Britské firmy zvyšujú svoje rozpočty na reklamu

Podľa zverejnenej štúdie je to známkou zvyšujúcej sa dôvery podnikateľov v ekonomiku.

LONDÝN. Pomer počtu britských firiem, ktoré zvyšujú svoje rozpočty na reklamu, k tým, ktoré ho znižujú, v druhom štvrťroku 2013 stúpal najrýchlejším tempom za posledných šesť rokov.

Mohlo by to byť dobrým signálom pre celú ekonomiku, tvrdia výskumníci spoločnosti IPA Bellwether.

Približne 22 % dopytovaných britských spoločností svoje marketingové rozpočty zvýšilo a 15 % znížilo. Znamená to čistý nárast o 7,3 %, čo je najvyššia miera od tretieho kvartálu roku 2007, informovala spoločnosť, ktorá takýto prieskum vykonáva každý štvrťrok.

Čísla podľa IPA naznačujú, že škrty v rozpočtoch na reklamu, ktoré poznačovali každý rok od začiatku krízy, by sa v roku 2013 mohli skončiť.

Britské firmy podľa výsledkov prieskumu stále viac financií investujú do marketingu na internete, táto oblasť vďaka tomu narástla o 17,4 %.

Zvýšili sa však aj rozpočty na public relations, marketing na mieste predaja, reklamu v tradičných médiách a priamy marketing.

"Firmy zo seba začínajú striasať záťaž recesie a v rámci ekonomiky sú si istejšie. Je to veľmi dobrým signálom pre pokračujúci rast marketingových výdavkov do konca roka 2013. Tieto informácie by mali vyslať veľmi pozitívny signál širšej ekonomike," vyhlásil generálny riaditeľ IPA Paul Bainsfair.

Optimistický pohľad na vývoj britského hospodárstva potvrdzuje aj postoj Medzinárodného menového fondu, ktorý v utorok zdvihol svoj predpoklad jeho rastu na tento rok na 0,9 % s tým, že hoci je miera rastu nízka, ekonomické ukazovatele sú pozitívnejšie.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 223
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 633
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 790
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 067
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 781
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 509
  7. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 388
  8. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 201
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 732
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 3 361

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Jeden za všetkých, všetci za jedného. Čo má Kaliňák s tromi mušketiermi

Dom, v ktorom býva minister vnútra Robert Kaliňák, je pomenovaný podľa Aramisa z Troch mušketierov. Susedmi sú Athos a Porthos.

KOMENTÁRE

Oprávnenie ústavnej väčšiny rušiť amnestie je mína do systému

To, že amnestie sú nezrušiteľné, platí.

Neprehliadnite tiež

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť domácim meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom neznámy muž meria dusičnany v zelenine a ovocí.

Vláda chce rodinám zaplatiť sťahovanie sa za prácou

Niekoľkotisícový príspevok by mal ľudí motivovať, aby opustili svoje domovy a za prácou sa presťahovali tam, kde je.

Francúzsky miliardár dostal zelenú na prevzatie značky Christian Dior

LVMH je najväčším výrobcom luxusného tovaru na svete.

Vyhlásili tender na obnovu Gabčíkova

Celý projekt obnovy si vyžiada celkovo vyše 144 miliónov eur.