Kríza európskych automobiliek sa ešte prehĺbi

Ak sa prognóza stane realitou, európsky automobilový priemysel dosiahne najhorší výsledok za posledných vyše 30 rokov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – ARCHÍV TASR)

FRANKFURT. Odbytová kríza na európskom automobilovom trhu sa v tomto roku ešte viac vyostrí.

DPA cituje z najnovšej štúdie CAR-Center Automotive Research, ktoré pôsobí v Nemecku na Univerzite Duisburg-Essen.

Uvádza sa v nej, že v Európe treba rátať s päť percentným medziročným poklesom predaja osobných automobilov. Celkovo by sa ich malo predať 11,89 milióna.

Ak sa prognóza stane realitou, európsky automobilový priemysel dosiahne najhorší výsledok za posledných vyše 30 rokov.

Citeľne menej áut sa predá vo Francúzsku, Taliansku, Španielsku, Portugalsku a v Grécku. Kým vlani sa v týchto krajinách v porovnaní s rokom 2011 predalo o 17 % menej osobných áut, teraz bude medziročný pokles 9,6-%.

Vedúci ústavu CAR Ferdinand Dudenhöffer dodal, že nezamestnaní nepatria medzi veľkých záujemcov o autá, preto zažije európsky automobilový sektor najslabší rok od prvej svetovej ropnej krízy.

Dudenhöffer dodal, že "šance, že sa automobilový trh na juhu Európy rýchlo zostaví, sa rovnajú nule". Vzhľadom na rekordne vysokú nezamestnanosť sa jeho trend bude zhoršovať.

Stagnácia výroby v minulosti teraz spôsobí, že sa vyťaženie kapacít automobiliek vo Francúzsku, Taliansku, Portugalsku a v Španielsku už nebude zvyšovať. Tento rok dosiahne podľa experta len 58 % svojej projektovanej výkonnosti. Bude to najslabší výkon kapacít na juhu Európy po druhej svetovej vojne.

Koncerny Fiat a Renault už rozhodli o obsahu a rozsahu svojich reštrukturalizačných programov. Dudenhöffer dospel k záveru, že Peugeot-Citro‰n musí okrem iného zatvoriť závod v Aulnay, Ford a Opel budú musieť tak isto uvažovať o znížení svojich európskych produkčných kapacít.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 968
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 6 180
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 395
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 089
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 088
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 862
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 818
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 816
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 694
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 885

Téma: Nemecko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Medzinárodný menový fond

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.