Nemeckí výrobcovia luxusných áut nezastavia produkciu ani v lete

Dôvodom je zvýšený dopyt po luxusných vozidlách, ktorý potrebujú pokryť.

BERLÍN. Nemeckí výrobcovia luxusných áut nezastavia produkciu ani v lete, keď väčšina ich rivalov vyhlasuje celozávodné dovolenky. Dôvodom je zvýšený dopyt po luxusných vozidlách, ktorý potrebujú pokryť. Informovala o tom agentúra Reuters.

"Jediný závod, ktorý v júli na dva týždne odstaví linku, je náš podnik v Bremene, aby ju upravil a mohol na nej spustiť výrobu nového modelu C-Class," uviedol hovorca automobilky Daimler.

Dodal, že ostatné závody koncernu budú pokračovať vo výrobe aj v lete, aby firma stíhala pokryť veľký dopyt po vozidlách značky Mercedes-Benz.

Aj predstavitelia automobiliek Audi a BMW potvrdili, že ak odstavia výrobné linky, tak iba preto, aby na nich urobili potrebné zmeny a pripravili ich na výrobu inovovaných alebo nových modelov.

Predaj áut v Európskej únii pritom v dôsledku krízy vytrvalo klesá, v marci sa napríklad znížil medziročne o 10,3 percenta na 1,35 milióna. Dopyt po autách je slabý takmer na všetkých kľúčových trhoch v Európe, vrátane Nemecka, s výnimkou Británie, ktorá si udržuje rast predaja.

Väčšina automobiliek na starom kontinente musí preto znižovať produkciu, okrem výrobcov luxusných vozidiel, ktorých odbyt láme rekordy vďaka zahraničným trhom, predovšetkým Číne.

Na ilustráciu Mercedes zvýšil v prvom štvrťroku predaj o 3,5 percenta na 324 898 vozidiel. Audi, ktoré patrí do koncernu Volkswagen, zaznamenalo v 1. kvartáli nárast predaja o 6,8 percenta na rekordných 369 500 vozidiel. V Európskej únii však odbyt áut v 1. štvrťroku klesol medziročne o 9,8 percenta zhruba na 3 milióny vozidiel.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 15 268
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 692
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 265
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 997
  5. Kam do tepla v januári? 1 756
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 394
  7. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 333
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 306
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 898
  10. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 888

Téma: Nemecko


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

Neprehliadnite tiež

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 2,7 až 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.

Štát nakoniec nekúpi podiel v Štvorke, SIM-karty začne predávať aj mimo pôšt

Slovenská pošta mala predkupné právo na 20 percent akcií Swan Mobile, nakoniec ho nevyužije.