Názvy vlakov Kriváň a Gerlach v jednom smere nahradí reklama

Komerčné názvy vlakov minulé vedenie železníc pre ľahšiu orientáciu cestujúcich zrušilo, terajšie ich zavádza späť.

(Zdroj: SME - JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Na slovenské koľajnice sa vracajú komerčné názvy vlakov pomenované po firmách či ich výrobkoch.

Osobný dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) začína znova predávať názvy vlakov ako formu reklamy.

S prvým premenovaným vlakom sa cestujúci stretnú už od najbližšej pravidelnej zmeny cestovného poriadku, teda od 9. júna. Bude niesť názov Union ZP.

"Bol záujem z externého prostredia, tak sme predali dva názvy vlakov na trase z Bratislavy do Košíc," opísal pre TASR riaditeľ úseku obchodu ZSSK Jozef Schmidt.

Na trase z Bratislavy do Košíc sa tak premenuje InterCity (IC) vlak Gerlach, ktorý vyráža z hlavného mesta o 9.33 h. A v smere z Košíc do Bratislavy dostane nový názov IC vlak Kriváň.

V opačných smeroch si obidva spoje ponechajú svoje tradičné pomenovanie.

Obidva vlaky by mali niesť meno poisťovne nasledujúci polrok, teda do najbližšej zmeny cestovného poriadku, ktorá bude v decembri.

Niektoré zostanú, niektoré predajú

S myšlienkou opätovného predaja názvov vlakov ako istej formy reklamy prišiel osobný dopravca ešte začiatkom decembra minulého roka.

Minister dopravy Ján Počiatek (Smer) však na konci roka 2012 pre TASR povedal, že sa o tom bude ešte diskutovať.

"V prípade, že to nemá priniesť signifikantnú sumu, tak je zbytočné miasť ľudí novými názvami," konštatoval vtedy šéf rezortu dopravy.

Nakoniec sa ministerstvo dopravy zhodlo s dopravcom na kompromisnom riešení. To spočívalo v tom, že sa niektorým vlakom ich pôvodné názvy ponechajú a iné sa môžu predať.

Počiatek chcel ponechať vlakom najmä ich historické a miestopisné pomenovania ako napríklad Tatran, Spišan či Kriváň.

"Podľa názoru Jána Počiatka si niektoré rýchliky svoje tradičné meno zaslúžia," interpretoval ministrove dôvody na takýto postup jeho hovorca Martin Kóňa.

Podľa Železničnej spoločnosti sa tento zákaz predaja názvov vzťahoval len na vlaky, ktoré sú financované zo štátneho rozpočtu. Teda rýchliky či osobné vlaky, ale netýkal sa IC vlakov. Tie už fungujú na čisto komerčnom princípe.

"V opačných smeroch zostanú aj po tomto premenovaní pôvodné názvy IC vlakov," dodal Schmidt.

Zisk v minulosti nenaplnil očakávania

Pomenovania vlakov, ktoré slúžia ako reklama pre firmy či ich produkty, fungovali na Slovensku už aj v minulosti. Ľudia cestovali napríklad vlakmi s názvami Aspirín či Obchodné centrum Mirage.

V roku 2011 ich však vtedajšie vedenie ZSSK zrušilo a vrátilo sa k pôvodným slovenským pomenovaniam vlakov ako napríklad Rysy či Dargov. Dôvodom bolo najmä to, že názvy mali zlý dosah na orientáciu cestujúcich.

"Jedným smerom sa ten istý rýchlik volal inak ako opačným, názvy sa miešali a zamieňali. Nehovoriac často o trápnosti hlásení jednotlivých názvov," argumentoval vtedy dopravca ZSSK.

A nenaplnili sa ani finančné predstavy, ktoré mala takáto reklama spoločnosti priniesť.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  2. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. Leto nekončí!
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  8. Už aj seniori presadajú do SUV
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 389
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 194
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 177
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 718
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 288
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 100
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 061
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 013
  9. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 810
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 649

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železničná spoločnosť Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Smrť blízkeho majú platiť poisťovne, rozhodol súd. Tie nesúhlasia

Spor, či majú poisťovne platiť blízkym bolestné, sa na Slovensku vlečie už desať rokov.

KOMENTÁRE

Málo tu oslavujeme to dobro, čo na Slovensku bolo, je a bude

Slovákom budú tieto slová znieť trochu pateticky.

KOMENTÁRE

SNS neodíde. Nikto na ňu nečaká

V prípade predčasných volieb by sa SNS nemuselo dostať do vlády.

Neprehliadnite tiež

Smrť blízkeho majú platiť poisťovne, rozhodol súd. Tie nesúhlasia

Spor, či majú poisťovne platiť blízkym bolestné, sa na Slovensku vlečie už desať rokov.

Tesco otvorilo pri Galante najväčšie distribučné centrum v strednej Európe

Nové centrum sa zameriava na distribúciu potravín, kozmetiky, oblečenia a techniky. Zamestnalo 1 200 ľudí.

Počet turistov v Dubrovníku je neúnosne vysoký, primátor ho chce obmedziť kvótou

Z krátkodobého ekonomického hľadiska obmedzenie počtu turistov bude pre mesto nevýhodné.

Minimálna mzda v Česku vzrastie na 12.200 korún, rozhodla vláda

Zvýšenie minimálnej mzdy zohľadňuje priaznivý ekonomický vývoj. Česko má v súčasnosti najnižšiu nezamestnanosť v Európskej únii.