Váhostav neplatí dodávateľom, Široký hľadá riešenie

Okrem Doprastavu otvorene hovorí o problémoch aj podnikateľ Juraj Široký, ktorého firmy vlastnia Váhostav.

Podnikateľ Juraj Široký hovorí, že Váhostavu môžu pomôcť zahraničné projekty či štátne tendre.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Veľké slovenské stavebné firmy bojujú o prežitie.

Okrem Doprastavu, ktorý si zháňa nového investora, otvorene hovorí o problémoch aj podnikateľ Juraj Široký, ktorého firmy vlastnia Váhostav.

Členovia jej manažmentu podľa Širokého skúmajú možnosti, ako z problémov von.

„Hľadajú príležitosti v súkromnom sektore, zúčastňujú sa na tendroch na štátne zákazky, ale nevylučujú ani spoluprácu na projektoch v zahraničí,“ píše v stanovisku Široký.

Platia neskoro

Situácia
V stavebníctve
  • Stavebná produkcia klesla v prvom polroku oproti rovnakému obdobiu minulého roka o 9,5 %.
  • Objem prác na novej výstavbe sa znížil o 15,4 %.
  • Štát vypísal novú súťaž o výstavbu diaľnic a rýchlociest v hodnote 1,2 mld. eur.
Zdroj: CEEC

Jediný akcionár Váhostavu, spoločnosť Finasist so Širokým v dozornej rade, už údajne pomohol Váhostavu so získaním 7­-miliónového úveru.

Neoficiálne sa hovorí o tom, že veritelia Váhostavu budú musieť časť svojich pohľadávok odpísať, keďže firma mieri do súdnej reštrukturalizácie.

Široký priznáva problémy, no naznačuje, že ich vyrieši „zefektívňovanie procesov a tiež personálnej politiky“.

"Váhostav sa nepripravuje na reštrukturalizáciu, nechystá sa odpisovať záväzky, ani ich časť. Finančnú situáciu riešime štandardne prostredníctvom bankového sektoru," reaguje firma.

Váhostav aktuálne stavia pre štát časť D1 medzi Jánovcami a Jablonovom a úsek D1 od Dubnej skaly po Turany.

Firmy, ktoré si na práce pod seba najíma, peniaze za svoju prácu nevideli aj od augusta.

„Niektorí pol roka, iní rok,“ hovorí šéf jedného zo subdodávateľov Váhostavu, ktorý si nepraje byť menovaný.

Údajne však Váhostav má finančný plán, ktorý ráta s ďalšou podporou od Juraja Širokého.

Štát pomôže obom

Firme by mohla pomôcť napríklad zákazka, ktorú dostala od štátu na výstavbu časti diaľnice číslo 3 medzi Svrčinovcom a Skalitým. Tú má stavať spolu s Doprastavom za necelých 330 miliónov eur.

Druhá spomínaná firma teraz súperí aj o stavbu najdlhšieho tunela na Slovensku – Višňové s druhou najnižšou ponukou v hodnote vyše 380 miliónov eur. Skanska je lacnejšia o 44 miliónov eur.

Niektorí dodávatelia Doprastavu hlásia, že platby od firmy sú už plynulejšie.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  5. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  6. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  7. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  8. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  9. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  10. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 162
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 126
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 109
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 12 075
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 8 062
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 956
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 437
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 167
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 433
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 200

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Amnestie, Roháč a Sýkora. Čo má vplyv na prípad vraždy Remiáša

Na rozhodnutie o Mečiarových amnestiách má Ústavný súd posledné dni. Nájomný vrah Roháč dostal doživotie. Pri vražde Sýkoru sa spomína SIS.

DOMOV

Koalícia sa chce náhle zbaviť šéfa Ústavu pamäti národa

Ak by zmena zákona prešla, nové pravidlá začnú platiť od 15. októbra 2017.

KULTÚRA

Podivné príbehy a Instagram 19. storočia. Aký bol seriál 1890?

Historická detektívka sa pokúsila priniesť na obrazovky niečo iné.

Neprehliadnite tiež

Bývalý partner J&T sa cez Swan blíži aj k verejným IT zákazkám

Swan sa spojí s operátorom Benestra, investičná skupina Martina Fedora bude mať v novom podniku polovičný podiel.

Doprava a logistika

Firmy chcú uľahčiť kamionistom prejazd Európou, tlačia na spoločné mýto

Európska komisia pripravuje reformu. Predstaviť ju chce v najbližších dňoch

Známe e-shopy kopírujú nové trendy rýchlejšie než Zara

Kým sa oblečenie inšpirované najnovšími trendmi dostane do on-line obchodov, trvá to len pár týždňov.

Plat bez práce môže fungovať v niektorých štátoch, na Slovensku nie

Obhajcovia základného príjmu tvrdia, že pomôže zlepšiť životnú úroveň chudobných a štátu sa vďaka nemu znížia výdavky.