Lidl zverejnil tabule o predaji slovenských potravín

Reťazec zverejnil zákonom stanovené informácie v predstihu. Neobáva sa, že to odradí zákazníkov.

(Zdroj: SME/Denisa Čimová)

BRATISLAVA. Necelé dva týždne po vyhodnotení a o dva týždne skôr, ako podľa zákona musel, zverejnil reťazec Lidl na dverách svojich predajní tabuľku predajcov potravín aj s informáciou, aký podiel tvorí predaj slovenských výrobkov z ich obratu.

Lidl pritom skončil v rebríčku, ktorý zostavilo z podkladov obchodníkov ministerstvo pôdohospodárstva, na poslednom, 61. mieste. Slovenské potraviny podľa údajov, ktoré agrorezort zverejnil, v tomto reťazci tvorili v prvom polroku 17 percent z jeho tržieb.

Povinnosť si splnil

"Ako jeden z lídrov trhu sme chceli ísť príkladom a splniť si zákonnú povinnosť čo najskôr," povedal pre SME hovorca reťazca Tomáš Bezák. Dodal, že Lidl každú zmenu legislatívy rešpektuje a prispôsobuje sa jej v čo najkratšom čase.

Tabuľka, ktorú Lidl vyvesil na obchode v centre Bratislavy, má doporučenú veľkosť aj formu. Na výklade predajne ju však môžu spotrebitelia prehliadnuť, pretože sa vedľa nej nachádzajú ďalšie dva oznamy o možnosti platby stravnými lístkami a informácia o elektronickej ochrane tovaru z predajne.

Metodika bola divná

Analytik obchodu Ľubomír Drahovský tvrdí, že Lidl vyvesením oznamu v predajni naplnil literu zákona. Metodiku, podľa ktorej rezort pôdohospodárstva zostavil rebríček však spochybňuje.

Na jeho čelo sa totiž dostali podnikové predajne výrobcov potravín. "Nepovažujem za logické a správne, ak sú na prvých miestach rebríčka výrobcovia potravín s jednou či dvomi predajňami," vraví. Podľa neho neboli kritériá, ktoré sa použili pri vyhodnocovaní predajcov potravín správne nastavené.

Zákazníkov to neodradí

Hoci Lidl skončil v rebríčku na konci, neočakáva, že zverejnenie tejto informácie v jeho či konkurenčných predajniach povedie k zmene správania sa zákazníkov. "Lidl sa vďaka svojmu sortimentu, tematickým týždňom, dôrazu na kvalitu za čo najlepšiu cenu a snahe o rýchle vybavenie zákazníka dlhodobo teší z rastúcej obľuby," povedal Bezák.

Tvrdí, že od zákazníkov dostávajú pozitívnu odozvu so zameraním sa obchodu na kvalitu a nie na geografický pôvod produktov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 738
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 542
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 606
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 231
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 688
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 364
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 173
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 122
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 771
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 711

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako šperk, ktorý vyhrával vojny, prehráva boj s časom

Bol to vynález desaťročia. Nebyť náramkových hodiniek, niektoré strategické bitky by možno dopadli inak. Dnes prehrávajú samotné náramkové hodinky.

EKONOMIKA

Slovák vytvoril nový dizajn pre TANAP, majú oň záujem

Baví ho, keď sa môže podieľať propagácii Slovenska.

BRATISLAVA

Bratislava porastie do výšky, budovy zmenia panorámu

V Bratislave rýchlym tempom pribúdajú výškové budovy.

Neprehliadnite tiež

Taliani pestujú rajčiny, Poliaci čerešne. Kde rastie najviac ovocia a zeleniny v Únii?

Slovensko prispieva len zanedbateľným množstvom ovocia a zeleniny do celkovej európskej produkcie.

Cena pôdy v Česku prudko rastie, analytici sa boja investičnej bubliny

Vysoký dopyt, ktorý tlačil ceny hore bol vyvolaný aj európskymi dotáciami, ktoré dávali poľnohospodárom väčšie možnosti.

Putin, Merkelová, Macron. Pozrite sa, koľko zarábajú svetové politické špičky

Singapurský premiér zarába ročne 1,4 milióna eur a je najlepšie plateným štátnym zamestnancom na svete.

Americkému akciovému trhu sa nedarilo, klesli aj burzy v Európe

Akciový trh USA poškodili zlé správy o hospodárení firiem, európske akciové trhy oslabili v dôsledku teroristických útokov.