Včerajšie núdzové pristátie TU 154M bolo v histórii Slovenských aerolínií prvé

Bratislava 26. septembra (TASR) - Núdzové pristátie lietadla TU 154M Slovenských aerolínií, a. s., Bratislava, ku ktorému došlo v stredu v Thessalonikách, ...

Bratislava 26. septembra (TASR) - Núdzové pristátie lietadla TU 154M Slovenských aerolínií, a. s., Bratislava, ku ktorému došlo v stredu v Thessalonikách, je prvým prípadom tohto druhu, ktorý spoločnosť od svojho vzniku v roku 1995 zaregistrovala.

Aerolínie už trikrát zažili situácie, keď sa po nástupe pasažierov, spustení motorov, ale ešte pred samotným vzletom objavila porucha, uviedol pre TASR generálny riaditeľ spoločnosti Miloslav Mészáros. Stredajšiu udalosť podľa neho spôsobilo štandardné opotrebovanie súčiastky, ktoré sa pri predletovej kontrole lietadla na zemi letiskovými technikmi zistiť nedalo. Vyhodnotenie chyby v hydraulickom čerpadle na motore č. 1 ako záťaže, s ktorou sa nedá lietať, viedlo k tomu, že lietadlo so 148 pasažiermi na palube, smerujúce z gréckeho ostrova Korfu do Bratislavy, muselo večer núdzovo pristáť na letisku v Thessalonikách (Solún). Na letisko M. R. Štefánika sa dostalo po výmene súčiastok a kontrolných testoch až dnes ráno.

Všeobecne záväzný právny predpis, platný v civilnom letectve, ukladá prevádzkovateľovi lietadla povinnosť overiť pred letom letovú spôsobilosť lietadla. Túto kontrolu, o ktorej sa vyhotoví i podrobný zápis, môže vykonať iba osoba, splnomocnená Leteckým úradom (LÚ). Úrad je oprávnený si dokumenty kedykoľvek od dopravcu vyžiadať. Ak dôjde v priebehu letu k nepredvídanej udalosti, spoločnosť je povinná ohlásiť ju bezodkladne LÚ. SA si svoju ohlasovaciu povinnosť včas splnili a o tejto poruche úrad okamžite informovali. Podľa námestníčky riaditeľa LÚ Marty Koišovej nešlo v prípade Slovenských aerolínii ani o nehodu, ani o incident, a udalosť by mala byť vyhodnotená ako predpoklad k leteckej udalosti, keď došlo k zlyhaniu jedného motora. Vzhľadom na skutočnosť, že lietadlo TU 154M je vybavené troma motormi, bezpečnosť letu nebola ohrozená. Ak by však k nehode či incidentu došlo, LÚ je k nim povinný na podnet ministra dopravy iniciovať odborné vyšetrovanie. V zmysle príslušných ustanovení leteckého zákona je prevádzkovateľ lietadla povinný vykonať let tak, aby nebola ohrozená bezpečnosť cestujúcich a posádky lietadla, iných lietadiel, osôb a majetku na zemi a aby sa zabezpečila ochrana životného prostredia pred hlukom a emisiami. LÚ overuje letovú spôsobilosť lietadiel raz ročne.

Slovenské aerolínie prevádzkujú v súčasnosti tri tupolevy, ktorých účtovná životnosť je osem rokov. Lietadlá možno podľa M. Mészárosa na základe posúdenia ich celkového stavu používať ďalších 5 až 10 rokov po uplynutí technickej životnosti, ktorá predstavuje 15 rokov. Stroje TU 154M boli pritom vyrobené v roku 1998. Boeing 737-300, ktorý len nedávno obohatil vozidlový park spoločnosti, má vo svojich 14 rokoch nalietaných 46 000 kilometrov. Technický stav lietadiel hodnotí riaditeľ SA ako veľmi dobrý.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 532
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 9 444
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 199
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 222
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 990
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 834
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 740
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 592
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 300
  10. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 268

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: O Ficovom hlase sme viedli polemiky

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii.

ŠPORT

Nórsky divák nevedel, že Sagana na Tour de France vylúčili

Ľudia v Nórsku si majstrovstvá sveta v cyklistike užívajú.

DOMOV

Zo Smeru odišiel celý regionálny klub, nechce povedať prečo

Sarosta obce Rišňovce sa sťažuje na ignoráciu zo strany vedenia Smeru.

KOMENTÁRE

Británia sa chce zbaviť Európanov. Môže ju to vyjsť draho

Vláda predstavila imigračný plán, ktorý je nemilosrdný k prisťahovalcom.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.