Prieskum: Slováci nakupujú v pracovnej dobe menej ako Poliaci

Viac než polovicu všetkých objednávok na internete zrealizujú Slováci, Česi, Poliaci, Maďari a Slovinci počas pracovnej doby.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA.

Najaktívnejší sú pritom Poliaci. Vyplýva to z prieskumu internetového portálu Mall.sk, ktorý prebehol v krajinách Vyšehradskej štvorky (V4) a Slovinsku.

Najviac nakupujú v Poľsku

Najväčší podiel objednávok odoslaných v pracovnej dobe bol zaznamenaný v Poľsku, a to takmer 73 %.

Druhí najaktívnejší sú Maďari so 68-% podielom na celkových objednávkach počas pracovného dňa.

Nasledujú Slovinci (65 %), Slováci (60 %) a Česi (60 %).

"Pri detailnejšom preskúmaní sme však zistili, že Slováci a Česi väčšinou objednávajú v čase popoludňajšej pauzy," priblížil country manager Mall.sk Ladislav Csukás.

Objednávame v noci

Na Slovensku je z pohľadu internetového nakupovania najsilnejším obdobím počas dňa čas medzi desiatou a jedenástou večer, v Čechách je to o hodinu skôr. Naopak Poliaci, Maďari a Slovinci objednávajú rovnako najviac v dopoludňajších hodinách medzi jedenástou a dvanástou.

Pri porovnaní jednotlivých dní v týždni sa obyvatelia krajín V4 a Slovinska správajú rovnako. Najviac nakupujú v pondelok. "Podiel prvého pracovného dňa na týždenných tržbách predstavuje v priemere 20 %. Naopak, najslabším dňom je sobota, ktorá tvorí len 7 % týždenných objednávok," uzavrel Csukás.

Slováci nakupujú doma

Vyše 42 % Slovákov, ktorí navštevujú internetové obchody, nakupuje tovar výlučne v domácich e-shopoch.

Ďalších 42 % nakupuje tiež prevažne v slovenských obchodoch, ale ak nájde zaujímavý produkt v zahraničnom e-shope, nebráni sa mu. Lepšia cena presvedčí k nákupu v zahraničnom obchode zhruba 15 % opýtaných.

Vyplýva to z prieskumu portálu Heureka.sk a výskumnej agentúry NMS Market Research.

"Kvalita slovenských e-shopov kontinuálne rastie, čomu zodpovedá aj vysoká vernosť zákazníkov. Na konkurenčnom trhu, kde operuje vyše 6000 online obchodov, iná možnosť než skvalitňovanie služieb neexistuje," hovorí projektový manažér Heureka.sk Kamil Demuth.

Výlučne zahraničné e-shopy navštevuje podľa neho len jedno percento opýtaných Slovákov, ktorí nakupujú online.

Nakupovanie cez internet oceňujú Slováci najmä pre nižšie ceny v porovnaní s kamennými obchodmi, úsporu času, pohodlie nákupu, ale aj širší sortiment.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 457
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 6 918
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 656
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 466
  5. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 096
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 093
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 1 757
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 625
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 170
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 760

Téma: Obchod a nakupovanie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Prieskumy volebných preferencií, Internet

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Líder OĽaNO Igor Matovič pre SME hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

KOMENTÁRE

(Ne)obyčajný človek Igor Matovič

Lídra Obyčajných ľudí šikanuje koalícia, no sám zo seba robí ľahký terč.

KOMENTÁRE

Ako sa žije v kraji, kde bane miznú

Vnímajú ich ako náletové buriny, ktoré sa uchytili v pustnúcom kraji.

DOMOV

Čo hovoria na vývoj v Poľsku Fico, Šebej či Švecová

Poľská vláda zasahuje do nezávislosti ústavného súdu.

Neprehliadnite tiež

Wizz Air: Väčší kufor grátis nebude skôr, lebo treba vyškoliť personál (rozhovor)

Za väčšiu príručnú batožinu si zákazníci leteckej spoločnosti Wizz Air už nebudú musieť platiť, novinku zavedú aerolínie až od konca októbra.

Získať hypotéku je čoraz ťažšie. Čo sa zmenilo?

Banky sa musia pri schvaľovaní hypotéky viac zameriavať a skúmať finančnú situáciu klientov.

Volkswagen, BMW, Audi sú podozrivé z kartelu, zrejme sa dohadovali na cene

Nemecký týždenník Der Spiegel informoval o vzájomnej dohode niekoľkých automobiliek. Mali sa dohadovať na cene aj prístupe.

V Česku sťahujú kečup kvôli nižšiemu obsahu rajčín

Z nevyhovujúcej šarže výrobku bolo na trhu viac ako 14-tisíc kusov.