Na ktoré cesty sa môže rozšíriť mýto pre kamióny

Po novom by malo byť spoplatnené využitie diaľničných úsekov aj na území Bratislavy, ale iba pre tranzitnú dopravu.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

BRATISLAVA. Mýto by sa malo platiť na nových šiestich úsekoch ciest I. triedy na západe, severe i východe Slovenska v dĺžke vyše 225 kilometrov (km).

Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. priznala, že sa uvažuje o rozšírení spoplatnenia na ďalších hlavných cestách v uvedenej dĺžke, neuviedla však, na ktorých úsekoch.

Podľa diaľničiarov ide o úseky so značným podielom ťažkej tranzitnej dopravy.

Automobily nad 3,5 tony podľa informácií agentúry SITA môžu v budúcom roku platiť mýto navyše na cestách I. triedy:

č. 51 Nitra - Levice - Hontianske Nemce (58,3 km),

č. 75 Nové Zámky - Šarovce - Dolné Semerovce (53,6 km),

č. 70 Dolný Kubín - Kraľovany (11,2 km),

č. 18 Vranov nad Topľou - Hanušovce nad Topľou - Lipníky (25,3 km), č. 15 Vranov n/T - Domaša - Stropkov (35,6 km) a

č. 79 Vranov n/T - Hriadky - Trebišov - Slovenské Nové Mesto (41,5 km).

S dopravcami už rokovali

Vyplýva to z návrhu, o ktorom ministerstvo dopravy a NDS nedávno už rokovali s dopravcami. Rezort dopravy potvrdil, že o prípadnom rozširovaní spoplatnenia, ale aj zmenách v sadzbách mýta sa rokuje.

Dĺžka šiestich navrhovaných úsekov hlavných ciest na platenie mýta predstavuje vyše 225 km v extravilánoch, teda v nezastavaných častiach.

Celkovo sú tieto úseky totiž dlhé okolo 290 km. V intravilánoch miest a obcí sa mýto zatiaľ neplatí.

Mýto aj v obci

Po novom by malo byť spoplatnené využitie diaľničných úsekov aj na území Bratislavy, ale iba pre tranzitnú dopravu. Podľa informácií agentúry SITA sa uvažuje o platení mýta aj na úsekoch v intravilánoch miest a obcí.

"Národná diaľničná spoločnosť pripravuje v spolupráci s ministerstvom dopravy komplexný balík úprav systému elektronického výberu mýta. Navrhované úpravy sú predmetom rokovaní rôznych pracovných skupín, preto sa k otvoreným otázkam nebudeme vyjadrovať," povedal pre agentúru SITA hovorca NDS Marcel Jánošík.

Dodal, že podrobnosti neuvedú, pokiaľ nedosiahnu úplnú dohodu o zmenách v mýte na úrovni ministerstva.

Rezort dopravy potvrdil, že v súčasnosti sa končí príprava návrhu nového zákona o výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií.

"Princíp užívateľ platí a znečisťovateľ platí"

"Zmeny v sadzbách mýta a prípadné rozširovanie spoplatnenia sú predmetom diskusií. Vo všeobecnosti môžeme povedať, že zmena sadzieb mýta by mala viac zohľadňovať princíp užívateľ platí a znečisťovateľ platí," informovalo agentúru SITA ministerstvo.

O konkrétnych podrobnostiach je podľa rezortu zatiaľ predčasné hovoriť, s dopravcami a samosprávami však o tejto téme rokuje.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 681
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 577
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 112
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 021
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 376
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 588
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 586
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 461
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 450
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 028

Hlavné správy zo Sme.sk

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza. Veríme, že ju vyrieši so cťou.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Zákon na ochranu médií sa dá ľahko obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

DOMOV

Oligarchovia majú novú príležitosť, Markíza má byť na predaj

Hovorí sa aj o predaji denníka Nový čas.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.