Zľavový portál Shopcity.sk skončil

Dôvodmi sú podľa konateľa firmy privysoké investície do marketingu a nezvládnuté riadenie.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Dôvodmi sú podľa konateľa firmy privysoké investície do marketingu, systémová chyba s pripisovaním bonusových kreditov a nezvládnuté riadenie.

BRATISLAVA. Portál hromadného nakupovania Shopcity.sk ukončuje svoju činnosť. Ako dôvody uvádza privysoké a nepremyslené investície do marketingu, systémovú chybu s pripisovaním bonusových kreditov a nezvládnuté riadenie predchádzajúcim manažmentom spoločnosti.

Konateľ spoločnosti Shopcity.sk, s.r.o. Peter Ježó pre agentúru SITA povedal, že vynakladanie prostriedkov na marketing síce na jednej strane pomohlo vybudovať silnú značku, avšak postupne to dostalo portál do značných finančných problémov.

Oznam na webe spoločnosti:

shopcity.jpg

Omylom posielali tisíce

Firma vytvorila motivačný systém odmeňovania za nákupy. No systémovou chybou sa zákazníkom pripisovali kredity vo výške niekoľko desiatok tisíc eur.

"Po odhalení chyby sme systém okamžite upravili. Tým sa podarilo zabrániť ďalšiemu využívaniu omylom vydaných kreditov, avšak značnú časť zákazníci stihli využiť," povedal Ježó.

Keď firma prišla na problémy, nastala výmena vedenia. Zoptimalizovala sa časť investícií, procesy vo firme a celkové náklady. Aj napriek tomu sa podľa Ježa ukázalo, že bez ďalšieho kapitálu nebude firma schopná prevádzku udržať.

"Firma ako taká stále vytvárala zaujímavé obraty a zisky, ale vďaka mínusu, ktorý vytvorilo predchádzajúce vedenie, bola dlhodobo v strate," povedal Ježó.

S investormi sa nedohodli

Spoločnosť preto začala rokovania o vstupe nového investora. S jeho pomocou sa podarilo podstatne zefektívniť činnosť, čiastočne oživiť cash-flow a vyplatiť viaceré záväzky. Na udržanie prevádzky však podľa Ježa potrebovali ďalší kapitál.

Na základe toho sa uskutočnili rokovania s ďalšími možnými investormi.

Tí prejavili záujem, pretože segment zliav podľa Ježa vnímajú ako zdravý a vidia v ňom potenciál na investície. No v pondelok 19. augusta sa rokovania ukončili bez uzatvorenia finálnej dohody. Dôvodom bolo podľa Ježa aj to, že sa vzájomne nezhodli na podieloch vo firme.

"Po vyhodnotení situácie sme urobili potrebné kroky a rozhodli sme sa, že činnosť ukončíme vyhlásením konkurzu," povedal Ježó.

Pohľadávky majú prihlásiť na súde

V súčasnosti má spoločnosť nevyplatených niekoľko klientov a poskytovateľov. Všetci veritelia dostanú možnosť prihlásiť svoje pohľadávky na príslušnom sude.

"Vzniknutá situácia ohľadne Shopcity nás mrzí o to viac, že sme si ju spôsobili sami, zatiaľ čo samotný trh so zľavami problémy nemá. Práve naopak, každoročne rastie a zľavové portály sú stále obľúbené," dodal Ježó.

Portál Shopcity.sk začal svoju pôsobnosť na trhu zľavových portálov 6. októbra 2010. Pôvodnými vlastníkmi spoločnosti Shopcity boli vtedy Július Krištofík ako väčšinový majiteľ a konateľ a spoločnosť AM PM Digital, s.r.o. ako menšinový majiteľ.

Portál sa venoval sprostredkovaniu predaja služieb a tovaru v oblasti cestovania, beauty, kultúry, gastra, či adrenalínu.

Vekovo to boli prevažne zákazníci od 19 do 35 rokov a vzhľadom na benefitný program mal portál viacero korporátnych zákazníkov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 8 910
  2. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 8 092
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 000
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 736
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 7 069
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 5 205
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 154
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 518
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 759
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 1 993

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

EKONOMIKA

Lajčák hovorí o výbere Evky niečo iné, ako pred mesiacmi

Minister sa bránil prieskumom, teraz priznáva, že žiadny nebol.

Neprehliadnite tiež

Rusko a Turecko podpísali dohodu o zrušení sankcií. Paradajkové embargo ostáva

Rusi zaviedli sankcie po zostrelení stíhačky pri turecko-sýrskych hraniciach.

Bitcoin rastie a rastie. Pokoril nový rekord

Hodnota kryptomeny v pondelok prekona 2 100 dolárov.

Česká OVB stiahla žalobu na študenta, ktorý natočil kontroverzný film

Študentský film zobrazil aj bujaré večierky, na ktorých sa zabávali finanční poradcovia.

Najväčší záujem je o frekvenciu 102,4 megahertza Senec

O voľné rozhlasové frekvencie má záujem sedem rádií

O šesť voľných rozhlasových frekvencií v jarnom výberovom konaní má záujem sedem vysielateľov.