Bratislava 25. septembra (TASR) - Spoločnosť UPC začala v priebehu septembra upozorňovať svojich zákazníkov, ktorí si uplatnili preplatok na základe formulára, o tom, že voči nim eviduje neuhradený poplatok za služby káblovej televízie rovnajúci sa výške uplatneného preplatku. TASR o tom informovala Jana Miklovičová z Občianskej iniciatívy Neslobody divákovho výberu (NDV).
"Oznámenie o neuhradenom poplatku je veľmi podobné bežnej faktúre, a preto môžu niektorí zákazníci nedopatrením uvedenú sumu uhradiť," zdôrazňuje J. Miklovičová. V oznámení sa taktiež nikde neuvádza dôvod, prečo predmetný nedoplatok vznikol.
Na tento krok spoločnosti UPC reagovali zástupcovia občianskych združení uzatvorením dohody, na základe ktorej budú trvať na pôvodnej požiadavke - na akceptácií preplatku ako právneho nároku na základe formulárov. "V prípade nedodržania gentlemanskej dohody z 28. júna 2002 neuznávame ani vernostnú zľavu. Je však na samotných zákazníkoch, ako ju akceptujú - ide o tých, ktorí si odpočítanie neuplatnili," uvádza J. Miklovičová. Dodala, že NDV urobí všetky kroky na to, aby predišla opakovaniu scenára z prvej polovice tohto roka, kedy UPC niektorých zákazníkov odpojila a spor musel vyriešiť Protimonopolný úrad SR.
Reakciu spoločnosti UPC sa TASR zatiaľ nepodarilo získať.
Problém preplatku klientov UPC vznikol ešte začiatkom minulého roka, keď neoprávnene zvýšila ceny svojich služieb a účtovala zákazníkom až do júla tohto roka vyššiu cenu. Takto vzniknutý rozdiel vyriešila UPC pri zostavení nového cenníka, v rámci ktorého ponúka všetkým klientom vlastniacim rozšírený súbor vernostnú zľavu, ktorá však nepokrýva v dostatočnej miere výšku preplatku.
* jup zll