DOPLNENÉ V PONDELOK O REAKCIU TA3

Analýzu reklamy médiá kritizujú. Text je nekorektný, tvrdí Pravda

Za analýzou Transparency vidia médiá útok aj porovnávanie neporovnateľného.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Po tom, čo opäť nastúpil Robert Fico k moci, sa štátna reklama presmerovala do iných médií, tvrdí slovenská pobočka Transparency International.

Tá sa pozrela na to, ako nákup štátnej reklamy ovplyvňujú voľby. Porovnávala obdobie od januára 2009 po marec 2013.

Po nástupe Ficovej vlády si polepšili najmä rádio Viva, televízia TA3, denník Pravda.

Pravda: Je to útok

Ľavicovú Pravdu podľa pozorovateľov vlastní biznis pozadie Smeru, tvrdí šéf Transparency Gabriel Šípoš.

„Ohradzujeme sa proti hrubému útoku na spoločnosť Perex, ktorá vydáva denník Pravda,“ reaguje šéfka denníka Nora Slišková.

Vlastníkom spoločnosti je podľa nej firma Florena, ktorej jediným vlastníkom je Karol Biermann.

„Akékoľvek spochybňovanie, podsúvanie a navodzovanie iných súvislostí vážne poškodzuje dobré meno našej spoločnosti a denníka Pravda,“ dodáva. Pripravuje právne kroky na jeho ochranu.

Šípošov text je podľa nej tendenčný a nekorektný. Považuje ho za útok, ktorý je súčasťou nekalého konkurenčného boja. Kto za týmto bojom stojí, nepovedala. Viac chce povedať dnes.

TA3: Šípoš zavádza

Aj pri TA3 vidí Šípoš spojenie so Smerom. „Vlastník TA3 Ivan Kmotrík má viaceré spoločné záujmy s vládou, navyše je jeho televízia známa tým, že preferuje reklamné peniaze pred etikou a nezávislosťou jej spravodajstva,“ hovorí.

Pripomína aj to, že predseda parlamentu Pavol Paška dokonca propagoval TA3 aj v reklame. Spravodajská televízia sa k analýze vyjadrí až dnes.

"Televízia sa ohradzuje voči tvrdeniu, že preferuje reklamné peniaze pred etikou a nezávislosťou," povedal generálny riaditeľ televízie Martin Ilavský.

Správu, ktorú zverejnil Šípoš považuje za nekorektnú, zavádzajúcu a nekompetentnú.

Viva: Rastieme

Aj pri rádiu Viva cíti analytik naklonenosť vláde. „Viva má spravodajstvo len ako doplnok zábavy, ale tiež v nich cítiť provládne farby,“ píše.

Róbert Bartoš z rádia Viva, ktorá si za Fica polepšila o takmer 300 percent, porovnanie spochybňuje. „Hľadať súvis medzi tým, koľko sme mali reklamy a kto bol vo vláde, je podľa mňa hlúposť.“

Rádio podľa neho za posledných sedem rokov rastie a s tým rastie aj jeho konkurencieschopnosť, tvrdí.

Sleduje však, že sa vo vysielaní objavuje viac reklamy najmä na projekty z eurofondov. „Ale všetko to muselo prejsť transparentnou súťažou, inak by hrozilo, že sa to nepreplatí,“ dodáva. Akékoľvek tlaky zo strany vlády vylučuje.

Naopak, najviac si podľa Šípoša pohoršili médiá, ktoré mali bližšie k Radičovej vláde ako k Ficovej, teda televízia Markíza, denníky SME, Plus 1 deň a týždenník Plus 7 dní.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  2. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. S dobrým pivom leto chutí
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  10. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 116
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 069
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 366
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 188
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 816
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 881
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 731
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 462
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 250
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 809

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Slobodníka za šéfa polície odmietli, ako pridelenec neprekáža

Marian Slobodník by ako šéf polície podľa premiéra Pellegriniho vzbudzoval pochybnosti. Obával sa prepojení na Bašternáka.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Nábor agentov aj získavanie informácii. To sú Noční vlci

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

SVET

Biele prilby boli hrdinami Sýrie, dnes ich vyháňa aj propaganda

Niektorí v nich vidia záchrancov, iní teroristov.

SVET

Scenár ako na Kryme? Putin chce referendum na Donbase

Trump sa má rozhodnúť, čo si myslí o referende na Ukrajine.

Neprehliadnite tiež

Agentúra S&P zlepšila výhľad ratingu dlhodobých záväzkov Grécka

Predvídateľnosť politiky krajiny a tiež perspektíva jej ekonomiky sa podľa agentúry zlepšujú.

Šéf automobilky Fiat Chrysler skončil zo zdravotných dôvodov

Marchionne sa podrobil operácii ramena, prišlo však k nečakaným komplikáciám.

Eskalácia obchodnej vojny odkrýva ďalšie riziká

Eskalácia obchodného napätia je zlá správa pre svetové trhy.

Najnižšia miera nezamestnanosti bola v júni v okrese Galanta

Miera evidovanej nezamestnanosti v júni tohto roku vzrástla na 5,43 percenta.

Podnik v Madride ponúka priestory na poludňajšiu siestu

Odpočinok v čase siesty láka čoraz viac zamestnancov, študentov aj turistov v Španielsku.