MÉDIÁ

Pozrite si výber najlepších aprílových reklám

Provokatívny filmový plagát, či reklama, ktorú vidia len deti. Pozrite si výber najzaujímavejších aprílových kampaní.

Keď v roku 1965 Neil Leifer – fotograf amerického magazínu Sports Illustrated – zachytil Muhammada Aliho stojaceho nad bezvládnym Sonnym Listonom, netušil, že sa práve stal autorom najslávnejšej športovej fotografie 20. storočia. A práve ikonickosť fotky využila vo svojej reklame fotobanka Getty Images, ktorá ľudí prosí, aby už prestali túto snímku používať, keďže v ich archíve možno nájsť ďalších 7267 fotografií Muhammada Aliho.
Plagát na pripravovaný film Nymfomanka režiséra Larsa von Triera je presne taký istý, ako snímky tohto dánskeho režiséra: provokatívny, minimalistický a nekonvenčný.
Nepíšte pri šoférovaní, ani ďalší Hamlet by vám za to nestál. Skvelá osvetová kampaň z Brazílie nám ukazuje nielen Shakespearea, ale aj Santosa-Dumonta či Einsteina v situáciách, v ktorých by bolo najrozumnejšie jednoducho zastaviť.
V týchto týždňoch sa v španielskych uliciach objavili veľmi kreatívne plagáty organizácie, ktorá prevádzkuje linku detskej istoty. Tie nielen že šíria osvetu, ale tiež v sebe skrývajú posolstvo, ktoré vidia len deti. To všetko pre prípad, že by boli sprevádzané svojimi tyranmi. Kampaň, ktorá na blogoch vzbudila veľkú pozornosť a jej video sa okamžite stalo viralom, zrejme neminie mnoho reklamných ocenení.
Reklamy z Blízkeho východu nevidíme často. Proti domácemu násiliu bojuje saudskoarabská Nadácia kráľa Khalida silným printom, v ktorom sa skvele spája tradičné s moderným.
„Bohužiaľ, viac ako tri milióny ľudí vo Francúzsku si bude naďalej myslieť, že toto je reklama na nové auto,“ hovorí geniálna kampaň Národnej agentúry pre boj proti negramotnosti, ktorá sa aj týmto spôsobom snaží v spoločnosti rozprúdiť diskusiu o jej úrovni vo Francúzsku. Print dopĺňa ďalších šesť zaujímavých vizuálov, ktoré na prvý pohľad vyzerajú ako reklamy na mobilný telefón, cestovnú kanceláriu, či notebook.
A v krajine galského kohúta ešte zostaneme. Francúzska organizácia proti zneužívaniu detí nápadito varuje pred sexuálnymi deviantmi ukrývajúcimi sa v smartphonoch. Jednoduché, trefné, dokonalé.
Marketing zameraný na dentálnu hygienu je zvyčajne plný klišé. To, že taká reklama môže fungovať aj bez vyretušovaných úsmevov, nám ukazuje print z Juhoafrickej republiky. V hlavnej úlohe kefka, ktorá sa dostane i do tých najneprístupnejších miest.
Kde jedna čiara života končí, môže začať druhá. Jednoduchá a veľmi vkusná reklama nemeckej charitatívnej organizácie zvyšujúca povedomie o darcovstve orgánov.

Viac zaujímavých reklám nájdete každý deň na stránke Reklamátora. Zdroj: adsoftheworld.com.

Téma: Najlepšie reklamy


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Heroínová rozprávka s dobrým koncom

V rodnom Šamoríne sa ho báli. Dnes prednáša väzňom.

DOMOV

Prieskum AKO: Smer zastavil pokles, Most prišiel o percento

Koaličné strany by už vládu nezostavili.

NEKROLÓG

Dôchodok je ťažká práca. Annan sa po odchode z čela OSN nenudil

Bývalý šéf OSN sa dožil 80 rokov.

Neprehliadnite tiež

Americká akciová burza rastie napriek zložitej celkovej situácii

Burza na Wall Street pokračovala v piatok v pozitívnom trende z predchádzajúceho dňa.

Boj so suchom a zabezpečenie vody sa v Česku stáva aktuálnym, tvrdí odborník

Budovanie nádrží na malých riekach, ktoré je v Česku nepopulárne, sa bude musieť začať už v blízkej budúcnosti.

Dopyt po nikle stúpa, producenti batérií aj investori sa zásobia

Výrobcovia a investori očakávajú rozmach výroby elektromobilov.

Ústredie práce zverejnilo nové výzvy na tvorbu pracovných miest

Zamestnávatelia sa môžu uchádzať o prostriedky na vytváranie nových pracovných miest.