Európske outlety rastú aj napriek kríze

Tržby outletových operátorov sa minulý rok vyšplhali na 10,8 miliardy eur, čo predstavuje 60-% nárast oproti predkrízovému obdobiu z roku 2007.

BRATISLAVA. Európske outletové centrá expandovali aj v roku 2012 napriek všeobecnej stagnácii na retailovom trhu.

Európske nákupné centrá oproti tomu zaznamenali v minulom roku pokles tržieb viac než o 30 %. Súčasným trendom sú turisti z Ázie a Južnej Ameriky, ktorých európske outlety lákajú vyše 60-% zľavami na luxusné značky a ktorí tak tvoria významné percento z celkového obratu.

Trendy ukazujú, že ľudí neodradila od nákupov značkového oblečenia ani ekonomická kríza. Je pozitívnym signálom, že európskemu outletovému trhu sa darí a naďalej zaznamenáva nárast.

Podľa tretieho najväčšieho európskeho vlastníka outletových centier môžeme tento rok počítať až s 20-% rastom predajov. Naopak, trh nákupných centier kontinuálne klesá.

Z údajov Real Capital Analytics Inc. vyplýva, že zisk nákupných centier v kontinentálnej Európe sa v prvej polovici roka 2012 prepadol o 34 % na 6,1 miliardy eur, povedal projektový manažér ONE Fashion Outlet Vladimír Kozár.

Podľa odhadov poradenskej spoločnosti FSP Ltd. 201 európskych outletových centier (okrem Ruska a Turecka) zaznamenalo v roku 2012 nárast tržieb na celkových 10,8 miliardy eur.

Majitelia a operátori benefitujú viac z outletových centier ako z bežných nákupných centier, pretože získavajú 18 % z ceny každého predaného kusa v ich outletoch.

Tržby outletových centier zvyšujú počas krízy aj turisti, ktorí sa v európskych outletoch stávajú fenoménom. Do outletov ich lákajú predovšetkým luxusné značky za rozumné ceny.

Turisti najmä z Číny, Austrálie a Brazílie môžu pri jednom nákupe značkového tovaru so zľavou vyše 60 % ušetriť až 1500 eur v porovnaní s nákupom v ich krajine.

Neistá ekonomická situácia všeobecne zbrzdila rozvoj nových outletových projektov. V roku 2012 bolo v Európe plánované otvorenie 18 outletových centier, no len do 5 z nich mohli nakoniec zavítať návštevníci. Tie, ktoré otvorili, však zaznamenali enormný nárast predajov, uviedol Kozár.

Slovensko ako jediné z okolitých krajín doteraz nemalo vlastný outlet. O to viac ma teší, že výstavba prvého a najväčšieho slovenského outletového centra ONE Fashion Outlet, ktoré má už teraz 50-% obsadenosť, rekordne napreduje.

V súčasnosti rokujeme o obsadení ďalších 15 % nájomnej plochy, aby sme mohli návštevníkom ponúknuť čo najkvalitnejší mix svetových módnych značiek. Tým napĺňame náš prísľub zákazníkom, ktorí budú môcť urobiť svoje prvé nákupy už koncom októbra 2013, uzavrel Kozár.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 733
  2. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 7 004
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 125
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 997
  5. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 725
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 546
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 212
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 952
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 812
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 021

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bývalý minister práce Mihál odchádza z SaS, pre postoje Sulíka

Mihál vraj nesúhlasí s niektorými postojmi predsedu strany Sulíka.

DOMOV

Žena, ktorá močila na Korán, ohrozila bezpečnosť Slovenska

Na videu obvinenej viala v pozadí slovenská vlajka.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

Neprehliadnite tiež

Chcete hypotéku? Banky zlacňujú, ale pomýliť sa dá ľahko (prehľad)

Ešte pred začatím jari, kedy sa predáva najviac hypoték, spustili banky akciové úroky.

Cena benzínu stále rastie, motoristi tankujú najdrahšie za rok a pol

Priemerná cena litra benzínu na čerpacích staniciach je 1,31 eura. Takáto cena bola naposledy v auguste 2015.

Érsek nemá pochybnosti o transparentnosti a kvalite obchvatu Bratislavy

Reagovalo tak na vyjadrenia predstaviteľov Európskej investičnej banky, ktorá obchvat Bratislavy podporila sumou 427 miliónov eur.

Španielsko do roku 2050 vypadne zo skupiny najväčších svetových ekonomík

Vyššie pozície medzitým zaujmú mnohé z dnešných transformujúcich sa ekonomík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop