Predbežná cena za obchvat Brezna je primeraná, tvrdí ministerstvo

Podľa rezortu predpokladané ceny vychádzajú zo štátnej a rezortnej expertízy.

BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy považuje za primerané predpokladané ceny za výstavbu obchvatu Brezna a rekonštrukciu cesty pri Polomke v okrese Brezno.

"Vychádzajú zo štátnej a rezortnej expertízy, pričom reálna cena za projekt vzíde, samozrejme, z výsledkov verejného obstarávania. Nejde teda o vysúťažené ceny, ale o expertízy znalcov," uviedol pre agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Odhadované náklady stavby prvej časti obchvatu centra Horehronia na ceste I/66 v dĺžke 2,5 kilometra sú 27,121 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).

V prepočte na jeden kilometer je to 10,84 mil. eur. Stavebné práce, vrátane úprav a preložiek komunikácií, sú plánované na 638 dní, teda jeden rok a deväť mesiacov od zadania zákazky.

Predpokladaná cena za rekonštrukciu cesty I/66 pri Polomke v dĺžke 4,3 kilometra je 9,265 mil. eur bez DPH, čo na jeden kilometer vychádza 2,15 mil. eur.

Súčasťou prác plánovaných tiež na 638 dní má byť obnova odvodnenia komunikácie v podobe vyčistenia pozdĺžnych priekop.

Slovenská správa ciest verejné súťaže na obe stavby nedávno zrušila tri týždne po ich vyhlásení. Zdôvodnila to oficiálne len tým, že sa zmenili okolnosti od začatia tendrov, bližšie dôvody zrušenia súťaží neuviedla.

Cestári plánovali obe stavby financovať s využitím peňazí z Európskeho fondu regionálneho rozvoja cez Operačný program Doprava (OPD). Ponuky sa mali otvárať 19. augusta, resp. 20. augusta tohto roka.

"Ceny za modernizáciu ciest I. triedy, ako aj diaľnic sú individuálne a nie je možné ich zovšeobecňovať. Závisia od mnohých faktorov, ako je geológia (podložie), klíma, počet stavebných objektov, lokalita (intravilán, extravilán)," dodal Kóňa.

Štúdiou porovnávajúcou priemerné náklady na výstavbu diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy podľa neho rezort dopravy nedisponuje.

Projekty na stavbu 1. etapy obchvatu Brezna a rekonštrukciu cesty pri Polomke sú naďalej v zásobníku Operačného programu Doprava. Prijímateľom pomoci na tieto projekty je Slovenská správa ciest, ktorá je zodpovedná aj za verejné obstarávania.

"Ministerstvo dopravy ako riadiaci orgán OPD do procesu tendrov nevstupuje. Do procesu implementácie eurofondových projektov vstupujeme až pri posudzovaní žiadosti o nenávratný finančný príspevok," informoval Kóňa s tým, že na tieto projekty zatiaľ žiadosti neboli

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 810
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 117
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 902
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 451
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 386
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 283
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 247
  9. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 128
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 116

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

DOMOV

Dobré ráno: My sme les? Kto v spore o slovenské lesy klame

Kultúrny súboj sa najnovšie vedie o lesy.

EKONOMIKA

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Neprehliadnite tiež

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Štátnym a verejným zamestnancom zvýšia platy takmer o päť percent

Zvyšovanie platov obíde pedagogických pracovníkov.

Finančný výbor schválil niekoľko zmien v novele zákona o dani z príjmov

Jednou zo zmien je, že kritériom pre určenie daňovej rezidencie fyzickej osoby bude bydlisko.