NEW YORK. Americká dcérska spoločnosť telekomunikačnej skupiny Deutsche Telekom T-Mobile US vo štvrtok ohlásila rekordný kvartálny nárast počtu zákazníkov, prvý za uplynulé štyri roky.
Podľa zverejnených údajov T-Mobile US v druhom štvrťroku 2013 pribudlo 688 tis. zákazníckych zmlúv, čo je takmer päťnásobok toho, čo od spoločnosti očakávali analytici na Wall Street.
Nárastu počtu zákazníkov T-Mobile US pomohlo to, že firma do svojej ponuky ako posledný veľký operátor zaradila smartfón iPhone 5 od Apple, ako aj silná marketingová kampaň spojená so zrušením predaja dotovaných telefónov, zavedením ich predaja na splátky a možnosťou vymeniť si telefón počas trvania zmluvnej viazanosti aj viackrát.
Mnoho zákazníkov aj vďaka tomu prebehlo od konkurenčných operátorov AT&T a Sprint, povedal generálny riaditeľ T-Mobile US John Legere s tým, že trend pokračuje aj v treťom kvartáli.
Bez spresnenia detailov dodal, že spoločnosť čoskoro predstaví ďalšiu iniciatívu na prilákanie zákazníkov, ktorá "vyrieši ďalší bod, na ktorý sa zákazníci mobilných operátorov často sťažujú".
Analytikov rast zákazníckej základne T-Mobile US príjemne prekvapil, niektorí však vyjadrili pochybnosti, či spoločnosť bude schopná takéto tempo udržať aj v budúcnosti.
Dcérska spoločnosť nemeckého giganta v USA napriek aprílovej akvizícii menšieho rivala MetroPCS nepatrí k dominantným hráčom a veľké marketingové výdavky doľahli na jej obchodné výsledky.
Finančný riaditeľ Deutsche Telekom Timotheus Höttges však vo štvrtok v samostatnej správe informoval, že telekomunikačná firma práve v snahe získať nových zákazníkov ešte tento rok v USA investuje dodatočných 600 mil. USD.
Akcie T-Mobile USA v reakcii na ohlásené výsledky po skončení obchodovania stúpli o 2,95 % na 24,72 USD.