AMSTERDAM.
Vďačí za to najmä tržbám na domácom holandskom trhu, ktoré jej pomohli zmierniť vplyv slabšieho predaja v USA na celkové výsledky spoločnosti. Informovali o tom agentúry AP a Bloomberg.
Podľa najnovších hospodárskych výsledkov prevádzkový zisk reťazca za tri mesiace do konca júna 2013 vzrástol medziročne o 5,4 % na 338 miliónov eur z 257 miliónov eur v 2. kvartáli minulého roka.
Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg, holandskej spoločnosti predpovedali zisk v priemere 323,8 milióna eur. Prevádzková marža Aholdu v sledovanom období stúpla na 4,4 % zo 4,2 % v 2. štvrťroku 2012.
Čistý zisk reťazca za tri mesiace do konca júna pritom klesol o 17 % na 206 miliónov eur. Dôvodom bol predaj 50-% podielu v škandinávskej sieti obchodov ICA vlani v 2. kvartáli. Analytici pritom predpovedali Aholdu čistý zisk v priemere 209 miliónov eur.
Tržby spoločnosti v období apríl - jún vzrástli o 1 % na 7,77 miliardy eur, zatiaľ čo analytici odhadovali, že dosiahnu 7,81 miliardy eur.
Obrat reťazca na jeho najväčšom trhu v USA, kde generuje zhruba 60 % tržieb, bez príjmov z predaja benzínu za tri mesiace do konca júna medziročne stúpol len o 0,3 % a na domácom holandskom trhu sa zvýšil o 1,6 %.