J&T môže kúpiť obchodné reťazce Hypernova a Albert

Holandský reťazec už roky nerozširuje sieť predajní u nás. Môže ich predať skupine, ktorá chce byť lídrom v maloobchode.

Ilustračná fotografia.(Zdroj: ARCHÍV SME)

Holandský reťazec už roky nerozširuje sieť predajní u nás. Môže ich predať skupine, ktorá chce byť lídrom v maloobchode.

BRATISLAVA. Holandská spoločnosť Ahold zvažuje, že predá 20 obchodov Hypernova, štyri predajne Albert a šesť čerpacích staníc u nás.

O ich prevzatí rokuje so skupinou J&T, SME to potvrdili dva od seba nezávislé zdroje.

„Niet dôvodu, prečo by predaj nemal vyjsť,“ hovorí zdroj z prostredia obchodných sietí.

„O ďalších akvizíciách v oblasti maloobchodu uvažujeme,“ reagovala na otázky o prevzatí obchodov siete Ahold hovorkyňa J&T Nikol Kubaská.

Upozornila, že niet čo komentovať, lebo komentujú len uzavreté obchody.

Ahold už odchod zvažoval

Ahold neodpovedal, či chce obchody predať. Keby slovenský trh opustil, analytik obchodu Ľubomír Drahovský by sa nečudoval.

„Už niekoľko rokov tu neinvestujú a nerozširujú prevádzky, čo naznačuje, že už so Slovenskom nepočítajú,“ vysvetlil.

Ahold už o odchode zo Slovenska uvažoval. Bolo to v roku 2007, keď predal obchody v Poľsku a chcel aj u nás. Nakoniec na našom trhu zostal.

Vlaňajšie tržby Aholdu u nás odhadla agentúra na prieskum trhu Terno na 166 miliónov eur, rok predtým na 220 miliónov eur.

Ak by J&T záujem potvrdila, zrejme by priamo obchody Hypernova a Albert nevlastnila. Ich nákup by zaplatila a zverila by ich do rúk manažéra, ktorému verí.

Podobne to bolo aj pri sieti Terno, ktorú kúpil podnikateľ Michal Holík. V minulosti pre J&T manažoval viaceré firmy vrátane Poštovej banky.

Či Holík rokuje aj o prevzatí obchodov Aholdu, neprezradil. „Máme rozpracovaných viac projektov, žiadny z nich do úspešného či neúspešného ukončenia nemôžeme komentovať,“ povedal.

s_res.jpg

Kliknutím obrázok zväčšíte

Riziko v spojení nevidia

Záujem J&T o Hypernovu a Albert je logický, už dva roky pracuje na tom, aby bola lídrom v maloobchode. Vlani zaplatila kúpu siete kníhkupectiev Panta Rhei, ktorá má vyše dve desiatky obchodov.

J&T má blízko aj k sieti Moja Samoška, ktorá podniká najmä na západe Slovenska. Väzby sú tesnejšie po tom, ako Protimonopolný úrad odsúhlasil, že sa Terno a Moja Samoška môžu spojiť.

V ich prepojení úrad nevidel ohrozenie hospodárskej súťaže. Tvrdí, že Terno a Moja Samoška si konkurujú len v Bratislave. Neďaleko nich majú obchody aj iné reťazce, a tak podľa úradu nehrozí, žeby prepojené Terno a Moja Samoška ohrozovali trh.

Oba reťazce na papieri vlastnia Holík a Stephan Fanderl. Fanderl bol šéfom ruskej pobočky najväčšej obchodnej siete na svete Walmart. Bol aj vo vedení nemeckej skupiny Rewe, ktorej patrí obchodná sieť Billa.

Podiely budú aj pre ľudí?

Terno, Moja Samoška, Panta Rhei a prípadne aj obchody od Aholdu by sa mohli spojiť v investičnom fonde, ktorý by ďalej financoval kúpu a rozvoj rýchloobrátkových obchodov.

„Štruktúru financovania pripravujeme, zvažujeme viaceré alternatívy,“ vraví Kubaská.

Malo by ísť o podielový fond, no či bude otvorený aj ľuďom s priemerným príjmom, prezradí J&T až o niekoľko týždňov.

Keby bol fond otvorený, podielové listy by si mohli kúpiť v banke, podobne ako si dnes môžu kúpiť podielové listy v dlhopisových či realitných fondoch.

Drahovský hovorí, že keď bude fond otvorený, môže ľudí zaujať. „Bude to závisieť od jeho výnosov, no v maloobchode existuje priestor, aby bol nastavený tak, že bude konkurovať zabehaným podielovým fondom,“ uzavrel.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 677
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 502
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 5 861
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 020
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 102
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 609
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 308
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 269
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 217
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 677

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan, Sagan a opäť Sagan. Chlapec bez nervov je tretí raz majstrom sveta

Pre mňa je to neuveriteľné, výnimočné, vravel slovenský cyklista.

ŠPORT

Titul venoval Sagan manželke a šampiónovi, ktorý zahynul

Využil jedinú šancu, ktorú mal. Má tretí titul majstra sveta.

ŠPORT

Peter Sagan: Superstar made in Slovakia

Začínal na sestrinom bicykli, dnes zarába šesť miliónov ročne.

Neprehliadnite tiež

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.