ČESMAD je proti zákazu tranzitu kamiónov na cestách 3. triedy

Združenie cestných dopravcov považuje za absolútne neprípustný navrhovaný celoplošný zákaz tranzitu pre ťažké nákladné automobily na krajských cestách III. triedy.

BRATISLAVA. Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia vyjadrilo jednoznačný nesúhlas s navrhovaným celoplošným zákazom tranzitu ťažkých nákladných vozidiel nad dvanásť ton na cestách III. triedy.

"Vnímame to ako absolútne neprípustné. Nerozumieme, prečo tento zákaz prezentujú predstavitelia vyšších územných celkov (VÚC) v médiách, keď sme sa počas rokovaní s jednotlivými VÚC aj ministerstvom dopravy minulý mesiac jasne dohodli na umiestnení zákazových značiek na cestách III. triedy, ktoré nie sú z hľadiska dopravnej siete SR potrebné na vykonávanie cestnej dopravy vozidlami nad 12 ton," informoval v utorok generálny tajomník ČESMAD-u Pavol Reich.

ČESMAD tak reagoval na výroky na pondelňajšom stretnutí predsedu vlády Roberta Fica a ministrov s predstaviteľmi samosprávnych krajov o pripravovanom plošnom zákaze tranzitu pre kamióny na krajských cestách III. triedy.

Združenie na základne odbornej analýzy cestnej siete SR predložilo zúčastneným stranám, aj predstaviteľom samosprávnych krajov a ministerstvu dopravy, podrobne vypracovaný materiál, z ktorého podľa cestných dopravcov evidentne vyplýva, že tento celoplošný zákaz nie je reálny.

Na cestách III. triedy by mohol od začiatku budúceho roka platiť plošný zákaz tranzitnej dopravy ťažkých nákladných áut nad dvanásť ton.

Na cestách II. triedy začne od 1. januára 2014 polročný monitoring, ktorý by mal dať odpoveď na otázku, ako ich kamionisti využívajú a či po týchto cestách obchádzajú trasy ciest, ktoré sú spoplatnené mýtnym systémom, teda diaľnice a vybrané úseky ciest I. triedy.

O tejto téme v pondelok hovoril premiér Robert Fico a ministri na rokovaní s predstaviteľmi Združenia samosprávnych krajov v SR.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 15 268
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 692
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 265
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 997
  5. Kam do tepla v januári? 1 756
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 394
  7. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 333
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 306
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 898
  10. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 888

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

Neprehliadnite tiež

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 2,7 až 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.

Štát nakoniec nekúpi podiel v Štvorke, SIM-karty začne predávať aj mimo pôšt

Slovenská pošta mala predkupné právo na 20 percent akcií Swan Mobile, nakoniec ho nevyužije.