PEKING. Predaj nemeckej automobilky Volkswagen (VW) v marci prakticky stagnoval, pričom firma uviedla, že "situácia na svetových trhoch mimo Severnej Ameriky a Číny je stále náročnejšia".
Za 1. kvartál sa predaj zvýšil o vyše 5 %, pričom ho potiahol najmä zhruba 21-% rast v Číne. Informovali o tom agentúry Reuters, AP a DPA.
Mesačný rast o 0,2 percenta
Spoločnosť predala za minulý mesiac vo svete celkovo 864.400 áut, čo v medziročnom porovnaní znamená rast len o 0,2 %.
V rovnakom mesiaci minulého roka predala firma vo svete 862.700 áut. Za 1. kvartál vzrástol predaj o 5,1 % na 2,27 milióna.
Šéf divízie odbytu VW Christian Klinger dnes uviedol, že firme sa zatiaľ darí udržiavať si dobrú pozíciu na trhoch Severnej Ameriky a Číny.
Upozornil však, že prakticky všetky ostatné regióny, najmä trhy západnej Európy, aj naďalej ovplyvňuje neistota vyplývajúca z dlhovej krízy.
Vlády šetria, Čína míňa
V dôsledku krízy a úsilia vlád zlepšiť stav verejných financií krajiny obmedzujú štátne výdavky, čo sa odráža na znižovaní výdavkov spotrebiteľov.
Naopak, v Číne sa predaj zvýšil na 262.500 áut, čo v porovnaní s marcom 2012 znamená rast o 11 %. Za celý 1. kvartál vzrástol predaj áut Volkswagenu v Číne medziročne o 21,3 % na 770.000 áut.
V prvých troch mesiacoch roku 2012 predal VW a jeho čínske spoločné podniky Shanghai Volkswagen a FAW-Volkswagen okolo 633.900 vozidiel.