PURCHASE. Zisk výrobcu nealkoholických nápojov PepsiCo v 1. kvartáli klesol. Dôvodmi sú vysoké výdavky na reklamu, reštrukturalizácia koncernu a nepriaznivý vývoj výmenných kurzov, informovala o tom agentúra DPA.
Výsledky však prekonali očakávania Wall Street vďaka rastu na rozvíjajúcich sa trhoch, ako sú Čína a India, a nižšej daňovej sadzbe.
Tržby za trojmesačné obdobie skončené 23. marca medziročne vzrástli vďaka vyšším cenám o jedno percento na 12,58 miliardy dolárov (9,64 miliardy eur). Čistý zisk klesol o 4,6 percenta na 1,08 miliardy dolárov alebo 69 centov z 1,13 miliardy dalára alebo 71 centov v rovnakom období vlani.
Bez započítania jednorazových vplyvov koncern na akciu zarobil 77 centov. Analytici očakávali na tejto báze len 70 centov.