DOPLNENÉ V PONDELOK O REAKCIU TA3

Analýzu reklamy médiá kritizujú. Text je nekorektný, tvrdí Pravda

Za analýzou Transparency vidia médiá útok aj porovnávanie neporovnateľného.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Po tom, čo opäť nastúpil Robert Fico k moci, sa štátna reklama presmerovala do iných médií, tvrdí slovenská pobočka Transparency International.

Tá sa pozrela na to, ako nákup štátnej reklamy ovplyvňujú voľby. Porovnávala obdobie od januára 2009 po marec 2013.

Po nástupe Ficovej vlády si polepšili najmä rádio Viva, televízia TA3, denník Pravda.

Pravda: Je to útok

Ľavicovú Pravdu podľa pozorovateľov vlastní biznis pozadie Smeru, tvrdí šéf Transparency Gabriel Šípoš.

„Ohradzujeme sa proti hrubému útoku na spoločnosť Perex, ktorá vydáva denník Pravda,“ reaguje šéfka denníka Nora Slišková.

Vlastníkom spoločnosti je podľa nej firma Florena, ktorej jediným vlastníkom je Karol Biermann.

„Akékoľvek spochybňovanie, podsúvanie a navodzovanie iných súvislostí vážne poškodzuje dobré meno našej spoločnosti a denníka Pravda,“ dodáva. Pripravuje právne kroky na jeho ochranu.

Šípošov text je podľa nej tendenčný a nekorektný. Považuje ho za útok, ktorý je súčasťou nekalého konkurenčného boja. Kto za týmto bojom stojí, nepovedala. Viac chce povedať dnes.

TA3: Šípoš zavádza

Aj pri TA3 vidí Šípoš spojenie so Smerom. „Vlastník TA3 Ivan Kmotrík má viaceré spoločné záujmy s vládou, navyše je jeho televízia známa tým, že preferuje reklamné peniaze pred etikou a nezávislosťou jej spravodajstva,“ hovorí.

Pripomína aj to, že predseda parlamentu Pavol Paška dokonca propagoval TA3 aj v reklame. Spravodajská televízia sa k analýze vyjadrí až dnes.

"Televízia sa ohradzuje voči tvrdeniu, že preferuje reklamné peniaze pred etikou a nezávislosťou," povedal generálny riaditeľ televízie Martin Ilavský.

Správu, ktorú zverejnil Šípoš považuje za nekorektnú, zavádzajúcu a nekompetentnú.

Viva: Rastieme

Aj pri rádiu Viva cíti analytik naklonenosť vláde. „Viva má spravodajstvo len ako doplnok zábavy, ale tiež v nich cítiť provládne farby,“ píše.

Róbert Bartoš z rádia Viva, ktorá si za Fica polepšila o takmer 300 percent, porovnanie spochybňuje. „Hľadať súvis medzi tým, koľko sme mali reklamy a kto bol vo vláde, je podľa mňa hlúposť.“

Rádio podľa neho za posledných sedem rokov rastie a s tým rastie aj jeho konkurencieschopnosť, tvrdí.

Sleduje však, že sa vo vysielaní objavuje viac reklamy najmä na projekty z eurofondov. „Ale všetko to muselo prejsť transparentnou súťažou, inak by hrozilo, že sa to nepreplatí,“ dodáva. Akékoľvek tlaky zo strany vlády vylučuje.

Naopak, najviac si podľa Šípoša pohoršili médiá, ktoré mali bližšie k Radičovej vláde ako k Ficovej, teda televízia Markíza, denníky SME, Plus 1 deň a týždenník Plus 7 dní.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 677
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 502
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 5 861
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 020
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 102
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 609
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 308
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 269
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 217
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 677

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan, Sagan a opäť Sagan. Chlapec bez nervov je tretí raz majstrom sveta

Pre mňa je to neuveriteľné, výnimočné, vravel slovenský cyklista.

ŠPORT

Titul venoval Sagan manželke a šampiónovi, ktorý zahynul

Využil jedinú šancu, ktorú mal. Má tretí titul majstra sveta.

ŠPORT

Peter Sagan: Superstar made in Slovakia

Začínal na sestrinom bicykli, dnes zarába šesť miliónov ročne.

Neprehliadnite tiež

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.