Reklama v mobiloch ťahá Facebook nahor

Facebook zvýšil tržby z mobilnej reklamy o tri štvrtiny.

(Zdroj: Ilustračné - SITA/AP)

SAN FRANCISCO. Americká spoločnosť Facebook v stredu ohlásila štvrťročný zisk z mobilnej reklamy, ktorý prekonal očakávania analytikov. Investorom tak poskytla nezvratný dôkaz, že jej aktivity dokážu byť úspešné aj na smartfónoch a tabletoch.

Tržby najväčšej sociálnej siete na svete v druhom kvartáli roku 2013 medziročne narástli o 53 % na 1,813 mld. dolárov, čo je viac než analytici predpokladali.

Obrat z mobilnej reklamy dosiahol 656 mil. dolárov, čo je oproti predchádzajúcemu štvrťroku nárast o 76 %. Spoločnosť pritom informovala, že reklama na mobilných zariadeniach tvorí približne 41 % celkových reklamných tržieb v druhom štvrťroku.

Facebook počas tohto obdobia zinkasoval čistý zisk vo výške 333 mil. dolárov, čo je oproti minuloročnej strate 157 mil. dolárov výrazne pozitívnym posunom. Hodnota akcií spoločnosti v reakcii na obchodné výsledky v stredu po skončení obchodovania vzrástla o 20 % na 31,81 dolára za akciu.

Podľa predstaviteľov spoločnosti 700 mil. z ich 1,15 mld. užívateľov v súčasnosti navštevuje Facebook denne, čo je tiež zlepšením oproti 655 mil. na konci prvého kvartálu. Nepotvrdili sa tak obavy analytikov, že nové formáty reklamy na sociálnej sieti, ktoré sa zobrazujú priamo na nástenke so správami od ich priateľov, odstrašia užívateľov.

Facebook počas druhého štvrťroka zvýšil kvantitu aj počet typov reklám, ktoré sa užívateľom na nástenke zobrazujú, miery preklikovosti a ceny za klik sa pritom neznížili, komentovala situáciu prevádzková riaditeľka Sheryl Sandbergová.

"Reklamy teraz tvoria približne 5 % správ na nástenke, každá 20. správa je teda reklamou. Užívatelia nám v nedávnych prieskumoch povedali, že si reklamy viac všímajú. Budeme teda investície smerovať do zlepšenia ich kvality," povedal zakladateľ Facebooku Mark Zuckerberg.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  2. Hitparáda štiav
  3. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  4. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  5. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  6. Malé knedličky, veľké dojmy
  7. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  8. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  9. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  10. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 630
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 929
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 857
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 495
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 490
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 075
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 473
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 542
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 532
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 187

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Británia sa rozhodla, hranice aj pre Slovákov chce zatvoriť už v marci

Theresa Mayová chystá obmedzenie voľného pohybu oznámiť v rovnaký deň, kedy oficiálne spustí rokovania o brexite.

EKONOMIKA

Ktorá personálka zamestnala najviac ľudí? Pozrite si grafy

Pravidlá fungovania personálnych agentúr by sa mohli čoskoro zase meniť.

Neprehliadnite tiež

Premiéri krajín V4 sa stretnú k téme nekvalitných výrobkov vo Varšave

Fico v Trnave zdôraznil, že chcú reagovať na niečo, čo nemôžeme akceptovať, aby z nás robili občanov 2. kategórie.

UPC zvyšuje ceny internetu a televízie. Čo môžete robiť?

Káblová spoločnosť mení služby a ceny uprostred viazanosti, ľudia sa búria.

Briti budú múdri a ak budú ľudí potrebovať, pustia ich (rozhovor)

Analytik Next Finance Jiří Cihlář tvrdí, že Veľká Británia si po brexite bude zamestnancov z cudziny vyberať.

Medzi sto najatraktívnejších regiónov Únie patrí aj Bratislavský kraj

Konkurencieschopný región je taký, ktorý dokáže firmám aj obyvateľom ponúknuť atraktívne a udržateľné prostredie na život a prácu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop