Počet výrobkov v akcii sa z letáku dozvieme len zriedka

Koľko tovaru za akciové ceny ponúkajú, prezradia obchodníci vopred najmä pri otváraní nových predajní.

To, či má obchodník výrobok za akciovú cenu v ponuke, zistí zákazník často až v predajni.(Zdroj: Ilustračné - TASR)

BRATISLAVA. Ujde sa tovar ponúkaný za nízku cenu všetkým záujemcom, alebo len niekoľkým, ktorí prídu do obchodu hneď po začatí akcie? To sa dozvie spotrebiteľ z letákov, ktoré propagujú výrobky, len málokedy.

Obchodné reťazce aj predajcovia spotrebného tovaru totiž zväčša neuvádzajú počty kusov výrobkov v akcii. „Snažíme sa zabezpečiť dosť výrobkov počas celej platnosti letáku, preto tento údaj nie je treba uvádzať,“ tvrdí František Vámoši z marketingu firmy Nay.

Niektorí predajcovia v prípade záujmu o vypredaný akciový tovar zabezpečia jeho dodanie z inej predajne. Takúto možnosť spomína v letáku napríklad Euronics.

Nie vždy, nie úplne jasne

Pri vybraných akciách sa údaj o počte výrobkov za akciové ceny v štyroch predajniach objavuje v letákoch Carrefouru. Tento reťazec tak postupuje zrejme aj preto, že musel pred niekoľkými rokmi vysvetľovať, prečo mal v predajni málo tovaru, ktorý ponúkal v akcii.

Reťazec Okay síce zverejnil, že má v týždňovej ponuke 80 kusov sendvičovačov za 8,99 eura či 100 kusov práčok Fagor za 219 eur, no v letáku píše, že tento počet je pre celú predajnú sieť.

Údaj, do koľkých predajní tovar za nižšie ceny rozvezie, si musí spotrebiteľ pohľadať.

Ak ho aj nájde, nevie, či sa uvedený počet výrobkov medzi obchody rozdelí rovnomerne, alebo na väčšie mestá pripadne viac výrobkov. Ako pri distribúcii reťazec postupuje, nechcel spresniť ani pre SME. Rozhodol sa na otázky neodpovedať.

Pri otváraní obchodov

Aj silné siete, ktoré tvrdia, že dokážu počas akcie zabezpečiť dosť výrobkov, však občas počty zverejnia. „Pri otvorení predajne v bratislavskom nákupnom centre Centrál sme počet kusov uviedli, aby sme predišli panike, že sa niekomu tovar neujde,“ vraví Jan Bosák z Electro World.

Nay považuje za férové uvádzať údaj o počte kusov v prípade rizika rýchleho vypredania tovaru. „Či už je to z dôvodu malého počtu kusov, alebo zvýšeného záujmu zákazníkov,“ vraví Vámoši.

Analytik obchodu Ľubomír Drahovský pripomína, že vo vyspelých krajinách Európy obchodníci údaje o počte kusov výrobkov v akcii neuvádzajú. Samozrejmosťou tam však je, že ak tovar za akciové ceny ponúknu, tak ho majú v dostatočnom počte, alebo ho vedia doobjednať.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 452
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 382
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 378
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 7 010
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 928
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 095
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 990
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 522
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 906
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 549

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fico chce potraviny, aké majú v Rakúsku, navrhuje summit V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop