SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Názvy vlakov Kriváň a Gerlach v jednom smere nahradí reklama

Komerčné názvy vlakov minulé vedenie železníc pre ľahšiu orientáciu cestujúcich zrušilo, terajšie ich zavádza späť.

(Zdroj: SME - JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Na slovenské koľajnice sa vracajú komerčné názvy vlakov pomenované po firmách či ich výrobkoch.

Osobný dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) začína znova predávať názvy vlakov ako formu reklamy.

S prvým premenovaným vlakom sa cestujúci stretnú už od najbližšej pravidelnej zmeny cestovného poriadku, teda od 9. júna. Bude niesť názov Union ZP.

"Bol záujem z externého prostredia, tak sme predali dva názvy vlakov na trase z Bratislavy do Košíc," opísal pre TASR riaditeľ úseku obchodu ZSSK Jozef Schmidt.

Skryť Vypnúť reklamu

Na trase z Bratislavy do Košíc sa tak premenuje InterCity (IC) vlak Gerlach, ktorý vyráža z hlavného mesta o 9.33 h. A v smere z Košíc do Bratislavy dostane nový názov IC vlak Kriváň.

V opačných smeroch si obidva spoje ponechajú svoje tradičné pomenovanie.

Obidva vlaky by mali niesť meno poisťovne nasledujúci polrok, teda do najbližšej zmeny cestovného poriadku, ktorá bude v decembri.

Niektoré zostanú, niektoré predajú

S myšlienkou opätovného predaja názvov vlakov ako istej formy reklamy prišiel osobný dopravca ešte začiatkom decembra minulého roka.

Minister dopravy Ján Počiatek (Smer) však na konci roka 2012 pre TASR povedal, že sa o tom bude ešte diskutovať.

"V prípade, že to nemá priniesť signifikantnú sumu, tak je zbytočné miasť ľudí novými názvami," konštatoval vtedy šéf rezortu dopravy.

Skryť Vypnúť reklamu

Nakoniec sa ministerstvo dopravy zhodlo s dopravcom na kompromisnom riešení. To spočívalo v tom, že sa niektorým vlakom ich pôvodné názvy ponechajú a iné sa môžu predať.

Počiatek chcel ponechať vlakom najmä ich historické a miestopisné pomenovania ako napríklad Tatran, Spišan či Kriváň.

"Podľa názoru Jána Počiatka si niektoré rýchliky svoje tradičné meno zaslúžia," interpretoval ministrove dôvody na takýto postup jeho hovorca Martin Kóňa.

Podľa Železničnej spoločnosti sa tento zákaz predaja názvov vzťahoval len na vlaky, ktoré sú financované zo štátneho rozpočtu. Teda rýchliky či osobné vlaky, ale netýkal sa IC vlakov. Tie už fungujú na čisto komerčnom princípe.

"V opačných smeroch zostanú aj po tomto premenovaní pôvodné názvy IC vlakov," dodal Schmidt.

Skryť Vypnúť reklamu

Zisk v minulosti nenaplnil očakávania

Pomenovania vlakov, ktoré slúžia ako reklama pre firmy či ich produkty, fungovali na Slovensku už aj v minulosti. Ľudia cestovali napríklad vlakmi s názvami Aspirín či Obchodné centrum Mirage.

V roku 2011 ich však vtedajšie vedenie ZSSK zrušilo a vrátilo sa k pôvodným slovenským pomenovaniam vlakov ako napríklad Rysy či Dargov. Dôvodom bolo najmä to, že názvy mali zlý dosah na orientáciu cestujúcich.

"Jedným smerom sa ten istý rýchlik volal inak ako opačným, názvy sa miešali a zamieňali. Nehovoriac často o trápnosti hlásení jednotlivých názvov," argumentoval vtedy dopravca ZSSK.

A nenaplnili sa ani finančné predstavy, ktoré mala takáto reklama spoločnosti priniesť.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  4. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  5. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  7. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  8. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  9. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  2. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  3. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. Aplikácia, kde z pohodlia domova zlikvidujete škodovú udalosť?
  6. Škola môže vyzerať aj inak!
  7. UNIQA preberá na Slovensku aj dôchodkové fondy AXA
  8. Využite dovoz tovaru do 24 hodín a zadarmo
  9. Dopad krízy na firmu zmierni strednodobý prenájom vozidla
  10. V Košickom kraji máme more aj neviditeľnú izbu: Objavte ich!
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 33 847
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 24 344
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 22 421
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 104
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 773
  6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 11 810
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 409
  8. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 11 363
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 546
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 524
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Železničná spoločnosť Slovensko

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Vlaky, Zdravotné poisťovne
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Boj o moc, ambície a pomsta. Kauza STU

Čo sa to dialo na Slovenskej technickej univerzite.

Podcast Dobré Ráno.
Komentár Petra Schutza

Najsilnejšie protipandemické opatrenie je osobný lockdown

Zabudli povedať najdôležitejšiu informáciu.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Kde išlo o veľa, tam sa objavil. Kto je právnik Zoroslav Kollár?

Zadržaný právnik má zaujímavú minulosť.

Zoroslav Kollár prichádza na výsluch.

Volkswagen Slovakia začal pripravovať testovanie zamestnancov vo vlastnej réžii

Štát umožnil firmám nad 4 000 zamestnancov, aby urobili testovanie vo vlastnej réžii.

Karosérie prichádzajú už nalakované z Mladej Boleslavi.

Nemecké ministerstvo financií pripravuje nové kompenzácie pre firmy

Merkelová aktuálne tlačí na to, aby sa v novembri zaviedli plošné karanténne opatrenia.

Nemecký minister financií Olaf Scholz.

Chovatelia pre celoplošné testovanie pripravujú záložné tímy

Jednou z možností je aj povolanie dôchodcov, bývalých poľnohospodárov, no alternatív je viac.

Ilustračné foto.