Transsibírska magistrála by mohla viesť až do Viedne

Vlak by prevoz nákladu z Viedne do Vladivostoku zvládol o polovicu rýchlejšie ako lodná doprava.

(Zdroj: WIKIMEDIA)

MOSKVA. Ruská Transsibirská magistrála by mohla viesť až do rakúskej Viedne.

O preskúmaní tejto možnosti a následnej prípadnej realizácii sa v piatok predbežne dohodli šéfovia železničných spoločností Ruska, Ukrajiny, Slovenska a Rakúska.

Cieľom je zvýšiť objem nákladnej dopravy a prepojiť strednú Európu s trhmi v Ázii.

Železničné spojenie z Viedne do Vladivostoku by sa mohlo stať vážnou konkurenciou pre lodnú dopravu. Tej trvá prevoz nákladu na ruský Ďaleký východ približne 30 dní. Vlak by to na trase Vladivostok-Moskva-Kyjev-Bratislava-Viedeň dokázal znížiť o polovicu.

Rakúsko si navyše od toho projektu sľubuje tisíce nových pracovných miest a zvýšenie príjmov. Možnosti výstavby budú teraz predmetom skúmania a v roku 2014 by malo padnúť konečné rozhodnutie, píše portál iDnes.cz.

Transsibirská magistrála je najdlhšia železničná trať na svete, hlavná dopravná tepna Ruska dlhá viac ako 9000 kilometrov. Cesta z Moskvy do Vladivostoku pretína takmer 90 miest a trvá šesť dní.

Magistrála je veľmi dôležitá z obchodného hľadiska a celkovo ročne prepraví asi 20 000 kontajnerov. Na magistrálu sa navyše napájajú vlaky smerujúce do Číny, Mongolska či Severnej Kórey.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 699
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 141
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 689
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 117
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 263
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 250
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 041
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 992
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 814
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 777

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

Neprehliadnite tiež

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní na Slovensku vyhýbať ťažšie

Ministerstvo financií vysvetľuje, že zmenou chce zakročiť proti agresívnemu daňovému plánovaniu a presunu ziskov mimo územia Slovenskej republiky.

Silné euro znepokojuje šéfa Európskej centrálnej banky

Ďalší rast eura by mohol negatívne ovplyvňovať export eurozóny a brzdiť prebiehajúce zotavovanie jej ekonomiky.

Diaľnica z Lietavskej Lúčky po Dubnú Skalu bude meškať, priznali diaľničiari

Diaľničiari nie sú spokojní s postupom prác na vonkajších objektoch stavby.