ŠTOKHOLM. Švédska automobilka Volvo vykázala v roku 2012 stratu 480 miliónov švédskych korún (52,27 milióna eur). Dôvodom bol podľa vedenia firmy slabý odbyt jej vozidiel na väčšine trhov v Európe, ale aj v Číne. Informovala o tom agentúra DPA.
Na porovnanie, ešte v roku 2011 malo Volvo čistý zisk 1 miliardu švédskych korún.
Prevádzkový zisk spoločnosti sa z 2,02 miliardy švédskych korún v roku 2011 prudko prepadol na vlaňajších 18 miliónov švédskych korún.
Z hospodárskych výsledkov spoločnosti ďalej vyplýva, že v roku 2012 predala celkovo 421 951 áut, čo predstavuje medziročný pokles o 6,1 percenta. Jej tržby sa znížili o necelé jedno percento na 124 miliárd švédskych korún.
Automobilka, ktorú v roku 2010 kúpila čínska spoločnosť Zhejiang Geely od amerického koncernu Ford, už vlani oznámila, že plánuje znížiť výrobu vo Švédsku o 10 percent v reakcii na pokles predaja v Európe.
Zlou správou však je, že nielen v Európe, ale aj v Číne zaznamenalo Volvo vlani pokles odbytu, a to o takmer 11 percent na 41 989 vozidiel. Na druhej strane, v USA dopyt po modeloch Volvo minulý rok mierne vzrástol a aj v Rusku a Japonsku sa situácia v tomto smere zlepšila.
Piatimi najväčšími trhmi pre Volvo sú Švédsko, USA, Čína, Nemecko a Británia.