Železnice nemusia opäť posúdiť ponuky na obnovu trate pri Trenčíne

Železnice tvrdili, že rozhodnutie úradu bolo nezákonné, neurčité a nevykonateľné.

BRATISLAVA. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) zatiaľ nemusia znovu vyhodnocovať ponuky vo vlani uzavretom tendri na modernizáciu 12-kilometrovej trate Zlatovce - Trenčianska Teplá pre rýchlosť 160 kilometrov za hodinu.

Krajský súd v Bratislave totiž ešte v apríli vydal predbežné opatrenie o odklade vykonateľnosti rozhodnutia Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO).

Pre agentúru SITA to v utorok potvrdila hovorkyňa a riaditeľka odboru komunikácie železníc Martina Pavliková.

Podľa rozhodnutia úradu zo 4. apríla, prijatom na základe námietky druhýkrát vyradenej spoločnosti Skanska, mal štátny správca železničnej infraštruktúry v súťaži opäť vyhodnotiť ponuky uchádzačov.

Železnice: Rozhodnutie bolo nezákonné

Železnice s tým nesúhlasili a 15. apríla podali na súde žalobu na preskúmanie rozhodnutia úradu a zároveň žiadali odložiť jeho vykonateľnosť.

"Súd vydal 23. apríla predbežné opatrenie o odklade vykonateľnosti rozhodnutia ÚVO. ŽSR teda počkajú v tejto veci na rozhodnutie súdu," uviedla Pavliková. Železnice tvrdili, že rozhodnutie úradu bolo nezákonné, neurčité a nevykonateľné.

ÚVO považuje akékoľvek úvahy o svojom ďalšom postupe v tejto veci za predčasné, keďže súd o samotnej žalobe železníc ešte nerozhodol.

Hovorca úradu Ján Mažgút tak reagoval na otázku, či úrad zvažuje navrhnúť na súde vyhlásenie neplatnosti zmluvy medzi železnicami a zhotoviteľom prác pri modernizácii trate Zlatovce - Trenčianska Teplá.

ŽSR ešte vlani v októbri podpísali zmluvu o dielo so združením na čele so spoločnosťou TSS Grade a.s. z Trnavy a práce na trenčianskom úseku trate už pokračujú.

Pokračujú

Skanska chcela trať cez Trenčín zmodernizovať za 201 mil. eur, skupina s TSS Grade sa zaviazala práce vykonať za 245 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

Predpokladaná cena prác bola 296 mil. eur a trvať by mali tri roky a štyri mesiace. Hotové musia byť do konca roka 2015, keďže je to podmienka, aby Brusel projekt preplatil.

"Práce na stavbe pokračujú v zmysle platnej zmluvy so zhotoviteľom a stanoveného harmonogramu prác. Doposiaľ bolo uhradených 876 418 eur. Zhotoviteľ predložil aj ďalšie faktúry, ktorých splatnosť ešte nevypršala," informovala Pavliková.

Železnice financujú práce na obnove trate zatiaľ z kapitálových transferov zo štátneho rozpočtu. Európska komisia (EK) financovanie projektu z európskych peňazí ešte neschválila.

Projekt má byť v prípade schválenia komisiou financovaný zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu v pomere 205 mil. eur a 36 mil. eur v rámci Operačného programu Doprava (OPD) 2007 - 2013.

Oprávnené náklady železníc nad rámec financovania sú 9,5 mil. eur bez DPH.

Projekt modernizácie trate Zlatovce - Trenčianska Teplá je v zásobníku projektov OPD. "Prepracovanú a aktualizovanú žiadosť o nenávratný finančný príspevok posudzujú aktuálne technickí experti EK.

Po schválení žiadosti expertmi z JASPERS predložia ŽSR žiadosť o nenávratný finančný príspevok na schválenie Riadiacemu orgánu OPD a následne, po jej schválení na národnej úrovni, bude predložená na schválenie do Bruselu," uzavrela Pavliková.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 899
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 789
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 795
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 478
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 399
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 619
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 3 908
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 739
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 087
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 850

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

Blog prezidenta SZĽH

Silné reči hokej nespasia

Spor Lintner vs. Krajči ukázal, aké zbytočné sú silné reči veľkých chlapcov.

EKONOMIKA

Do Ameriky a späť sa dá letieť za menej ako 150 eur

Norwegian už predáva letenky za menej ako sto eur.

Neprehliadnite tiež

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Šéf liberálov Richard Sulík sa stretol s ministrom financií Petrom Kažimírom. Investičnú výnimku z ústavnej dlhovej brzdy však odmietol.

Potravinárska komora tvrdí, že máme dosť potravín podobným tým z EÚ-15

Na slovenský trh sa podľa Fica dovážajú aj niektoré potraviny druhej, horšej kategórie. Premiér tak reagoval na nedávne zistenia Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka.

Väčšina Slovákov podporuje vznik Energetickej únie

Tretina respondentov si myslí, že cieľom s najvyššou prioritou v rámci Energetickej únie by mala byť ochrana životného prostredia.

Nedostatok vyškolených pracovníkov rastie, firmy to núti zvyšovať platy

Nedostatok pracovnej sily sa prejavuje práve v raste personálnych nákladov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop