Železnice chcú upratovať vozne inak

Vozne umývala firma spojená s Pentou. Teraz železnice zmenili spôsob výberu, no mnohí sa aj tak nezapojili. Časť zákazky už firma Penty má, o ďalšie bojuje.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Štyri roky upratovala vozne Železničnej spoločnosti firma Euroclean. Jej spolumajiteľom je Magnol Servis z portfólia firmy AB Facility, ktorú nedávno kúpila skupina Penta.

Kontrakt s ňou sa však končí a železnice sa rozhodli, že už nebudú hľadať dodávateľa upratovacích služieb vo veľkých tendroch, čo zahŕňajú polovicu Slovenska. Súťaž rozdelila na upratovanie v štyroch regiónoch: Bratislava, Košice, Žilina a Zvolen.

Celkovo predpokladá, že ju to najbližšie dva roky vyjde na 19,2 milióna eur. Najväčší z tendrov na upratovanie je bratislavský, v predpokladanej hodnote 6,8 milióna eur.

Rozdeliť súťaž na viac častí navrhoval už Pavel Kravec, ktorý železniciam šéfoval za vlády Ivety Radičovej. Odôvodňoval to tým, že v minulosti mohol podmienky splniť len ten, kto pôsobil na celom Slovensku.

Nepochopili podmienky?

Ani rozdelenie súťaží na menšie časti problém s podmienkami súťaže úplne nevyriešilo. Nie všetky firmy vedia, aké podmienky majú splniť. Železnice žiadajú, aby mali záujemcovia pre časti tendra skúsenosti s umývaním prostriedkov verejnej dopravy za posledné roky.

Veľká firma ISS Facility Services, čo má skúsenosti s upratovaním vozňov vo Švajčiarsku či v Česku, sa do súťaže neprihlásila. Nesplnila by totiž podmienku preupratovať 1,8 milióna eur v prostriedkoch osobnej dopravy v bratislavskom regióne.

Železnice tvrdia, že podmienky zle pochopila a bolo jedno, v ktorej krajine či regióne záujemca získal požadované referencie. Musí vraj len mať referencie v požadovanej hodnote z čistenia vozidiel v hromadnej doprave pre jednotlivé časti zákazky.

Firma Juma Group tvrdí, že získať požadované referencie by nebolo jednoduché, ale ak by sa spojili záujemcovia do konzorcia, nie je to nereálne. Ich skúsenosti však hovoria, že zákazky tohto typu sú vopred určené konkrétnym záujemcom, a to cez určené podmienky, ako napríklad privysoké zábezpeky.

Preto sa o tender ani nezaujímali.

Železniciam nedôverujú ani vo firme Upratovací servis Simona. „Aj keby nás priamo oslovili, pravdepodobne by sme sa na tendri nezúčastnili pre všeobecne známe výsledky štátnych zákaziek,“ povedal Juraj Szőke z firmy.

Podobnú reakciu sme dostali neoficiálne od viacerých firiem.

Súťaž nie je uzavretá

Napriek tomu sa do súťaží o upratovanie v štyroch regiónoch prihlásilo sedem záujemcov. Okrem Eurocleanu je to napríklad spoločnosť Hradbyt, ktorá upratuje vozne aj pre RegioJet. Súťaž nekomentuje, lebo nie je uzavretá.

Železnice tvrdia, že všetky podklady k súťaži má v rukách Úrad pre verejné obstarávanie. Ten informoval, že rieši námietky v tendri na upratovanie v žilinskom a zvolenskom regióne.

Jediným uzavretým tendrom je tak ten na čistenie vozňov v košickom regióne. Jeho víťazom sa stal Euro〜clean, v tejto časti tendra bol aj jediným prihláseným záujemcom.

V tomto regióne železnice rátali s upratovaním na najbližšie dva roky za 6,6 milióna eur. V zmluve s Eurocleanom sa píše o 3,3 milióna eur s tým, že sa môže uplatniť aj opcia na štvorročné upratovanie za 6,5 milióna eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 875
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 510
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 481
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 226
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 625
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 579
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 251
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 923
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 694
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 714

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Krajina, ktorá neexistuje, ale funguje. Vitajte v Náhornom Karabachu

Nad arménskou krajinou pri Náhornom Karabachu vedie supermoderná lanovka. A z nej vidíme aj kus histórie.

DOMOV

Kotlebov neúspešný kandidát si našiel cestu do parlamentu

Anton Čulen bude poslaneckým asistentom Natálie Grausovej.

KOMENTÁRE

Môže sa zo Slovenska stať slabý kus stáda pre Putina?

Slovensko neutečie pred nevyhnutnosťou viac investovať do armády.

AUTO

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie.

Neprehliadnite tiež

‘Prichadite k nam‘, Slovensko chce lákať ruských turistov

Roadshow je súčasťou marketingového plánu, na ktorom pracujú spolu krajiny V4, teda Slovensko, Maďarsko, Poľsko a Česká republika. Dokopy chcú tento rok minúť 315-tisíc eur.

Británii potrvá niekoľko rokov, kým sa dohodne s Úniou

Rokovania o obchode v rámci Únie sú pomerne zdĺhavé.

Chcete sa presťahovať na západ? Ubytovanie nájdete ťažko

V Trnave nie je v súčasnosti možné nájsť dostatok vhodných zamestnancov v okruhu 50 kilometrov.

Británii hrozí, že bez ľudí z Únie úroda na poliach zhnije

Krajina tak môže stratiť schopnosť dopestovať a vyrobiť vlastné potraviny.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop