Počiatek chce priame železničné spojenie Bratislavy s Nitrou

Zatiaľ neexistuje relevantná štúdia, ktorá by skúmala možnosti rozvoja železničnej dopravy medzi Bratislavou a Nitrou.

BRATISLAVA. Z Bratislavy do Nitry by mohlo v budúcnosti viesť priame železničné spojenie. Ľudia by tak už nemuseli cestovať medzi týmito dvoma mestami s prestupmi cez Leopoldov alebo Šurany.

Rezort dopravy pod vedením Jána Počiatka (Smer) odporúča v návrhu Strategického plánu rozvoja dopravnej infraštruktúry do roku 2020 preveriť toto železničné spojenie formou štúdie uskutočniteľnosti.

Z veľkej časti by sa naň mali využiť existujúce trate a spojenie by malo nadväzovať na Zvolen a Prievidzu.

"Stratégia vychádza z toho, že v rámci zvyšovania konkurencieschopnosti železničnej dopravy je vhodné preveriť nové železničné prepojenia," opísala pre TASR vedúca oddelenia pre vzťahy s verejnosťou na ministerstve dopravy Gabriela Jarošová. A to najmä v oblastiach, kde je potenciál rastu počtu cestujúcich.

Zatiaľ pritom podľa Jarošovej neexistuje relevantná štúdia, ktorá by načrtla možnosti ďalšieho rozvoja železničnej dopravy medzi Bratislavou a Nitrou.

Odporúčaná štúdia uskutočniteľnosti by tak mala posúdiť opodstatnenosť priameho spojenia týchto dvoch miest a prípadne určiť aj vhodné riešenie.

"Konkrétne náklady, ako aj termíny realizácie, budú známe až po vypracovaní štúdie realizovateľnosti," doplnila Jarošová.

V súčasnosti môžu ľudia cestovať vlakom z Bratislavy do Nitry s prestupom v Šuranoch alebo Leopoldove. Takáto cesta im trvá približne 1:45 h až dve hodiny. Autobusom je pritom možné zvládnuť túto vzdialenosť za približne 1:15 h.

Podľa riaditeľa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH) Ondreja Mateja sú však akékoľvek financie použité na štúdie nových tratí len vyhodené peniaze.

Štát by sa mal podľa neho sústrediť na to, aby modernizoval súčasné železničné koľaje. "Každé jedno euro minuté inde si Slovensko nemôže dovoliť," podotkol Matej pre TASR.

Bývalý generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Pavel Kravec ale vidí v tomto návrhu racionálny základ. Nitra má podľa neho veľký potenciál v počte cestujúcich.

"Prepojenie by som však rozšíril až po Banskú Bystricu," uviedol Kravec pre TASR. V prípade, že by bola dostatočná infraštruktúra medzi hlavným mestom a Banskou Bystricou a vlaky by mohli jazdiť rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu, cesta medzi nimi by trvala menej ako dve hodiny.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 302
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 016
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 914
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 248
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 459
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 603
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 275
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 484
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 759
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 607

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop