Vagóny bude opäť čistiť firma blízka Pente

Na železnici bude opäť upratovať spoločnosť Euroclean. Bola síce najlacnejšia, ale iné firmy účasť v súťaži vzdali alebo ich z nej vylúčili.

Podklady k tendru na čistenie vagónov si vypýtalo 16 firiem. Do súťaže na upratovaniesa však napokon prihlásili len traja záujemcovia.(Zdroj: Ilustračné - ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Železničné vagóny bude aj ďalšie roky čistiť spoločnosť Euroclean, ktorá ich upratovala uplynulé štyri roky.

Ide o firmu, ktorej akcionár Magnol Services patrí do portfólia spoločnosti spadajúcej pod skupinu Penta.

Železničná spoločnosť Slovensko už podpísala s Eurocleanom zmluvy na čistenie vagónov na celom Slovensku.

Počas najbližších dvoch rokov môže súkromník na tejto zákazke získať takmer 10 miliónov eur. Ak využije opciu na ďalšie dva roky, môže zinkasovať sumu, ktorá sa blíži k 20 miliónom eur.

Euroclean uspel v súťaži napriek tomu, že ju železnice robili inak než v minulosti. Predtým bolo upratovanie vagónov rozdelené na dve časti a Euroclean získal dve zákazky.

Teraz železnice podelili územie do štyroch menších celkov, chceli tak otvoriť súťaž aj pre menších hráčov.

Všade súťažili sami

Euroclean
Cena čistenia
  • Žilina: 3,1 milióna eur
  • Zvolen: 1,8 milióna eur
  • Košice: 6,5 milióna eur
  • Bratislava: 7,4 milióna eur

    Platí pre prípad uplatnenia opcie, čiže na štyri roky. Zdroj: crz.gov.sk, ZSSK

O upratovanie v bratislavskom, žilinskom a zvolenskom regióne sa prihlásili po dve firmy. V košickom regióne súťažil Euroclean sám.

Jeho jediný konkurent v bratislavskom tendri, firma Slovclean, však súťaž vzdala, bola drahšia než Euroclean.

Slovclean bol okrem Eurocleanu jediným uchádzačom, ktorý sa v tendri kvalifikoval podľa požiadaviek železníc. V minulosti teda preupratoval vo vozidlách verejnej dopravy takmer dva milióny eur.

Tie isté referencie sa nemohli použiť na viac zákaziek súčasne, napríklad ako skúsenosť do tendra na čistenie vagónov v Žiline aj vo Zvolene.

S podnetom neuspeli

O upratovanie v regiónoch Zvolena a Žiliny mala podľa železníc záujem firma Hradbyt. Za túto zákazku núkala vyššie ceny než Euroclean.

Hradbyt však železnice zo súťaže vylúčili. Odôvodnili to tým, že firma nesplnila podmienky účasti. Ten, kto chcel čistiť vlaky v žilinskom regióne, mal v minulosti upratovať vozidlá verejnej dopravy za takmer 600­tisíc eur, v regióne Zvolena niečo za vyše 100­tisíc eur.

Hradbyt sa proti vylúčeniu zo súťaže ohradil na Úrade pre verejné obstarávanie s tým, že železnice cez podmienky diskriminujú záujemcov o zákazku.

Podľa firmy totiž nesmú pýtať referencie len z čistenia vozidiel verejnej dopravy, ale mali by brať do úvahy aj čistenie kancelárskych priestorov. S výhradami však firma na úrade neuspela.

Skúsenosti z čistenia vozidiel verejnej dopravy žiadajú v tendroch aj české železnice. Otáznou môže byť u nás hodnota žiadaných skúseností.

Konkurenti sa neprihlásili

Upratovacia firma Juma Group si napríklad myslí, že splniť nároky našich železníc nie je jednoduché. Dá sa to vtedy, ak sa firmy spoja do konzorcia. Do štátnych tendrov sa však Juma Group neprihlasuje, vraj sú aj tak vopred vybraní víťazi.

Veľká upratovacia firma ISS Facility Services, ktorá má referencie z čistenia vagónov v Česku či vo Švajčiarsku, sa neprihlásila, lebo si zle vysvetlila podmienky.

Čítala ich tak, že železnice žiadajú, aby mala firma skúsenosti pre bratislavskú zákazku v Bratislave a pre Žilinu v jej okolí.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 664
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 796
  3. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 770
  4. Ako sme jazdili v socializme 2 645
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 863
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 754
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 312
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 264
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 197
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 816

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

Slovensko zaostáva za Európou v miere zamestnanosti žien

Ženám návrat do práce navyše podľa analytikov sťažuje aj slabá ponuka čiastočných úväzkov, či nedostatočné kapacity predškolských zariadení.

Na škole vytvoril nový dizajn pre TANAP, park oň prejavil záujem

Baví ma, keď sa môžem podieľať na niečom, čo spropaguje Slovensko, hovorí dizajnér Milan Pleva.

Chaos v Bielom dome mal silný vplyv na newyorskú burzu

Nečakané mierne pozitívne impulzy priniesla správa o spotrebiteľských náladách.

Práce na bratislavskom obchvate sa začnú ešte tento mesiac

Projekt obchvatu Bratislavy má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.