Váhostav dostal zákazku, hoci je trikrát drahší

Tender na zasypanie jám po ťažbe štrku v Považskom Podhradí štát nespravil, využil možnosť dodatku.

Úseky medzi Sverepcom a Vrtižerom otváral pred voľbami v roku 2010 aj Robert Fico.(Zdroj: ARCHÍVNE TASR)

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť odklepla firme Váhostav v dodatku zmluvy šesť miliónov na zasypanie jám, z ktorých ťažili štrk pri výstavbe diaľnice.

Stalo sa tak napriek tomu, že sa objavila firma, ktorá by to vedela urobiť ani nie za polovicu.

Informovala o tom TV Markíza v nedeľnom večernom spravodajstve.

Konzorcium firiem vedené Váhostavom postavilo jeden úsek diaľnice Sverepec - Vrtižer. Štrk potrebný na stavbu vyťažili z jám v Považskom Podhradí. Aj keď sa výstavba diaľnice skončila už dávno, jamy ostali nezasypané.

Cez dodatok

Váhostav tvrdí, že povinnosť zakopať jamy v zmluve nemali a ani za to vraj nedostali zaplatené.

"Nie, tieto zemníky sme nemohli zakopať na základe pôvodnej zmluvy, pretože sa nad nimi neuvažovalo," povedal pre TV Markíza hovorca Váhostavu Rastislav Paďha.

Zasadla preto komisia na riešenie sporov. Arbiter, na ktorom sa Národná diaľničná spoločnosť s Váhostav dohodli, rozhodol, že "z rozhodnutia komisie vyplýva, že práce na zemníku neboli súčasťou pôvodnej zmluvnej ceny."

Preto vznikol podľa informácií TV Markíza dodatok. Vyplýva z neho, že za meter kubický zeminy dostane Váhostav viac ako 15 eur, čo celkovo činí maximálne okolo šesť miliónov eur. Samotný Váhostav si na prácu najal inú firmu, tvrdí TV Markíza.

Takmer trikrát lacnejšie

Dopĺňa, že z akceptačného listu vyplýva, že tá je to ochotná urobiť za 5,5 eura na meter. Teda dohromady za niečo vyše dvoch miliónov eur.

Váhostav napokon s touto firmou pracovať nebude. Po podpise zmluvy s NDS sa podľa TV Markíza zmenili podmienky a firma je už nevyhovujúca.

"Nemohli sme už akceptovať pôvodne nami vybranú firmu, pretože nespĺňala technické parametre, ktoré sú určené v tejto zmluve," vysvetlil opäť hovorca firmy.

Presné podmienky sa TV Markíza nepodarilo zistiť. Situácia sa vyriešila dodatkom. "Komisia rozhodla, že povinnosť uskutočniť zásyp zemníka tvorí súčasť zmluvy a teda zhotoviteľ má povinnosť alebo právo predmetné práce zrealizovať," znela odpoveď NDS.

Zmluvná cena okolo šiestich miliónov je maximálna. Štát zaplatí Váhostavu iba za to, čo reálne urobí.

Váhostav vlastní Juraj Široký, podnikateľ blízky Smeru. Predseda Smeru Robert Fico tradične kritizuje diaľničné kontrakty za ich predražovanie cez dodatky.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 732
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 927
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 110
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 832
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 679
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 445
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 099
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 018
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.