Včerajšie núdzové pristátie TU 154M bolo v histórii Slovenských aerolínií prvé

Bratislava 26. septembra (TASR) - Núdzové pristátie lietadla TU 154M Slovenských aerolínií, a. s., Bratislava, ku ktorému došlo v stredu v Thessalonikách, ...

Bratislava 26. septembra (TASR) - Núdzové pristátie lietadla TU 154M Slovenských aerolínií, a. s., Bratislava, ku ktorému došlo v stredu v Thessalonikách, je prvým prípadom tohto druhu, ktorý spoločnosť od svojho vzniku v roku 1995 zaregistrovala.

Aerolínie už trikrát zažili situácie, keď sa po nástupe pasažierov, spustení motorov, ale ešte pred samotným vzletom objavila porucha, uviedol pre TASR generálny riaditeľ spoločnosti Miloslav Mészáros. Stredajšiu udalosť podľa neho spôsobilo štandardné opotrebovanie súčiastky, ktoré sa pri predletovej kontrole lietadla na zemi letiskovými technikmi zistiť nedalo. Vyhodnotenie chyby v hydraulickom čerpadle na motore č. 1 ako záťaže, s ktorou sa nedá lietať, viedlo k tomu, že lietadlo so 148 pasažiermi na palube, smerujúce z gréckeho ostrova Korfu do Bratislavy, muselo večer núdzovo pristáť na letisku v Thessalonikách (Solún). Na letisko M. R. Štefánika sa dostalo po výmene súčiastok a kontrolných testoch až dnes ráno.

Všeobecne záväzný právny predpis, platný v civilnom letectve, ukladá prevádzkovateľovi lietadla povinnosť overiť pred letom letovú spôsobilosť lietadla. Túto kontrolu, o ktorej sa vyhotoví i podrobný zápis, môže vykonať iba osoba, splnomocnená Leteckým úradom (LÚ). Úrad je oprávnený si dokumenty kedykoľvek od dopravcu vyžiadať. Ak dôjde v priebehu letu k nepredvídanej udalosti, spoločnosť je povinná ohlásiť ju bezodkladne LÚ. SA si svoju ohlasovaciu povinnosť včas splnili a o tejto poruche úrad okamžite informovali. Podľa námestníčky riaditeľa LÚ Marty Koišovej nešlo v prípade Slovenských aerolínii ani o nehodu, ani o incident, a udalosť by mala byť vyhodnotená ako predpoklad k leteckej udalosti, keď došlo k zlyhaniu jedného motora. Vzhľadom na skutočnosť, že lietadlo TU 154M je vybavené troma motormi, bezpečnosť letu nebola ohrozená. Ak by však k nehode či incidentu došlo, LÚ je k nim povinný na podnet ministra dopravy iniciovať odborné vyšetrovanie. V zmysle príslušných ustanovení leteckého zákona je prevádzkovateľ lietadla povinný vykonať let tak, aby nebola ohrozená bezpečnosť cestujúcich a posádky lietadla, iných lietadiel, osôb a majetku na zemi a aby sa zabezpečila ochrana životného prostredia pred hlukom a emisiami. LÚ overuje letovú spôsobilosť lietadiel raz ročne.

Slovenské aerolínie prevádzkujú v súčasnosti tri tupolevy, ktorých účtovná životnosť je osem rokov. Lietadlá možno podľa M. Mészárosa na základe posúdenia ich celkového stavu používať ďalších 5 až 10 rokov po uplynutí technickej životnosti, ktorá predstavuje 15 rokov. Stroje TU 154M boli pritom vyrobené v roku 1998. Boeing 737-300, ktorý len nedávno obohatil vozidlový park spoločnosti, má vo svojich 14 rokoch nalietaných 46 000 kilometrov. Technický stav lietadiel hodnotí riaditeľ SA ako veľmi dobrý.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 837
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 669
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 5 922
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 630
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 323
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 270
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 365
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 814
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 215
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 191

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zoznam vecí, na ktorých chce ušetriť štátna zdravotná poisťovňa

Výber úsporných opatrení, ako ho navrhla Všeobecná zdravotná poisťovňa.

KOMENTÁRE

Pozrime sa na pád predsedu Danka z výslnia

Aj keby výložky z pyžamy neodpáral, určite im už bozkami lásku neprejavuje.

EKONOMIKA

UPC zvyšuje ceny internetu a televízie. Čo môžete robiť?

Káblová spoločnosť mení služby uprostred viazanosti.

Neprehliadnite tiež

Premiéri krajín V4 sa stretnú k téme nekvalitných výrobkov vo Varšave

Fico v Trnave zdôraznil, že chcú reagovať na niečo, čo nemôžeme akceptovať, aby z nás robili občanov 2. kategórie.

UPC zvyšuje ceny internetu a televízie. Čo môžete robiť?

Káblová spoločnosť mení služby a ceny uprostred viazanosti, ľudia sa búria.

Briti budú múdri a ak budú ľudí potrebovať, pustia ich (rozhovor)

Analytik Next Finance Jiří Cihlář tvrdí, že Veľká Británia si po brexite bude zamestnancov z cudziny vyberať.

Medzi sto najatraktívnejších regiónov Únie patrí aj Bratislavský kraj

Konkurencieschopný región je taký, ktorý dokáže firmám aj obyvateľom ponúknuť atraktívne a udržateľné prostredie na život a prácu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop