Zamestnávatelia v máji povedia, akých chcú stredoškolákov

VÚC v máji dostanú odhady, koľko potrebujú firmy gymnazistov a koľko mechanikov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Na konci mája zamestnávatelia zverejnia, koľko a akých absolventov potrebujú v jednotlivých regiónoch.

Následne majú vyššie územné celky (VÚC), ktoré zriaďujú stredné školy, nastaviť, koľko tried otvoria v jednotlivých školách v školskom roku 2014/2015.

Dajú plány výkonov

"My dáme samosprávnym krajom plány výkonov a ony podľa nich budú vedieť, že potrebujú napríklad v Žiline 100 automechanikov, 200 zdravotných sestier, 100 sústružníkov a 300 gymnazistov. Chceme, aby zo škôl vyšli úspešní absolventi, ktorí u nás budú pracovať," povedal dnes viceprezident Zväzu automobilového priemyslu Július Hron.

Sedem zamestnávateľských zväzov sa spojilo, aby spolu reformovali odborné vzdelávanie. Tvrdia totiž, že nevedia nájsť kvalifikovaných absolventov.

"Z celkového počtu viac ako 60.000 absolventov za posledné tri roky nám viac ako 30 percent išlo na úrady práce ako nezamestnaní. Jednou z príčin je, že nie sú pripravení na povolanie, to znamená, že absolvovali školy, ktoré nedávajú možnosť zamestnať sa, čiže sú nezamestnateľní," vyhlásil Jaroslav Holeček zo Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory.

Na vysoké školy ide polovica

Tvrdí, že anomáliou je aj to, aby išlo na vysoké školy na Slovensku okolo 50 percent stredoškolákov, keď v Nemecku či vo Švajčiarsku je to vyše 20 percent.

"Hovorí sa, že miera nezamestnanosti je nižšia u vysokoškolsky vzdelaných ľudí, ale na to, aby niekto robil v automobilke alebo pri pokladni, nepotreboval študovať päť rokov na vysokej škole," zdôvodnil.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Rastie nám pokrivená generácia?
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  2. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  3. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  4. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  5. Detské zúbky sú veda
  6. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 101
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 719
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 160
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 677
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 854
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 295
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 241
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 031
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 003
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 537

Téma: Práca


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Nesledujeme mohutnú wagnerovskú operu, skôr reláciu o varení

Každý bude trochu nespokojný.

Neprehliadnite tiež

Nečakané zrušenie nájmu hlavnej stanice v Bratislave je správne

Nájomné sa počíta v stovkách tisíc eur, developer bol preto povinný odkryť vlastnícku štruktúru. Neurobil to.

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.