Tranzit kamiónov na cestách III. triedy chcú zakázať

Cesty vo vlastníctve krajov nie sú podľa ministra dopravy konštrukčne pripravené na to, aby po nich jazdili ťažké kamióny.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Tranzitujúce kamióny nad dvanásť ton budú mať od budúceho roka zákaz jazdiť na cestách III. triedy. Ich pohyb na cestách II. triedy, ktoré sú tiež vo vlastníctve samosprávnych krajov, bude výrazne obmedzený.

"Cesty II. a III. triedy nie sú konštrukčne pripravené na to, aby tade chodili ťažké kamióny. Po siahodlhých diskusiách s vyššími územnými celkami (VÚC) a kamionistami sme dospeli k záveru, kde plánujeme zakázať tranzitujúci pohyb kamiónov po cestách III. triedy a do veľkej miery podľa inštrukcií VÚC obmedziť pohyb kamiónov aj na cestách II. triedy," povedal v stredu minister dopravy Ján Počiatek po zasadnutí vlády.

Nákladné autá podľa Počiatka budú musieť mať povinne namontovanú palubnú jednotku. Minister to zdôvodnil tým, aby bolo možné monitorovať pohyb kamiónov po krajských cestách.

"Na základe čoho získame presné štatistiky o tom, do akej miery a ktoré úseky sú kritické. V polročnom cykle sa bude táto situácia opäť prehodnocovať, či niekde pribudnú zákazové značky, alebo budú povoľovacie značky," uviedol Počiatek.

Sledovanie cez mýto

Pre sledovanie pohybu vozidiel bude slúžiť aj pripravované zavedenie mýta na cestách II. a III. triedy, na začiatku s nulovou sadzbou. Počíta s tým aj návrh nového zákona o výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií, ktorý by mal po schválení nadobudnúť účinnosť 1. januára 2014.

"Nie je to o tom, že by sme zavádzali mýto, ale je to o tom, aby sme videli pohyb áut na týchto cestách," dodal minister. Najviac vyťažené "dvojky" a "trojky" môžu byť následne mýtom reálne spoplatnené.

Ministerstvo dopravy plánuje v rámci mýtneho zákona zaviesť aj inštitút objektívnej zodpovednosti. Malo by sa tak zjednodušiť vyhodnocovanie porušovania predpisov na úsekoch ciest spoplatnených mýtom.

"Zároveň budeme zvyšovať aj pokuty za porušovanie týchto predpisov," povedal Počiatek. Technické detaily o spomínaných opatreniach by podľa neho mali byť známe v najbližších týždňoch a mesiacoch.

Dopravcovia boli proti

Proti celoplošnému zákazu tranzitu kamiónov na cestách III. triedy sa nedávno vyslovilo Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia.

Podľa generálneho tajomníka združenia Pavla Reicha to vnímajú ako absolútne neprípustné. Na rokovaní s jednotlivými krajmi aj ministerstvom dopravy sa podľa neho jasne dohodli na umiestnení zákazových značiek na cestách III. triedy, ktoré nie sú z hľadiska dopravnej siete SR potrebné na vykonávanie cestnej dopravy vozidlami nad dvanásť ton.

ČESMAD na základne odbornej analýzy cestnej siete predložil predstaviteľom samosprávnych krajov a ministerstva dopravy podrobne vypracovaný materiál. Podľa cestných dopravcov z neho evidentne vyplýva, že celoplošný zákaz pre kamióny nie je reálny.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  2. Hitparáda štiav
  3. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  4. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  5. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  6. Malé knedličky, veľké dojmy
  7. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  8. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  9. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  10. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 704
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 838
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 301
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 481
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 408
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 303
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 501
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 657
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 436
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 189

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Británia sa rozhodla, hranice aj pre Slovákov chce zatvoriť už v marci

Theresa Mayová chystá obmedzenie voľného pohybu oznámiť v rovnaký deň, kedy oficiálne spustí rokovania o brexite.

DOMOV

Prieskum Polis: Voľby by vyhral Smer, SNS preferencie klesli

Do parlamentu by sa dostalo aj KDH.

Neprehliadnite tiež

Premiéri krajín V4 sa stretnú k téme nekvalitných výrobkov vo Varšave

Fico v Trnave zdôraznil, že chcú reagovať na niečo, čo nemôžeme akceptovať, aby z nás robili občanov 2. kategórie.

UPC zvyšuje ceny internetu a televízie. Čo môžete robiť?

Káblová spoločnosť mení služby a ceny uprostred viazanosti, ľudia sa búria.

Briti budú múdri a ak budú ľudí potrebovať, pustia ich (rozhovor)

Analytik Next Finance Jiří Cihlář tvrdí, že Veľká Británia si po brexite bude zamestnancov z cudziny vyberať.

Medzi sto najatraktívnejších regiónov Únie patrí aj Bratislavský kraj

Konkurencieschopný región je taký, ktorý dokáže firmám aj obyvateľom ponúknuť atraktívne a udržateľné prostredie na život a prácu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop