DOPLNENÉ V PONDELOK O REAKCIU TA3

Analýzu reklamy médiá kritizujú. Text je nekorektný, tvrdí Pravda

Za analýzou Transparency vidia médiá útok aj porovnávanie neporovnateľného.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Po tom, čo opäť nastúpil Robert Fico k moci, sa štátna reklama presmerovala do iných médií, tvrdí slovenská pobočka Transparency International.

Tá sa pozrela na to, ako nákup štátnej reklamy ovplyvňujú voľby. Porovnávala obdobie od januára 2009 po marec 2013.

Po nástupe Ficovej vlády si polepšili najmä rádio Viva, televízia TA3, denník Pravda.

Pravda: Je to útok

Ľavicovú Pravdu podľa pozorovateľov vlastní biznis pozadie Smeru, tvrdí šéf Transparency Gabriel Šípoš.

„Ohradzujeme sa proti hrubému útoku na spoločnosť Perex, ktorá vydáva denník Pravda,“ reaguje šéfka denníka Nora Slišková.

Vlastníkom spoločnosti je podľa nej firma Florena, ktorej jediným vlastníkom je Karol Biermann.

„Akékoľvek spochybňovanie, podsúvanie a navodzovanie iných súvislostí vážne poškodzuje dobré meno našej spoločnosti a denníka Pravda,“ dodáva. Pripravuje právne kroky na jeho ochranu.

Šípošov text je podľa nej tendenčný a nekorektný. Považuje ho za útok, ktorý je súčasťou nekalého konkurenčného boja. Kto za týmto bojom stojí, nepovedala. Viac chce povedať dnes.

TA3: Šípoš zavádza

Aj pri TA3 vidí Šípoš spojenie so Smerom. „Vlastník TA3 Ivan Kmotrík má viaceré spoločné záujmy s vládou, navyše je jeho televízia známa tým, že preferuje reklamné peniaze pred etikou a nezávislosťou jej spravodajstva,“ hovorí.

Pripomína aj to, že predseda parlamentu Pavol Paška dokonca propagoval TA3 aj v reklame. Spravodajská televízia sa k analýze vyjadrí až dnes.

"Televízia sa ohradzuje voči tvrdeniu, že preferuje reklamné peniaze pred etikou a nezávislosťou," povedal generálny riaditeľ televízie Martin Ilavský.

Správu, ktorú zverejnil Šípoš považuje za nekorektnú, zavádzajúcu a nekompetentnú.

Viva: Rastieme

Aj pri rádiu Viva cíti analytik naklonenosť vláde. „Viva má spravodajstvo len ako doplnok zábavy, ale tiež v nich cítiť provládne farby,“ píše.

Róbert Bartoš z rádia Viva, ktorá si za Fica polepšila o takmer 300 percent, porovnanie spochybňuje. „Hľadať súvis medzi tým, koľko sme mali reklamy a kto bol vo vláde, je podľa mňa hlúposť.“

Rádio podľa neho za posledných sedem rokov rastie a s tým rastie aj jeho konkurencieschopnosť, tvrdí.

Sleduje však, že sa vo vysielaní objavuje viac reklamy najmä na projekty z eurofondov. „Ale všetko to muselo prejsť transparentnou súťažou, inak by hrozilo, že sa to nepreplatí,“ dodáva. Akékoľvek tlaky zo strany vlády vylučuje.

Naopak, najviac si podľa Šípoša pohoršili médiá, ktoré mali bližšie k Radičovej vláde ako k Ficovej, teda televízia Markíza, denníky SME, Plus 1 deň a týždenník Plus 7 dní.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  2. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  3. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  4. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  8. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 990
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 293
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 544
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 753
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 019
  6. Moskva alebo Petrohrad? 1 868
  7. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 805
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 657
  9. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 597
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 1 371

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojných príjmov a života nás ničí, z nej pramenia spoločenské nedorozumenia.

KOMENTÁRE

Čo je to sloboda

Sloboda prináša ťarchu vlastnej aktivity.

Neprehliadnite tiež

Diaľničný privádzač v Lietavskej Lúčke postaví český Metrostav

NDS podpísala zmluvu na výstavbu diaľničného privádzača Lietavská Lúčka - Žilina k diaľnici D1.

Odborári v Škode Auto hrozia najväčším štrajkom v histórii Česka

Odborári reagujú na neochotu automobilky vyjsť zamestnancom v ústrety v otázke voľných dní.

Ceny potravín stúpli. Vianočné nákupy vyjdú tento rok drahšie

Nákupy potravín pred vianočnými sviatkami na Slovensku tento rok vyjdú kupujúcich drahšie ako vlani.

Výrobu Škody Superb z Česka podľa šéfa podnikovej rady presunú

Predseda podnikovej rady Škoda Auto Jaroslav Povšík tvrdí, že je to hotová vec.

Futej predáva strojárne PPS v Detve, keď SNS chystá výrobu transportérov

S ponukou na prevzatie strojární boli oslovení záujemcovia z Česka a Slovenska.