NEW YORK. Vďačí za to dobrému odbytu v Severnej Amerike, ktorý firme pomohol eliminovať slabšie výsledky z Európy a Číny. Informovali o tom agentúra AP a Bloomberg.
Zisk najväčšieho výrobcu športovej obuvi a oblečenia na svete sa v 4. štvrťroku obchodného roka, ktorý sa skončil 31. mája 2013, zvýšil na 668 miliónov USD (512,58 milióna eur), čo predstavuje 76 centov na akciu, z 549 miliónov USD, alebo 59 centov/akcia v rovnakom období predchádzajúceho roka. Tržby spoločnosti medziročne vzrástli o 7 % na 6,7 miliardy USD.
Tieto výsledky prekonali odhady analytikov, ktorí Nike predpovedali zisk na úrovni 74 centov/akcia a tržby vo výške 6,63 miliardy USD.
Čo sa týka jednotlivých regiónov, zatiaľ čo v USA sa tržby Nike za tri mesiace do konca mája zvýšili o 12 %, v západnej Európe klesli o 11 % a v Číne a v Japonsku stagnovali. Nike tak rovnako ako iné globálne firmy pociťuje dôsledky recesie v Európe a spomalenia čínskej ekonomiky.
Informovala o tom agentúra AP.