Európske outlety rastú aj napriek kríze

Tržby outletových operátorov sa minulý rok vyšplhali na 10,8 miliardy eur, čo predstavuje 60-% nárast oproti predkrízovému obdobiu z roku 2007.

BRATISLAVA. Európske outletové centrá expandovali aj v roku 2012 napriek všeobecnej stagnácii na retailovom trhu.

Európske nákupné centrá oproti tomu zaznamenali v minulom roku pokles tržieb viac než o 30 %. Súčasným trendom sú turisti z Ázie a Južnej Ameriky, ktorých európske outlety lákajú vyše 60-% zľavami na luxusné značky a ktorí tak tvoria významné percento z celkového obratu.

Trendy ukazujú, že ľudí neodradila od nákupov značkového oblečenia ani ekonomická kríza. Je pozitívnym signálom, že európskemu outletovému trhu sa darí a naďalej zaznamenáva nárast.

Podľa tretieho najväčšieho európskeho vlastníka outletových centier môžeme tento rok počítať až s 20-% rastom predajov. Naopak, trh nákupných centier kontinuálne klesá.

Z údajov Real Capital Analytics Inc. vyplýva, že zisk nákupných centier v kontinentálnej Európe sa v prvej polovici roka 2012 prepadol o 34 % na 6,1 miliardy eur, povedal projektový manažér ONE Fashion Outlet Vladimír Kozár.

Podľa odhadov poradenskej spoločnosti FSP Ltd. 201 európskych outletových centier (okrem Ruska a Turecka) zaznamenalo v roku 2012 nárast tržieb na celkových 10,8 miliardy eur.

Majitelia a operátori benefitujú viac z outletových centier ako z bežných nákupných centier, pretože získavajú 18 % z ceny každého predaného kusa v ich outletoch.

Tržby outletových centier zvyšujú počas krízy aj turisti, ktorí sa v európskych outletoch stávajú fenoménom. Do outletov ich lákajú predovšetkým luxusné značky za rozumné ceny.

Turisti najmä z Číny, Austrálie a Brazílie môžu pri jednom nákupe značkového tovaru so zľavou vyše 60 % ušetriť až 1500 eur v porovnaní s nákupom v ich krajine.

Neistá ekonomická situácia všeobecne zbrzdila rozvoj nových outletových projektov. V roku 2012 bolo v Európe plánované otvorenie 18 outletových centier, no len do 5 z nich mohli nakoniec zavítať návštevníci. Tie, ktoré otvorili, však zaznamenali enormný nárast predajov, uviedol Kozár.

Slovensko ako jediné z okolitých krajín doteraz nemalo vlastný outlet. O to viac ma teší, že výstavba prvého a najväčšieho slovenského outletového centra ONE Fashion Outlet, ktoré má už teraz 50-% obsadenosť, rekordne napreduje.

V súčasnosti rokujeme o obsadení ďalších 15 % nájomnej plochy, aby sme mohli návštevníkom ponúknuť čo najkvalitnejší mix svetových módnych značiek. Tým napĺňame náš prísľub zákazníkom, ktorí budú môcť urobiť svoje prvé nákupy už koncom októbra 2013, uzavrel Kozár.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  2. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  4. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  5. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  6. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  7. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  8. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  10. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 782
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 807
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 6 750
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 6 564
  5. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 6 495
  6. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 347
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 995
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 146
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 4 763
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 027

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

V Bratislave žije štvrť milióna cépečkárov. Mýtus o Petržalke neplatí

Dáta z mobilov tiež ukázali, že kancelárske centrá pojmu toľko ľudí ako stredne veľké mesto.

DOMOV

Žena, ktorá prežila Mengeleho pokusy, koncentrák aj pochod smrti

Viola Fischerová zomrela vo štvrtok vo veku 94 rokov.

KOMENTÁRE

Harabin sa s Kotlebom bez pochyby vo všetkom zhodne

Za totalitné smerovanie idú karhať tí, čo sami režimu prisluhovali.

AUTO

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

Neprehliadnite tiež

Plat bez práce môže fungovať v niektorých štátoch, na Slovensku nie

Obhajcovia základného príjmu tvrdia, že pomôže zlepšiť životnú úroveň chudobných a štátu sa vďaka nemu znížia výdavky.

V Bratislave zvažujú postaviť parkovací dom s parkom na streche

Parkovací dom chce postaviť mestská časť, rekreačná zóna má mať 1423 štvorcových metrov.

V Bratislave žije štvrť milióna cépečkárov, najviac ich nie je v Petržalke

Dáta z mobilov tiež ukázali, že kancelárske centrá pojmú toľko ľudí ako stredne veľké mesto.

Čo sa od júla zmení na doručovaní úradnej pošty do vlastných rúk

Sociálnej poisťovni nevzali možnosť skrátiť lehotu na prebratie listu na tri dni, adresát sa to nemusí dozvedieť.