MÉDIÁ

Pozrite si výber najlepších aprílových reklám

Provokatívny filmový plagát, či reklama, ktorú vidia len deti. Pozrite si výber najzaujímavejších aprílových kampaní.

Keď v roku 1965 Neil Leifer – fotograf amerického magazínu Sports Illustrated – zachytil Muhammada Aliho stojaceho nad bezvládnym Sonnym Listonom, netušil, že sa práve stal autorom najslávnejšej športovej fotografie 20. storočia. A práve ikonickosť fotky využila vo svojej reklame fotobanka Getty Images, ktorá ľudí prosí, aby už prestali túto snímku používať, keďže v ich archíve možno nájsť ďalších 7267 fotografií Muhammada Aliho.
Plagát na pripravovaný film Nymfomanka režiséra Larsa von Triera je presne taký istý, ako snímky tohto dánskeho režiséra: provokatívny, minimalistický a nekonvenčný.
Nepíšte pri šoférovaní, ani ďalší Hamlet by vám za to nestál. Skvelá osvetová kampaň z Brazílie nám ukazuje nielen Shakespearea, ale aj Santosa-Dumonta či Einsteina v situáciách, v ktorých by bolo najrozumnejšie jednoducho zastaviť.
V týchto týždňoch sa v španielskych uliciach objavili veľmi kreatívne plagáty organizácie, ktorá prevádzkuje linku detskej istoty. Tie nielen že šíria osvetu, ale tiež v sebe skrývajú posolstvo, ktoré vidia len deti. To všetko pre prípad, že by boli sprevádzané svojimi tyranmi. Kampaň, ktorá na blogoch vzbudila veľkú pozornosť a jej video sa okamžite stalo viralom, zrejme neminie mnoho reklamných ocenení.
Reklamy z Blízkeho východu nevidíme často. Proti domácemu násiliu bojuje saudskoarabská Nadácia kráľa Khalida silným printom, v ktorom sa skvele spája tradičné s moderným.
„Bohužiaľ, viac ako tri milióny ľudí vo Francúzsku si bude naďalej myslieť, že toto je reklama na nové auto,“ hovorí geniálna kampaň Národnej agentúry pre boj proti negramotnosti, ktorá sa aj týmto spôsobom snaží v spoločnosti rozprúdiť diskusiu o jej úrovni vo Francúzsku. Print dopĺňa ďalších šesť zaujímavých vizuálov, ktoré na prvý pohľad vyzerajú ako reklamy na mobilný telefón, cestovnú kanceláriu, či notebook.
A v krajine galského kohúta ešte zostaneme. Francúzska organizácia proti zneužívaniu detí nápadito varuje pred sexuálnymi deviantmi ukrývajúcimi sa v smartphonoch. Jednoduché, trefné, dokonalé.
Marketing zameraný na dentálnu hygienu je zvyčajne plný klišé. To, že taká reklama môže fungovať aj bez vyretušovaných úsmevov, nám ukazuje print z Juhoafrickej republiky. V hlavnej úlohe kefka, ktorá sa dostane i do tých najneprístupnejších miest.
Kde jedna čiara života končí, môže začať druhá. Jednoduchá a veľmi vkusná reklama nemeckej charitatívnej organizácie zvyšujúca povedomie o darcovstve orgánov.

Viac zaujímavých reklám nájdete každý deň na stránke Reklamátora. Zdroj: adsoftheworld.com.

Téma: Najlepšie reklamy


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Novinár Hanus: Keď som zistil, že som sa v kauze Cervanová mýlil, nemohol som spať

Niektoré katolícke média neinformovali o kauze Bezák, lebo sa rozhodli, že budú láskavé, aby neznepokovali čitateľov, vraví MARTIN HANUS.

KOMENTÁRE

Danko s Ficom si dávno zvykli na Bugára, ktorý nereptá

Bugár pripravil pre Fica s Dankom naozaj nepríjemnú situáciu.

TECH

Ako si vybrať najlepší fotoaparát podľa toho, čo chcete fotiť

Od lacných kompaktov až po drahú zrkadlovku.

PRIMÁR

Hrozí cukrovka iba tým ľuďom, ktorí jedia veľa cukru?

Ak človek odopiera sladké, neznamená to, že mu nehrozí cukrovka.

Neprehliadnite tiež

Týchto päť tipov vám pri podnikaní ušetrí tisíce eur

Menšie náklady môžu znamenať väčšie zisky.

Okolo Kiskovej kampane sa objavujú nové nejasnosti

Prezident Andrej Kiska obe časti svojej kampane platil cez firmu KTAG. Jeho kancelária hovorí o pokračovaní diskreditačnej a špinavej kampane.

Údaje unikajú často, problémy mal Facebook aj slovenské banky

O akomkoľvek úniku či strate údajov budú musieť firmy dotknuté osoby informovať čo najskôr.

Fiat Chrysler zvoláva do servisov takmer päť miliónov áut pre tempomat

Problémy s tempomatom má niekoľko modelov značiek Jeep, Dodge, Chrysler a Ram.

Ceny ropy prudko klesli, trhy sa obávajú zvýšenia ťažby

Ceny ropy klesli o vyše dva doláre za barel.