Reklamy Okay aj Orange sú neetické, rozhodla Rada

Na Okay sa sťažoval Datart, vadila mu informácia v letákoch.

Krátka správa, ktorá bola v rohu letáku Okay.(Zdroj: OKAY)

BRATISLAVA. Tri z 20 posudzovaných reklám na 4. zasadnutí Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu (AK RPR) porušili Etický kódex reklamnej praxe, ktorý platí na Slovensku.

TASR o tom informovala Eva Rajčáková z Rady pre reklamu.

Arbitrážna komisia posudzovala reklamy na základe sťažností.

Jedna sa týkala reklamného letáku s textom "Odchod zahraničných predajcov elektroniky zo Slovenska pokračuje" od zadávateľa OKAY Slovakia.

Sťažoval sa Datart

Sťažnosť spoločnosti Datart bola namierená voči vizuálu reklamného letáku, v ktorom bol okrem iného uvedený aj text, ktorý poukazoval na odchod zahraničných predajcov elektroniky zo Slovenska.

Sťažovateľ podľa RPR považoval toto tvrdenie za klamlivé. Rajčáková informovala, že AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov dospela hlasovaním k záveru, že sťažnosť je opodstatnená.

"AK RPR považuje takúto formu komunikácie za v rozpore s dobrými mravmi a pravidlami hospodárskej súťaže a je toho názoru, že reklama môže byt spôsobilá privodiť ujmu ostatným súťažiteľom," rozhodla arbitrážna komisia.

V rozpore s kódexom je podľa AK RPR aj internetová reklama a názvom "Nová kolekcia od OPTI24 exkluzívne pre Shopcity.sk".

Sťažovateľ poukázal na fakt, že propagovaná ponuka nákupu okuliarov za 49,90 eur udáva zľavu 70 percent z e-shopu opti24.sk, avšak v uvedenom obchode je všetok tovar dostupný za túto cenu aj bez zľavového kupónu.

"AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov hlasovaním dospela k záveru, že sťažnosť je opodstatnená," informovala Rajčáková.

Sťažnosť na Orange TV

Predmetom ďalšej sťažnosti bola vonkajšia reklama zadávateľa Orange ktorá propaguje Orange TV a jej funkciu zastavenia a pretočenia obrazu.

Sťažovateľ považoval podľa informácií z RPR reklamu za zavádzajúcu, keďže nikde v reklame nie je spomenuté, že služba je dostupná, len ak si zákazník k svojmu Set-Top-Boxu zakúpi aj USB kľúč, ktorý nie je súčasťou balenia. Podľa AK RPR je sťažnosť opodstatnená.

"Túto skutočnosť zadávateľ v rámci vizuálu vonkajšej reklamy žiadnym spôsobom neuvádza a AK RPR má v danom prípade za to, že v reklame zadávateľ opomenul uviesť podstatnú informáciu, ktorú priemerný spotrebiteľ potrebuje na to, aby urobil kvalifikované rozhodnutie," uviedla Rajčáková.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 771
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 742
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 012
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 499
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 367
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 352
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 429
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 743
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 318
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 190

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zoznam vecí, na ktorých chce ušetriť štátna zdravotná poisťovňa

Výber úsporných opatrení, ako ho navrhla Všeobecná zdravotná poisťovňa.

TECH

BlackBerry vstáva z mŕtvych, chystá novinku s klávesnicou

Klávesnica, touchpad, dobre čitateľný displej a kvalitné fotoaparáty.

KOMENTÁRE

Pozrime sa na pád predsedu Danka z výslnia

Aj keby výložky z pyžamy neodpáral, určite im už bozkami lásku neprejavuje.

Neprehliadnite tiež

Premiéri krajín V4 sa stretnú k téme nekvalitných výrobkov vo Varšave

Fico v Trnave zdôraznil, že chcú reagovať na niečo, čo nemôžeme akceptovať, aby z nás robili občanov 2. kategórie.

UPC zvyšuje ceny internetu a televízie. Čo môžete robiť?

Káblová spoločnosť mení služby a ceny uprostred viazanosti, ľudia sa búria.

Briti budú múdri a ak budú ľudí potrebovať, pustia ich (rozhovor)

Analytik Next Finance Jiří Cihlář tvrdí, že Veľká Británia si po brexite bude zamestnancov z cudziny vyberať.

Medzi sto najatraktívnejších regiónov Únie patrí aj Bratislavský kraj

Konkurencieschopný región je taký, ktorý dokáže firmám aj obyvateľom ponúknuť atraktívne a udržateľné prostredie na život a prácu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop