Váhostav neplatí dodávateľom, Široký hľadá riešenie

Okrem Doprastavu otvorene hovorí o problémoch aj podnikateľ Juraj Široký, ktorého firmy vlastnia Váhostav.

Podnikateľ Juraj Široký hovorí, že Váhostavu môžu pomôcť zahraničné projekty či štátne tendre.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Veľké slovenské stavebné firmy bojujú o prežitie.

Okrem Doprastavu, ktorý si zháňa nového investora, otvorene hovorí o problémoch aj podnikateľ Juraj Široký, ktorého firmy vlastnia Váhostav.

Členovia jej manažmentu podľa Širokého skúmajú možnosti, ako z problémov von.

„Hľadajú príležitosti v súkromnom sektore, zúčastňujú sa na tendroch na štátne zákazky, ale nevylučujú ani spoluprácu na projektoch v zahraničí,“ píše v stanovisku Široký.

Platia neskoro

Situácia
V stavebníctve
  • Stavebná produkcia klesla v prvom polroku oproti rovnakému obdobiu minulého roka o 9,5 %.
  • Objem prác na novej výstavbe sa znížil o 15,4 %.
  • Štát vypísal novú súťaž o výstavbu diaľnic a rýchlociest v hodnote 1,2 mld. eur.
Zdroj: CEEC

Jediný akcionár Váhostavu, spoločnosť Finasist so Širokým v dozornej rade, už údajne pomohol Váhostavu so získaním 7­-miliónového úveru.

Neoficiálne sa hovorí o tom, že veritelia Váhostavu budú musieť časť svojich pohľadávok odpísať, keďže firma mieri do súdnej reštrukturalizácie.

Široký priznáva problémy, no naznačuje, že ich vyrieši „zefektívňovanie procesov a tiež personálnej politiky“.

"Váhostav sa nepripravuje na reštrukturalizáciu, nechystá sa odpisovať záväzky, ani ich časť. Finančnú situáciu riešime štandardne prostredníctvom bankového sektoru," reaguje firma.

Váhostav aktuálne stavia pre štát časť D1 medzi Jánovcami a Jablonovom a úsek D1 od Dubnej skaly po Turany.

Firmy, ktoré si na práce pod seba najíma, peniaze za svoju prácu nevideli aj od augusta.

„Niektorí pol roka, iní rok,“ hovorí šéf jedného zo subdodávateľov Váhostavu, ktorý si nepraje byť menovaný.

Údajne však Váhostav má finančný plán, ktorý ráta s ďalšou podporou od Juraja Širokého.

Štát pomôže obom

Firme by mohla pomôcť napríklad zákazka, ktorú dostala od štátu na výstavbu časti diaľnice číslo 3 medzi Svrčinovcom a Skalitým. Tú má stavať spolu s Doprastavom za necelých 330 miliónov eur.

Druhá spomínaná firma teraz súperí aj o stavbu najdlhšieho tunela na Slovensku – Višňové s druhou najnižšou ponukou v hodnote vyše 380 miliónov eur. Skanska je lacnejšia o 44 miliónov eur.

Niektorí dodávatelia Doprastavu hlásia, že platby od firmy sú už plynulejšie.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  2. Hitparáda štiav
  3. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  4. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  5. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  6. Malé knedličky, veľké dojmy
  7. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  8. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  9. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  10. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 637
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 932
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 820
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 491
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 485
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 089
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 479
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 545
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 528
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 188

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Británia sa rozhodla, hranice aj pre Slovákov chce zatvoriť už v marci

Theresa Mayová chystá obmedzenie voľného pohybu oznámiť v rovnaký deň, kedy oficiálne spustí rokovania o brexite.

EKONOMIKA

Ktorá personálka zamestnala najviac ľudí? Pozrite si grafy

Pravidlá fungovania personálnych agentúr by sa mohli čoskoro zase meniť.

Neprehliadnite tiež

Premiéri krajín V4 sa stretnú k téme nekvalitných výrobkov vo Varšave

Fico v Trnave zdôraznil, že chcú reagovať na niečo, čo nemôžeme akceptovať, aby z nás robili občanov 2. kategórie.

UPC zvyšuje ceny internetu a televízie. Čo môžete robiť?

Káblová spoločnosť mení služby a ceny uprostred viazanosti, ľudia sa búria.

Briti budú múdri a ak budú ľudí potrebovať, pustia ich (rozhovor)

Analytik Next Finance Jiří Cihlář tvrdí, že Veľká Británia si po brexite bude zamestnancov z cudziny vyberať.

Medzi sto najatraktívnejších regiónov Únie patrí aj Bratislavský kraj

Konkurencieschopný región je taký, ktorý dokáže firmám aj obyvateľom ponúknuť atraktívne a udržateľné prostredie na život a prácu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop