ČESMAD je proti zákazu tranzitu kamiónov na cestách 3. triedy

Združenie cestných dopravcov považuje za absolútne neprípustný navrhovaný celoplošný zákaz tranzitu pre ťažké nákladné automobily na krajských cestách III. triedy.

BRATISLAVA. Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia vyjadrilo jednoznačný nesúhlas s navrhovaným celoplošným zákazom tranzitu ťažkých nákladných vozidiel nad dvanásť ton na cestách III. triedy.

"Vnímame to ako absolútne neprípustné. Nerozumieme, prečo tento zákaz prezentujú predstavitelia vyšších územných celkov (VÚC) v médiách, keď sme sa počas rokovaní s jednotlivými VÚC aj ministerstvom dopravy minulý mesiac jasne dohodli na umiestnení zákazových značiek na cestách III. triedy, ktoré nie sú z hľadiska dopravnej siete SR potrebné na vykonávanie cestnej dopravy vozidlami nad 12 ton," informoval v utorok generálny tajomník ČESMAD-u Pavol Reich.

ČESMAD tak reagoval na výroky na pondelňajšom stretnutí predsedu vlády Roberta Fica a ministrov s predstaviteľmi samosprávnych krajov o pripravovanom plošnom zákaze tranzitu pre kamióny na krajských cestách III. triedy.

Združenie na základne odbornej analýzy cestnej siete SR predložilo zúčastneným stranám, aj predstaviteľom samosprávnych krajov a ministerstvu dopravy, podrobne vypracovaný materiál, z ktorého podľa cestných dopravcov evidentne vyplýva, že tento celoplošný zákaz nie je reálny.

Na cestách III. triedy by mohol od začiatku budúceho roka platiť plošný zákaz tranzitnej dopravy ťažkých nákladných áut nad dvanásť ton.

Na cestách II. triedy začne od 1. januára 2014 polročný monitoring, ktorý by mal dať odpoveď na otázku, ako ich kamionisti využívajú a či po týchto cestách obchádzajú trasy ciest, ktoré sú spoplatnené mýtnym systémom, teda diaľnice a vybrané úseky ciest I. triedy.

O tejto téme v pondelok hovoril premiér Robert Fico a ministri na rokovaní s predstaviteľmi Združenia samosprávnych krajov v SR.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  7. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  8. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  9. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  10. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 537
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 6 283
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 6 226
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 139
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 030
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 615
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 680
  8. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 195
  9. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 3 739
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 2 804

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Fico pridáva zamestnancom, zaplatia to firmy. Pozrite sa, aké výhody majú ľudia získať

Príplatky za cestovanie za prácou či vyššia minimálna mzda.

DOMOV

Hladiny riek stúpajú, problémy majú na Kysuciach aj v Liptove

Tretí povodňový stupeň platí vo viacerých obciach.

Neprehliadnite tiež

Rozvoju regiónov bráni vzdelávací systém či slabá dopravná infraštruktúra

Slovensko patrí medzi štáty OECD s najväčšími regionálnymi rozdielmi vo výške príjmov a v miere nezamestnanosti.

Analytik: Hotovosť by mala zostať medzi nami aj pre zachovanie súkromia

Ak sa v EÚ prestanú vyrábať 500-eurové bankovky, sporitelia podľa analytika pôjdu do banky a svoje úspory v miliónoch si odnesú v taške.

Posledná uránová baňa v strednej Európe definitívne ukončila ťažbu

Zásoby uránu v Rožnej boli objavené v roku 1956 a o rok neskôr sa tam začala ťažba.

Sinn: Za americké ekonomické problémy môže Wall Street a nie Nemecko

Podľa Sinna sú v pozadí slabšieho eura dva dôvody.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop