohospodárstva zostavil rebríček však spochybňuje.

Na jeho čelo sa totiž dostali podnikové predajne výrobcov potravín. "Nepovažujem za logické a správne, ak sú na prvých miestach rebríčka výrobcovia potravín s jednou či dvomi predajňami," vraví. Podľa neho neboli kritériá, ktoré sa použili pri vyhodnocovaní predajcov potravín správne nastavené.

Zákazníkov to neodradí

Hoci Lidl skončil v rebríčku na konci, neočakáva, že zverejnenie tejto informácie v jeho či konkurenčných predajniach povedie k zmene správania sa zákazníkov. "Lidl sa vďaka svojmu sortimentu, tematickým týždňom, dôrazu na kvalitu za čo najlepšiu cenu a snahe o rýchle vybavenie zákazníka dlhodobo teší z rastúcej obľuby," povedal Bezák.

Tvrdí, že od zákazníkov dostávajú pozitívnu odozvu so zameraním sa obchodu na kvalitu a nie na geografický pôvod produktov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 896
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 9 625
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 534
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 145
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 820
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 673
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 517
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 301
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 470
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 392

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Michael Kocáb: Som hrdý slniečkar, s tvrdou silou nemáme šancu

Pre SME hovorí, že nie je rusofób. Aj to mohlo podľa neho prispieť k bezproblémovému odsunu sovietskych vojsk.

KOMENTÁRE

Plot bol jeho nápad, nie Orbánov. Dnes má dom kúsok od pletiva

Ako sme sa nestretli so starostom Ásotthalomu.

PLUS

Ako prvá žena pred takmer sedemsto rokmi prežila cisársky rez

Českí vedci prišli s novým objavom.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop