AMSTERDAM.
Odbyt koncernu totiž vzrástol menej, ako predpovedali. Na vine je pokles predaja v Európe a stagnácia na americkom trhu. Informovali o tom agentúry AP a Bloomberg.
Objem tzv. základného predaja, ktorý nezahŕňa akvizície a kurzové výkyvy, sa za tri mesiace do konca marca zvýšil medziročne o 4,9 %, zatiaľ čo analytici očakávali, že stúpne o 5,5 %.
A tržby Unileveru v sledovanom období stúpli len o 0,2 % na 12,2 miliardy eur.
Za rast predaja vďačí holandská spoločnosť, ktorá okrem iného vyrába čaje Lipton, zmrzlinu Ben & Jerry i mydlá Dove, najmä rozvíjajúcim sa trhom.
V Latinskej Amerike, Ázii a Afrike sa totiž odbyt Unileveru v 1. kvartáli zvýšil o dvojciferné číslo, zatiaľ čo v USA stagnoval a v Európe dokonca klesol o 3,1 %.
Podľa finančného riaditeľa spoločnosti Jean-Marca Hueta dôvodom horších, ako očakávaných výsledkov je európska kríza a tiež nezvyčajne dlhá zima, pre ktorú sa napríklad predaj zmrzliny prepadol o viac ako 10 %.
Európa sa pritom podieľa zhruba 25 % na celkových tržbách Unileveru.