PARÍŽ. Tržby najväčšieho európskeho výrobcu pneumatík Michelin klesli v 1. kvartáli 2013 o 8,1 %, informovala agentúra AP. Dôvodom je slabý dopyt v Európe v segmente pneumatík pre osobné autá a ľahké úžitkové vozidlá.
Tržby za prvé tri mesiace tohto roka predstavovali 4,88 miliardy eur oproti 5,30 miliardy eur v rovnakom období vlani. To je menej, než očakávali analytici oslovení agentúrou Bloomberg, ktorí počítali s tržbami na úrovni 4,97 miliardy eur.
Spoločnosť uviedla, že zníženie tržieb bolo v súlade s jej februárovou prognózou, podľa ktorej očakáva za celý rok 2013 približne rovnaké tržby ako vlani. Rast na rozvíjajúcich sa trhoch, ako sú Čína a Južná Amerika, by mal vykompenzovať slabý dopyt v Európe a Severnej Amerike.
Tržby v segmente pneumatík pre osobné autá a ľahké úžitkové vozidlá v 1. štvrťroku klesli o 6,5 % na 2,76 miliardy eur. Tržby v segmente pneumatík pre nákladné autá sa znížili o 7,9 % na 1,48 miliardy eur a tržby v segmente špeciálnych pneumatík, to znamená pneumatík pre veľké stavebné stroje, poľnohospodárske stroje a lietadlá, poklesli o 13 % na 940 miliónov eur.
Informovali o tom agentúry AP, RTTNews a Bloomberg.