Za nátlak na seniorov dostala česká firma dvojmiliónovú pokutu

Pred niekoľkými týždňami uviedli aj u nás film Šmejdi, ktorý popisuje, ako v Česku robia predvádzacie firmy nátlak na seniorov. Česká inšpekcia teraz takej firme dala rekordnú dvoj miliónovú pokutu.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ CONTINENTAL FILM)

PLZEŇ. Pokutu vo výške dva milióny českých korún dala Česká obchodná inšpekcia (ČOI) v Plzni firme 1. Česká reklamní společnost za predvádzacie akcie pre seniorov.

Dostala ju za manipuláciu a nátlak na kupujúcich, informoval o tom portál lidovky.cz.

Inšpekcia zistila nedostatky pri troch prezentačných akciách tejto firmy. Za nekalé praktiky jej tak podľa webu lidovky.cz už dala pokuty spolu za 2,47 milióna korún.

ČOI tiež navrhla zrušiť firme živnostenské oprávnenie.

V Česku organizuje predvádzacie akcie asi 500 firiem. V prvom štvrťroku dala ČOI za nekalé obchodné praktiky firmám pokuty za 5,4 milióna korún. Porušenie zákona zistila v štyroch pätinách prípadov.

Prečítajte si, ako klamú v Bratislave:

Ako vás dostanú

  1. Pošlú elegantnú pozvánku, ktorá odkazuje na ich prepracovanú webstránku, kde sa prezentujú ako firma so serióznym imidžom.
  2. Zvolia správne miesto prednášky, ideálne sú organizácie s kreditom – napr. kultúrne inštitúcie alebo odľahlé miesta, z ktorých sa dá ťažko ujsť.
  3. Dôležité je oblečenie, v prípade prezentácie zdravotníckych výrobkov sa s vami bavia ľudia v bielych odevoch, čím sa navodzuje pocit zdravotníckeho zariadenia.
  4. Vytvoria dojem dôveryhodnosti prezentujúceho – má príjemný zovňajšok, odkazuje na svoje štúdiá, zahraničné skúsenosti, osobné priateľstvá so známymi ľuďmi (od Radima Uzla až po Pavla Traubnera), ale aj na svoje ľudské slabosti.
  5. Menujú spoluprácu s organizáciami a spoločenstvami s kreditom, ako je Svetová zdravotnícka organizácia, Európska únia a podobne.
  6. Odkazujú na štátne certifikáty, Nobelove ceny a podobne.
  7. Odvolávajú sa na obľúbené televízne relácie ako Modré z neba či Teleráno, buď priamo v zavádzajúcom kontexte, alebo len akoby mimovoľne.
  8. Zneužívajú reálne vedecké práce a odborné knihy, ideálne sú štúdie NASA.
  9. Nadmerne používajú cudzie slová či nepodstatné čísla s cieľom vyvolať u starších ľudí pocit, že svetu prestávajú rozumieť.
  10. Vytvoria pocit mimoriadnej možnosti, jedinečnej akcie.
  11. Zadefinujú spoločného nepriateľa, napríklad iní neseriózni predajcovia, konvenčné zdravotníctvo, úplatní lekári, farmaceutické spoločnosti alebo aj celá vláda.
  12. Apelujú, aby ste používali vlastný rozum a úsudok.
  13. Predstierajú, že nejde o žiadny nátlak.
  14. Útočia na najhlbšie obavy a strachy ľudí.
Zuzana Uličianska

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 434
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 143
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 872
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 628
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 898
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 165
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 143
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 136
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 003
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 920

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Chcel byť námorníkom, školí kapitánov. Z lásky k Dunaju si urobil živobytie

Význam vodného turizmu sme nedocenili, chýbajú služby, tvrdí Komárňan Marián Molnár

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Dnes je dvadsaťpäťka novou osemnástkou.

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Neprehliadnite tiež

Svetová ekonomika solídne rastie aj napriek mnohým rizikám

Takmer dekádu po vypuknutí globálnej finančnej krízy sa svetová ekonomika oživuje.

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.