Názvy vlakov Kriváň a Gerlach v jednom smere nahradí reklama

Komerčné názvy vlakov minulé vedenie železníc pre ľahšiu orientáciu cestujúcich zrušilo, terajšie ich zavádza späť.

(Zdroj: SME - JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Na slovenské koľajnice sa vracajú komerčné názvy vlakov pomenované po firmách či ich výrobkoch.

Osobný dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) začína znova predávať názvy vlakov ako formu reklamy.

S prvým premenovaným vlakom sa cestujúci stretnú už od najbližšej pravidelnej zmeny cestovného poriadku, teda od 9. júna. Bude niesť názov Union ZP.

"Bol záujem z externého prostredia, tak sme predali dva názvy vlakov na trase z Bratislavy do Košíc," opísal pre TASR riaditeľ úseku obchodu ZSSK Jozef Schmidt.

Na trase z Bratislavy do Košíc sa tak premenuje InterCity (IC) vlak Gerlach, ktorý vyráža z hlavného mesta o 9.33 h. A v smere z Košíc do Bratislavy dostane nový názov IC vlak Kriváň.

V opačných smeroch si obidva spoje ponechajú svoje tradičné pomenovanie.

Obidva vlaky by mali niesť meno poisťovne nasledujúci polrok, teda do najbližšej zmeny cestovného poriadku, ktorá bude v decembri.

Niektoré zostanú, niektoré predajú

S myšlienkou opätovného predaja názvov vlakov ako istej formy reklamy prišiel osobný dopravca ešte začiatkom decembra minulého roka.

Minister dopravy Ján Počiatek (Smer) však na konci roka 2012 pre TASR povedal, že sa o tom bude ešte diskutovať.

"V prípade, že to nemá priniesť signifikantnú sumu, tak je zbytočné miasť ľudí novými názvami," konštatoval vtedy šéf rezortu dopravy.

Nakoniec sa ministerstvo dopravy zhodlo s dopravcom na kompromisnom riešení. To spočívalo v tom, že sa niektorým vlakom ich pôvodné názvy ponechajú a iné sa môžu predať.

Počiatek chcel ponechať vlakom najmä ich historické a miestopisné pomenovania ako napríklad Tatran, Spišan či Kriváň.

"Podľa názoru Jána Počiatka si niektoré rýchliky svoje tradičné meno zaslúžia," interpretoval ministrove dôvody na takýto postup jeho hovorca Martin Kóňa.

Podľa Železničnej spoločnosti sa tento zákaz predaja názvov vzťahoval len na vlaky, ktoré sú financované zo štátneho rozpočtu. Teda rýchliky či osobné vlaky, ale netýkal sa IC vlakov. Tie už fungujú na čisto komerčnom princípe.

"V opačných smeroch zostanú aj po tomto premenovaní pôvodné názvy IC vlakov," dodal Schmidt.

Zisk v minulosti nenaplnil očakávania

Pomenovania vlakov, ktoré slúžia ako reklama pre firmy či ich produkty, fungovali na Slovensku už aj v minulosti. Ľudia cestovali napríklad vlakmi s názvami Aspirín či Obchodné centrum Mirage.

V roku 2011 ich však vtedajšie vedenie ZSSK zrušilo a vrátilo sa k pôvodným slovenským pomenovaniam vlakov ako napríklad Rysy či Dargov. Dôvodom bolo najmä to, že názvy mali zlý dosah na orientáciu cestujúcich.

"Jedným smerom sa ten istý rýchlik volal inak ako opačným, názvy sa miešali a zamieňali. Nehovoriac často o trápnosti hlásení jednotlivých názvov," argumentoval vtedy dopravca ZSSK.

A nenaplnili sa ani finančné predstavy, ktoré mala takáto reklama spoločnosti priniesť.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  6. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  7. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  10. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 740
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 801
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 766
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 998
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 946
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 668
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 083
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 3 944
  9. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 686
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 418

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

KOMENTÁRE

Dobrovoľníci a štátna drogová politika sú v napätí

Drogový biznis sa globalizuje a digitalizuje.

ŠPORT

Bratia posielajú väčšinu platu rodičom

Synovia majstra sveta prekonali otca.

KOMENTÁRE

Sulíka nahnevali ruské noviny, zastal sa Únie

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

Neprehliadnite tiež

Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom

V minulosti by sme sa bez peňaženky ďaleko nedostali.

Obrovská akvizícia sa neuskutoční, Kraft Heinz Unilever neprevezme

Podľa Unileveru ponuka firmu výrazne podhodnocovala.

Slovensko je bližšie k nezávislosti od Ruska. Brusel podporí plynovod do Poľska

Európska únia prispeje na výstavbu slovensko-poľského pripojenia 107 miliónmi eur. Ide o 40 percent z nákladov.

Bill Gates navrhuje zdanenie práce robotov

Gates hovorí, že začať sa má tam, kde roboty vykonávajú prácu za ľudí.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop