Maďarská priemyselná výroba v máji klesla

Produkcia maďarského priemyslu bola v máji o 2,1 % menšia ako v rovnakom mesiaci minulého roka.

BRATISLAVA. Maďarská priemyselný výroba v máji medziročne podľa neupravených aj podľa kalendárne upravených údajov oslabila o 2,1 %.

Dôvodom poklesu bolo hlavne zmenšenie dopytu po telekomunikačných zariadeniach a spotrebnej elektronike, pričom ani rast produkcie dopravných prostriedkov to nedokázal vykompenzovať.

Za január až máj priemyselná výroba v krajine oslabila o 1,3 %. Informoval o tom v piatok maďarský štatistický úrad KSH. Továrenská produkcia v máji oproti rovnakému mesiacu vlaňajška klesla o 2 %.

Ťažobné odvetvie oslabilo o 10,8 % a produkcia energetického sektora sa zmenšila o 6,8 %.

Tržby maďarského priemyselného odvetvia za export za január až máj medziročne stúpli o 2,4 % a v máji sa oproti rovnakému mesiacu minulého roka zväčšili o 0,4 %.

Tržby za vývoz dopravných prostriedkov v máji posilnili o 11,9 %.

Domáce tržby maďarských priemyselných firiem za január až máj oslabili o 3,9 % a v máji sa oproti rovnakému mesiacu minulého roka zmenšili o 3,2 %.

Celkové nové objednávky maďarských priemyselných tovarov sa v máji medziročne zmenšili o 3,4 %.

Nové objednávky na export klesli o 4,1 %, ale nové domáce objednávky o 0,9 % vzrástli. Celkový objem objednávok v máji bol v porovnaní s májom 2012 väčší o 10,4 %.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 127
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 3 469
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 135
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 632
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 850
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 200
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 109
  8. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 097
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 074
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 942

Téma: Viktor Orbán


Článok je zaradený aj do ďalších tém Maďarsko, Wizz Air

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Výskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe má za sebou prvú sezónu v najvyššej lige. Očakávali sme viac, ale nebolo to zlé, hovorí šéf tímu Ralph Denk.

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Vek 25 rokov je akoby 18 z minulosti.

Neprehliadnite tiež

Známa americká banka si vybrala Varšavu za sídlo nového centra

Ďalšími kandidátmi boli maďarská metropola Budapešť a poľské mesto Vroclav.

Čína zablokovala WhatsApp, blíži sa 19. zjazd komunistickej strany

WhatsApp sa stal terčom cenzúry čínskej komunistickej vlády aj v júli tohto roka.

Svetová ekonomika solídne rastie aj napriek mnohým rizikám

Takmer dekádu po vypuknutí globálnej finančnej krízy sa svetová ekonomika oživuje.

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.