BRATISLAVA. Občania za tri mesiace nahlásili na mailovej adrese pokladnica@financnasprava.sk takmer 30 podnetov na podozrivé bločky z registračnej pokladnice.
V 22 prípadoch poslali aj oskenovaný doklad, o ktorom sa domnievali, že je falošný. Informovala o tom hovorkyňa Finančnej správy Patrícia Macíková.
Podnety sa podľa nej týkajú prevádzok po celom Slovensku. Najčastejšie sa obyvatelia sťažujú, že falošné bločky dostali v reštauráciách a baroch.
Podnety však prišli aj na cukráreň či známe obchodné reťazce. Nejde pritom len o malé prevádzky, ale napríklad aj o známe reštaurácie.
Okrem blokov z elektronickej registračnej pokladnice (ERP) občania poslali aj oskenované - rukou vypísané paragóny. V mnohých prípadoch nahlásili adresu prevádzky, kde im bloček nevydali vôbec.
Macíková ubezpečila, že každý podnet pracovníci Finančnej správy vyhodnocujú a preverujú. Pokiaľ pokladničný blok nie je v poriadku, preveruje ho príslušný daňový úrad.
Už doterajšie podnety viedli k začatiu niekoľkých kontrol, polovica z podaní sa ukázala ako opodstatnená.
"Podozrivý pokladničný blok odporúčame oskenovať a poslať ho emailom. Ak občan pokladničný blok vôbec nedostal, je potrebné nahlásiť presnú adresu prevádzky, čas a dátum nákupu a nechať na seba kontakt pre prípad, že bude potrebné údaje spresniť," informovala.