PRAHA. T Do historických tabuliek sa zapíše predovšetkým tohtoročný máj, keď počet klientov prekonal hranicu jedného milióna osôb.
To sa podľa údajov Českého štatistického úradu podarilo počas jedného mesiaca iba vlani v auguste a v septembri, konštatuje na svojej internetovej stránke pražský hospodársky denník E15.
Celkovo do českých hotelov v období január-máj 2013 zavítalo 3,9 milióna klientov, čo predstavuje medziročný nárast o 3,4 %. Napriek tomu nie je situácia českých hotelierov taká ružová, ako ukazujú údaje o návštevnosti.
"Počet hostí je vyšší, problémom sú ale tržby. Potrvá to ešte nejakú chvíľu, kým sa dostanú na predkrízovú úroveň," uviedla Petra Kazdová z pražského hotela InterContinental.
Potvrdzuje to riaditeľ analytickej spoločnosti Mag Consulting Jaromír Beránek. "Príčinu nárastu počtu klientov vidíme v znižovaní cien za ubytovacie služby," uviedol. Tržby hotelov za prvých päť mesiacov roka stúpli len o 1,3 %.
Hotelieri teraz navyše sčítajú škody, ktoré im spôsobila nedávna povodeň. Napríklad len v prípade InterContinental presahujú škody 200.000 eur.
Patrí k nim aj rušenie plavieb luxusných diaľkových lodí do Prahy. Veľké plavidlá sa do českého hlavného mesta stále nedostanú.
"Povodne nám ublížili, pokiaľ ide o rezervácie. Stornujú predovšetkým Nemci," dodal šéf marketingu Orea Hotels Milan Pavelka.